Forbavsende ubehagelige afhængigheder ved ~
Fra : Morten Breum Mikkels~

Dato : 18-06-01 12:15

Huha, denneher er lidt for langhåret til mig.
Jeg har en Mandrake7.2 maskine med PostgreSQL 7.0.2, og har nu fået brug
for outer joins, der først er med i 7.1'erne.

Jeg har hentet de tre pakker
postgresql-[|server-|libs-]7.1.1-3mdk.i586.rpm
og når jeg prøver med 'rpm -Uvh postgresql*' får jeg
error: failed dependencies:
sfio is needed by ..
libreadline.so.4..2 ..
libstdc++-libc6.2-2.so.3 ...
libc.so.6(GLIBC_2.2) ...

Jeg har prøvet at hente diverse pakker for at løse dette:
readline-4.2-2mdk.i586.rpm
sash-3.4-7mdk.i586.rpm
sfio-1999-4mdk.i586.rpm
glibc-2.2.2-5mdk.i586.rpm
libstdc++2.10-2.96-0.48mdk.i586.rpm
ldconfig-2.2.2-5mdk.i586.rpm

Det gav en overvældende liste af forskellige problemer, de fleste løstes
ved at hente
compat-glibc-7.2-2.1.3.3.mdk.i586.rpm

Men der er stadig en enkelt pakke, jeg ikke har styr på:
"libstdc++-libc61-2.so.3 is needed by [ca. 20 pakker]"

Jeg tror, jeg mangler en compat-pakke mere, men jeg kan ikke finde sådan
en på rpmfind.net.

Hvordan får jeg opgraderet?
--
Morten - http://www.sickhumor.dk/

Fra : Morten Breum Mikkels~

Dato : 20-06-01 09:26

Hmmm....
Nu har jeg opgraderet glibc, men jeg kan stadig ikke få lov til at
installere postgresql fordi libstdc++ ikke er den rigtige version.

Jeg har forsøgt at installere (-i) den nye version i stedet for at
opgradere, men der siger den, at der er en konflikt mellem de to pakker.
(file
/usr/lib/libstdc++-libc6.1-1.so.2 from install of
libstdc++2.10-2.96-0.48mdk conflicts with file from package
libstdc++-2.95.2-12mdk)

Er det nogensinde lykkedes for nogen at opgradere?

--
Morten - http://www.sickhumor.dk/