Sortere på dato +1
Fra : Nederbasse

Dato : 13-06-06 07:23

Hej
Jeg har en mysql db der indeholder nogle udlån af kamera og pc'er
Siden viser den bruger der har udlåns tingen nu
altså:
SELECT FROM ...... WHERE laan_fra >= $ligenu

Jeg vil gerne have vist hvem der har fx. et kamera nu og hvem der havde det
sidst
men hvordan ?

LarsN

Fra : Martin

Dato : 13-06-06 19:23

Nederbasse wrote:
> [...]
> Siden viser den bruger der har udlåns tingen nu
> altså:
> SELECT FROM ...... WHERE laan_fra >= $ligenu

SELECT .. FROM .. WHERE laan_fra >= $ligenu ORDER BY laan_fra LIMIT 2

Så skulle du gerne få de 2 sidste ud der har lånt kameraet.

Fra : Nederbasse

Dato : 14-06-06 15:06

"Martin" <news@natten-i.dk> skrev i en meddelelse

> SELECT .. FROM .. WHERE laan_fra >= $ligenu ORDER BY laan_fra LIMIT 2
>
> Så skulle du gerne få de 2 sidste ud der har lånt kameraet.

Den fik jeg vist ikke forklaret rigtig
Alle hvor laan_til er større end dags dato skal vises
ellers kan man ikke se om en pc er ledig i julen 2007
Fordi lånerne er nogle rodehoveder ville det være smart hvis man kunn se
hvem der havde lånt sidst og i stedet for at bare vise alle lån (listen
bliver meget lang)

Lars N