særeste styk hund
Fra : Bente Lyngsøe

Dato : 12-06-06 19:42

min hund er blevet sær.
Efter at have været et dejlig eksemplar af et styks 4-benet kræ, er hun nu
blevet seriøst sær.

1. hun ligger og bider sig i benet samtidig med at hun piver og hyler af
smerte
2. hun står ude på gårdspladsen og gør af absolut ingenting
3. hun er begundt at slæbe sko ind i vores seng hvor hun slet ikke må være
(men hun skal nok få døren op om den så er boltet til karmen)
4. hun er begyndt at æde mine sko igen (det var hun ellers stoppet med før
jul)

jeg ved ikke hvad jeg skal gøre her. Motion virker ikke. Selv MEGET lange
ture på op mod 10 km er ikke nok til at få hende til at lade være med alt
det.
Det er klart mig der her leder rollen herhjemme endnu, da min kæreste næsten
aldrig er hjemme, men også han er over hunden på rangstien (ja det er
faktisk kun Viktor på 5 mdr som ikke er over hunden)

nogle gode råd til hvad jeg kan gøre???

her en nat jeg havde hende ude og tisse rejste hun børster og knurrede og
gøede af mig da jeg åbnede yderdøren for at lukke hende ind igen. Jeg stoler
ikke helt på hende efter det. hvad gør jeg her??

Bente

Fra : jopa

Dato : 12-06-06 20:37

Bente Lyngsøe skriblede bla:

> her en nat jeg havde hende ude og tisse rejste hun børster og
> knurrede og gøede af mig da jeg åbnede yderdøren for at lukke hende
> ind igen. Jeg stoler ikke helt på hende efter det. hvad gør jeg her??

Jeg ville konsultere dyrlægen.
Den kunne have fået et eller andet med hovedet
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : fam. Ager

Dato : 12-06-06 20:48

"Bente Lyngsøe" <testo@test.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> gøede af mig da jeg åbnede yderdøren for at lukke hende ind igen. Jeg
> stoler ikke helt på hende efter det. hvad gør jeg her??

for mig at læse, er der en stor portion utryghed at spore, det at hun slæber
sko med ind i soveværelset, nok det sted der lugter mest af dig, skoene
ligeså,(og det at hun tygger i dem) det at hun gør af "ingenting", er også
et utryghedssymptom (kan også være kedsomhed).

er der sket noget udsædvanligt for hende?, bliver hun aktiveret nok?, jeg
mener med opgaver hun skal tænke over, her hjælper gåture ikke altid nok, de
skal bruge hovedet.

har hun ondt?, det kunne være et symptom på smerter, som kan ændre adfærden!

en tur om dyrlægen for en snak og en undersøgelse havde jeg nok gjort som
det første, for at få det af/bekræftet om der skulle være noget galt. nogle
hunde er rigtig gode til at skjule smerter.
dernæst ville jeg lave en plan for ugentlige opgaver for hende, dag for dag,
lær hende nogle tricks, www.dyrenesbeskyttelse.dk har under børnenes sider
nogle gode tips til tricks der er ret nemme at gå til, lav spor med hende,
brug fantasien med at gemme hendes mad, hvis hun får tørfoder, kan du med
fordel sprede det ud over haven så hun selv skal støve det op. det er
ihvertfald noget der trætter mentalt.

er det hele noget der er kommet på kort tid, eller er det udviklet sig
gradvist over tid?

mvh. marie

Fra : Anette

Dato : 12-06-06 22:38

Bente Lyngsøe wrote:
> min hund er blevet sær.
> Efter at have været et dejlig eksemplar af et styks 4-benet kræ, er
> hun nu blevet seriøst sær.

Hvor gammel er hun? Hvornår har hun været i løbetid sidst?
Kan det være falsk drægtighed ( ca 8 uger efter sidste løbetid)?

Vores Philana ( 2 år) bliver seriøst underlig i de par uger hun er falsk
drægtig. Går tilbage til de fleste af de unoder hun havde som hvalp (
stjæler sko, gør meget, jaloux, småbider, knurrer o.s.v.), samtidig med at
hun piver og klynker, bygger rede i alt o.s.v. Intet hjælper hende, hverken
motion eller hjernearbejde. Bamser ( hvalpe erstatning) bliver bare splittet
ad og hun spiser næsten intet, selvom hun normalt er et værre madøre.
Vi har lige været igennem sådan en tur på 2 uger og 4 dage - og nyder nu at
se at vores tøs er ved at være sig selv igen. Det er hårdt at se hun i bund
og grund har det skidt, trods alle unoderne, og man bare ikke kan hjælpe
hende.( jo jeg ved godt man kan få hormonkur eller få hende steriliseret -
og det er under kraftig overvejelse)

/ Anette

Fra : Kito

Dato : 13-06-06 06:19

> [...]
> gøede af mig da jeg åbnede yderdøren for at lukke hende ind igen. Jeg
> stoler ikke helt på hende efter det. hvad gør jeg her??

