Tortie og Fru V søger nyt hjem
Fra : Marianne Hellemose

Dato : 12-06-06 14:29

En gang imellem sker der ting og sager som vi ikke har indflydelse på, og
det har nu resulteret i at "vores" Tortie og hendes datter, Fru V, søger nyt
hjem.

Tøserne kommer hjem til mig om et par dage og okkuperer mit soveværelse, en
ønskedrøm er at mine 4 voksne og de 2 voksne tøser, vil falde hinanden om
halsen, og leve lykkeligt til deres dages ende men det er nok kun en sød
drøm.

I en lille to-værelses hvor det kan være svært at komme udenom hinanden, og
med mine mere (Banja og Mille) og mindre, sære katte (Benjamin og Barabbas)
er det ikke SÅ sandsynligt.

Tortie er "skudt" til at være 6 år, Fru V er 4 år, Tortie og Fru V har været
indekatte siden Tortie i april 2002 kom til mig, hvor hun fødte sine
killinger, hendes historie kan læses her:
http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/historier/historie.php?id=5 og der et
rimelig nyt foto af dem her:
http://i27.photobucket.com/albums/c162/mhellemose/surfsmurf_8622.jpg

Tortie er en utrolig blid og kærlig kat, og som navnet antyder er hun
"pastel"tortie, Fru V er lidt mere reserveret, tilbageholdende og sort med
en lille hvid plet på halsen og en på maven. De er begge neutraliserede,
øremærkede og velpassede forkælede katte.

Jeg giver med glæde flere oplysninger og billeder af dem, når de er kommet
her hjem, til Rødovre, location skal ikke afholde nogle fra at være
interesserede, jeg er ret sikker på at en evt. transport vil kunne
arrangeres, hvis/når den rigtige "slave" melder sig

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Majbritt Hågensen

Dato : 13-06-06 23:17

Hej Marianne

Øv synd for Tortie og Fru V at de nu skal til at " bryde op " Men sådan går
det jo desværre engang imellem af den ene eller anden grund.(
Jeg så dit indlæg her i gruppen til morgen ,og har hele dagen gået og tænkt
på misserne. Jeg læste hele forløbet fra dengang -igen, og det får stadigvæk
føelserne frem.
Skriv lige så snart du har dem "hjemme igen" -måske med billeder.....

Jeg tænker, vender og drejer m.m ....kunne virkelig godt tænke mig at give
dem et trygt hjem....fra nu og altid.....
Men jeg har katte i forvejen....ikke nogle særlinge ) men mon det ville
gå ? og ville det være synd for dem ?

Er du flyttet fra Lolland ?

Hilsen Majbritt

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 14-06-06 07:45

Hej Majbritt

Jeg skal nok skrive mere om dem, og lægge billeder i mit album. Tøserne
kommer i morgen, så i løbet af weekenden skulle der nok være tid til lidt
nyt om dem

Jeg er i gang med at lave en netdør, sådan at alle katte kan se og lugte
hinanden, uden at kunne nå hinanden, og jeg vil selvfølgelig observere
Tortie og Fru V tæt, så jeg kan få en ide om hvad de mener om de andre
katte. Der er tidligere blevet passet en kat hos dem, som efter hvad jeg har
forstået, var lidt "bossy", det brød de sig ikke om men jeg kan
fortælle meget mere når jeg får dem hjem og ligesom får en "fornemmelse" for
dem.

Ja jeg flyttede til Rødovre for et par år siden.

hilsner
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Majbritt Hågensen

Dato : 18-06-06 11:05

Hej Marianne

Kan ikke vente mere ) er misserne ankommet ?

Hilsen Majbritt

NB. Ved godt der er nok at se til med nye "gæster" -skriv når du får tid....

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 18-06-06 12:14

Hej Majbritt

*gg* ja de kom torsdag eftermiddag, de har selvfølgelig været noget
utrygge, ikke nok med at de kom til et nyt sted, med et nyt menneske, men i
deres næser må der simpelthen stinke af fremmede katte. De er begge to et
par ualmindelige dejlige og kønne tøser,
*gg* men det forbavser nok ikke nogen, at jeg mener det ))

Fru V så jeg næsten ikke det første døgn, hun fandt en kasse under min seng,
som hun lige kunne klemme sig ned i, nu kommer hun ind imellem og vil nusses
og børstes lidt og har da også fundet et par steder, bl.a ved vinduet, hvor
hun synes at der er hyggeligt at være. Tortie har været lidt sur på hende
og knurret når hun kom frem, og det har jo ikke gjort det nemmere for fru V

Tortie har fra første øjeblik gerne ville nusse, spise og drikke, men jeg er
da ikke i tvivl om at hun også er lidt trykket ved situationen, selvom det
ikke er så tydeligt hos hende som hos Fru V.

