En lille sød historie
Fra : Ukendt

Dato : 13-06-06 09:12

Prøv at læse nedenstående historie... Den dumpede ind i min mailboks her til
morgen..
Er der nogen af jeres mislinger der kan præstere dette.. Buster kan i hvert
tilfælde ikke, han kravler i skjul bare nabokatten nærmer sig...

God dag

Louise og Buster

Kat skræmmer bjørn op i et træ

En sort bjørn valgte det forkerte sted, da den forleden tog sig en afstikker
til en have i West Milford, New Jersey. Her regerer nemlig katten Jack, som
altid vogter nidkært over sit territorium. Den syv kilo tunge hankat jog
bjørnen op i et træ - to gange.
Jacks ejer Donna Dickey fortæller, at han før har præsteret at skræmme
råvildt og andre mindre dyr, men det kom bag på alle, at han også kunne
ydmyge en bjørn.
Det var naboen, der fik øje på det besynderlige optrin. Suzanne Giovanetti
troede først, at Jack sad for foden af træet og betragtede bjørnen, men blev
klogere, da han begyndte at hvæse. "Det var tydeligt, at bjørnen var bange,"
siger fru Giovanetti.
Efter et kvarters forløb kravlede bjørnen ned og forsøgte at stikke af, men
dén gik ikke. Jack var der som et søm og så gik turen fem meter op i et
andet træ.
tilsidst blev Donna Dickey bekymret for, hvad der kunne ske hendes kat, hvis
bjørnen overvandt sin frygt. Hun fik Jack hjem, hvorefter den besøgende
luntede tilbage til den nærliggende skov.

Fra : Rex

Dato : 13-06-06 14:34

Det er en sød lille historie..

Min ene hunkat har som det største skræmt en stor rotweiler hanhund, hvad
hun ville gøre hvis en bjørn kom forbi, vil jeg helst ikke vide...
Hvis en ræv er på besøg i haven, og hun opdager den gennem vinduet, ligner
hun en knurrende, hvæsende, spruttende piberenser på 4 kg... ;0)
Så hun er ikke bleg for at tage kampen op, men kommer begge naboens hunde
rendende ned ad vejen, er hun væk på et split sekund, så hun kender sikkert
sin grænse, hvilket jeg er ret glad for!

-Camilla - missemor til 2

Fra : Ukendt

Dato : 16-06-06 21:34

"Louise" <louise.krarupSNABELAprivat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Er der nogen af jeres mislinger der kan præstere dette.. Buster kan i
> hvert tilfælde ikke, han kravler i skjul bare nabokatten nærmer sig...

Og her er link til en engelsksproget artikel med billeder af katten og
bjørnen.

http://tinyurl.com/s9jzk

Mvh Allan

Fra : Ukendt

Dato : 17-06-06 06:37

> [...]
>
> Og her er link til en engelsksproget artikel med billeder af katten og

Super... Sikke en flot kat...
En veninde, der og er katteslave, trak også på smilebåndet da hun læste
historien..

Go weekend fra Louise
(og Buster, som skal være helt alene hjemme i 1½ døgn)