Hun er nok falsk gravid. Hvis ikke så skal du dælme have fat i hende, hvis
hun knurre over for dig.
Hun skal sættes på plads en gang for alle, inden hun tager magten..

vh
Poul>

Fra : Winther

Dato : 13-06-06 14:30

"Kito" <FUCK*SPAM!@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> hun knurre over for dig.
> Hun skal sættes på plads en gang for alle, inden hun tager magten..

Og hvis hendes reaktion skyldes, at hun ikke længere kan sortere i de
sanseindtryk hun modtager så hjælper det jo ikke, så har hun ikke brug for
at blive sat på plads.
Nej, til dyrlægen, det undgår du ikke, det kan meget vel skyldes noget i
hjernen, som gør hun har probs. med at genkende.

Fra : Ukendt

Dato : 13-06-06 19:10

"Winther" <nobody@home.dk> skrev i en meddelelse news:b5zjg.49

> Og hvis hendes reaktion skyldes, at hun ikke længere kan sortere i de
> sanseindtryk hun modtager så hjælper det jo ikke, så har hun ikke brug for
> at blive sat på plads.

Nu skrev Bente jo, at det var om natten, så det kan jo godt tænkes, at
hunden ikke lige har kunne genkende hende i mørket....

--
Mvh. www.tjekmig.dk
http://tjekmig.dk/forum/

Fra : Kito

Dato : 14-06-06 06:23

> [...]
> Nej, til dyrlægen, det undgår du ikke, det kan meget vel skyldes noget i
> hjernen, som gør hun har probs. med at genkende.

Det kunne du da godt have ret i , men jeg ville ikke foreslå noget så
drastist før jeg havde hørt et svar fra hundeejeren.

vh
Poul

Fra : Winther

Dato : 14-06-06 08:16

> [...]
>>

> Det kunne du da godt have ret i , men jeg ville ikke foreslå noget så
> drastist før jeg havde hørt et svar fra hundeejeren.

Jeg har selv haft en hund som reagerede på samme måde. Den kunne ikke
genkende os før ganske tæt på og gøede voldsomt af osindtil vi snakkede til
den. Den gøede også hele tiden når den var ude, bare ud i luften. Grunden
til hun gjorde det, var svækkelser pga alder og en mindre hjerneblødning som
hun ellers fysisk var kommet godt over.

Fra : makkerlone

Dato : 14-06-06 09:01

Det lyder som om at din hund er blevet syg og har smerter.
Råd: Kontakt en dygtig dyrlæge.

Lone Sørensen
www.makker.dk

Fra : Bente Lyngsøe

Dato : 15-06-06 13:24

Hej Alle
tak for jeres svar

Trunte er 10 mdr og var i løbetid for snart tre mdr siden.
Ja´, hun har noget med hovedet. Jeg er overbevist om at hun har slået det
for hårdt en dag da hhun kiggede efter katten og bankede hovedet ind i en
dørkarm *gg*
Dyrlægen har kigget på hende og mener ikke hun har smerter, men hun er sat
på diæt for at udelukke proteinforgiftning (ingen rester til tøsen mere)
Hun ved godt hvem der styrer her i huset, men hun prøver grænser alligevel.
Hun knurrer dog ikke længere, med mindre hun bliver forskrækket.

igår onsdag skulle jeg køre med min svigerfar ind til byen for at hente
nogle billeder og var hjemme igen inden for en time. Hun havde ikke ædt
nogen sko eller slæbt dem OP i sengen, men to sandaler (mine) var slæbt ind
i soveværelset.

kan det være de racer hun er blandet af der gør det??
sct bernhard/ labradog (far) + gravhund/schæfer (mor)

Bente

Fra : Ukendt

Dato : 15-06-06 14:26

"Bente Lyngsøe" <testo@test.dk> skrev i en meddelelse news:4491516b$0$27568

> kan det være de racer hun er blandet af der gør det??
> sct bernhard/ labradog (far) + gravhund/schæfer (mor)

Trunte er jo søster til min Biva.
Biva har på et tidspunkt også slæbt meget rundt på vores sko. Hun har dog
aldrig tygget dem i stykker. Mange hunde slæber rundt på sko, når de er
hvalpe / unghunde. Tror ikke, at det har så meget med race, at gøre. Dog kan
både labrador og schæfer dog godt lide, at bære rundt på ting.
Biva er meget glad for, at lege med bolde og bamser + en flaske med hundemad
i.

Det er ganske normalt, at hunde i "teenagealderen", lige skal prøve grænser
af, så mon ikke, at det bare er det, nu da dyrlægen jo har sagt god for, at
hun er ok.
Hun kan muligvis også opføre sig underligt, hvis hun er / har været falsk
drægtig. Symptomerne på dette, forsvinder som regel efter 2-3 uger.

--
Mvh. www.tjekmig.dk
http://tjekmig.dk/forum/