Jeg har en Feliway (kontakt-dims) kørende og har endnu ikke kun brugt
netdøren, så mine katte og tøserne har endnu ikke set hinanden, jeg vil
gerne ha' at Tortie og FruV lige falder lidt til ro og finder deres "gamle
rytme" sammen, inden de får chokket over min flok. *gg*

Jeg har smidt lidt fotos her, ikke de bedste *gg* men skal nok arbejde på
at få lidt flere og bedre billeder.

Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Denise

Dato : 18-06-06 12:29

Marianne Hellemose wrote:
> [...]
>
> Jeg har smidt lidt fotos her, ikke de bedste *gg* men skal nok
> arbejde på at få lidt flere og bedre billeder.

Det skal nok gå godt Marianne, og det er nok en god idé af vente lidt med at
de ser de andre. Krydser fingre for de 2 dejligheder hurtigt bliver trygge.

--
Hilsen Denise

Fra : Majbritt Hågensen

Dato : 18-06-06 12:51

Hej Marianne

Ja søde det er de...hvad er dine planer ? skal de være hos dig et stykke
tid, eller skal de videre hurtigst muligt ?
Kan de komme til et sted hvor de også kan komme ud. Ved du om de har kunne
enes under "normale" omstændigheder ?
Ærgeligt at de ikke kunne blive hvor de var !!! Men godt du IGEN var "til
rådighed "
Har du hørt fra nogle som vil tage dem? Vi skal finde dem et godt
hjem.....Måske hos mig ????( jeg har jo også andre katte...men måske ? ) Det
skulle jo helst ikke gå sådan at de måtte afsted til nye hjem en gang til
...((

Hilsen fra Majbritt

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 18-06-06 15:05

Hej Majbritt

Ja Tortie og Fru V har enedes fint tidligere, så jeg regner med at
"problemerne" nu, er Torties reaktion på "stressen", og jeg kan da osse se
at det bliver stille og roligt bedre Jeg vil nok foretrække at de er
her længe nok til at jeg kan se, at nu er de ok igen, men ikke så længe, at
de knytter sig for meget til mig,
og dermed igen får en svær flytning.

Det er nok utopi at tro at det kunne gå med disse 6 katte i en lille
to-værelses, så selv om mine følelser absolut helst ville have dem her, så
må jeg lade fornuften råde, både for alle kattene og min egen skyld

Om de skal til et sted hvor de kan komme ud, kommer an på hvor det sted
ligger Fru V har aldrig været ude, Tortie var jo hjemløs for 4 år
siden, så hun vil måske stadig have "instinkterne" for hvad der er farligt,
eks.v biler, men jeg har "noget" med meget trafikerede steder og frie katte

Ud over det du skrev her, har jeg ikke hørt fra nogen,
Ja de skal have et godt hjem, hos nogle der er parate til at give dem den
tid det nu tager, at falde til og blive helt trygge igen.

Nogle katte kan tage flytninger/nye hjem i stiv pote, Tortie og Fru V har
det svært med det, så lige pt. er min indstilling, at lykkes det ikke, eller
det igen bliver aktuelt med flytning, så ser jeg dem hellere aflivet.
--

Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Majbritt Hågensen

Dato : 18-06-06 23:28

-Jeg er helt enig Marianne....

hilsen Majbritt

Fra : Majbritt Hågensen

Dato : 18-06-06 12:54

Hej Marianne...

Vil du selv beholde dem hvis de kan enes med dine egne katte ?
(glemte at spørge før )

hilsen Majbritt

Fra : Majbritt Hågensen

Dato : 25-06-06 10:55

Hej Marianne

Går og tænker på jer....hvordan går det inde hos jer ?
er misserne ved at vænne sig til deres nye omgivelses ?

Mange hilsner fra Majbritt

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 25-06-06 11:32

Hej Majbritt

Det går stille og roligt fremad ) Tortie er ikke mere sur på Fru V, de
ligger ikke sammen endnu, men Tortie finder sig i at Fru V stanger og
skubber lidt til hende, uden at hvæse, så jeg håber i løbet af næste uge at
kunne nøjes med netdøren, så alle kræene kan se og lugte hinanden.

De vil meget gerne kæle/nusse begge to, men der skal stadig ikke så meget
til, før de gemmer sig, det har været en svær "omgang" for dem

Jeg har smidt 4 nye billeder i albummet )

Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Majbritt Hågensen

Dato : 25-06-06 13:19

Hej Marianne

Dejligt at høre at det stille og roligt går den rigtige vej, ja ingen tvivl
om at det må være en drøj omgang at blive revet ud af vante omgivelser (
Hvor de dog bare kære....gode billeder du har taget...tak...

Tænker på jer...

hilsen Majbritt