Alu Pest
Fra : webpoint

Dato : 12-06-06 13:46

Hej

Min campingvogn, har fået konstateret Alu Pest.

Nogen som kan forklare mig hvad det er og om det kan udbedres ?

Kim

Fra : Jørgen L.

Dato : 13-06-06 10:55

Hej

Min campingvogn, har fået konstateret Alu Pest.

Nogen som kan forklare mig hvad det er og om det kan udbedres ?

Først skal årsagen til den fugt der givet alupesten findes , der efter bør
pladen skiftes.

Hvilken vogn snakker vi om ? og hvor er problmmet ?

Hilsen Jørgen

Fra : webpoint

Dato : 14-06-06 13:52

Hej Jørgen.

Der har tidligere været en vandskade inde i vognen i siden ud imod
forteltet, men her blev væggen skiftet ud, så fugten var væk igen !

Den gang så jeg ikke tegn på Alu pest, men nok fordi jeg ikke kendte
tegnene. Nu kan jeg se at malingen "bobler" i ca. 25 cm under tagkant i
et afgrænset område. Dvs. der er endnu ikke hul igennm, men jeg er
lidt nervøs for om alu pesten kan blive ved med at udvikle sig.

Vognen er en Homecar.

Kim

Fra : Jørgen L.

Dato : 15-06-06 00:14

>Hej Jørgen.
>
>Der har tidligere været en vandskade inde i vognen i siden ud imod
>forteltet, men her blev væggen skiftet ud, så fugten var væk igen !

Er du sikker på at der hvor fugten kommer ind er lavet ? normat tager mand
pladen af og starte rep der.

> [...]
>et afgrænset område. Dvs. der er endnu ikke hul igennm, men jeg er
>lidt nervøs for om alu pesten kan blive ved med at udvikle sig.

De lidt ældre Homecar og en del af de nordiske vogne ligeså er kendt for
dette problem, da deres aluplader ikke er larkeret på bagsiden, så det kan
også være startet dengang du havde dit første problem, men check om du ikke
stadig har fugt problemmer

>Kim

Hilsen Jørgen