Opfølgning på Nanoqs allergi...
Fra : Renate Jacobsen

Dato : 12-06-06 11:19

Kære Alle sammen,

Her er lige lidt nyt omkring vores allergiproblemer.

Alle sår, hudbetændelsen og kløen er pist borte. )))) Tilbage er en
mørkfarvning af huden, der skyldes den langvarige hudbetændelse. Min dejlige
vovse, er igen ved at gro hår på brystet og bedst af alt humøret er vendt
tilbage!
Det var næsten ikke til at bære den apati han lagde for dagen, da han havde
det aller værst. (Forestil jer en unghund, der normalt fiser glad omkring,
og hvor intet forbigår dens opmærksomhed, pludselig kan stå at stirre ind i
en væg i kvarter ad gangen! :-//)

Nå - Men om alt, så er spørgsmålet: "Hvad har hjulpet?" Dyrlægen er
overbevist om at den sidste og fjerde penicilinkur over tyve dag (som snart
er tilendebragt), og næsten daglig vask med Pyoderm har gjort udslaget!
Denne behandling startede samtidig med, at vi begyndte at "barfe" Nanoq. Jeg
er ikke et sekund i tvivl om, at det er råfodderet der har reddet min
"dreng" fra sprøjten!!
Jeg vil i den forbindelse gerne takke dem af jer, som endnu en gang talt så
varmt for den naturlige fodermetode og fik mig til at "gå i krig" med
projektet BARF!

Fryseren indeholder dejligt færdiglavet grøntsags- og indvoldemix i
portioner. Det spises i øvrigt altid før kødet, som består af kødfulde ben
fra kylling, lam, gris, fisk (dog uden ben), eller indvolde. (Okse venter vi
med). Kanin overvejer vi kraftigt at opdrætte til formålet, det er nemlig
ikke sådan lige at få fat i. Nogen af jer der måske kender et sted i
nærheden af Randers - Djursland, hvor man kan købe slagtede kaniner?

--
Mvh. Renate
____________________________

Fra : fam. Ager

Dato : 12-06-06 11:36

"Renate Jacobsen" <post@renate.dk> skrev i en meddelelse
> Her er lige lidt nyt omkring vores allergiproblemer.
--
> Mvh. Renate
-------------

HURRA!..

hvor er det bare fedt at læse!!,

utroligt hvad naturlig mad kan gøre ikk`?

jeg tager hatten af for jeres kamp for at få nanoq på højkant, det er de
færreste der ofrer så meget tid og penge på deres dyr, stor respekt herfra!

ang. kaninkød, hvad med at undersøge om der er en lokal kaninavlerforening,
de producerer ofte en del "fejl" dyr, som ikke kan bruges i avl, og som de
fleste steder enten bliver solgt som kæledyr, eller ender i deres frysere,
eller som de sælger..
det var en mulighed?

jeg håber at fremgangen fortsætter for jeres hund, held og lykke med det!

mvh. marie, - hvis hunde lige nu ligger i varmen og gnasker
lammehals..mums..

Fra : Renate Jacobsen

Dato : 14-06-06 11:02

Hej Marie,

> HURRA!..
>
> hvor er det bare fedt at læse!!,
>
> utroligt hvad naturlig mad kan gøre ikk`?

Ja, og ikke mindst er det en fornøjelse at se hunden spise....

> jeg tager hatten af for jeres kamp for at få nanoq på højkant, det er de
> færreste der ofrer så meget tid og penge på deres dyr, stor respekt
> herfra!

Tak. For mig, er det nu blot en naturlig del af det at have dyr, at man
har tiden og lysten. Jeg er jo hjemmegående husmor, så der er egentlig
ingen grund til at fodre med andet en råfodder. Tiden har jeg jo.

> [...]
> bruges i avl, og som de fleste steder enten bliver solgt som kæledyr,
> eller ender i deres frysere, eller som de sælger..

Det vil jeg undersøge nærmere. Jeg har faktisk lidt rigeligt projekter igang
i øjeblikket, så egen opdræt bliver tidligst til næste forår...

> jeg håber at fremgangen fortsætter for jeres hund, held og lykke med det!

Tak, det håber vi naturligvis også meget på.....

> mvh. marie, - hvis hunde lige nu ligger i varmen og gnasker
> lammehals..mums..

Ja, de er jo allerede fortæret, men velbekomme alligevel.

Mvh. Renate

Fra : jopa

Dato : 12-06-06 12:44

Renate Jacobsen skriblede bla:

> [...]
> en mørkfarvning af huden, der skyldes den langvarige hudbetændelse.
> Min dejlige vovse, er igen ved at gro hår på brystet og bedst af alt

Lækkert at høre
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Renate Jacobsen

Dato : 14-06-06 11:04

"jopa" <spam@nøøø.invalid> skrev i en meddelelse
> Renate Jacobsen skriblede bla:

> Lækkert at høre
> --
> Mvh.John
> www.john.jp-web.dk

Hej John,

Ja ik'? Nu håber vi bare på, at det fortsætter i samme retning.....

Mvh. Renate

Fra : jopa

Dato : 14-06-06 12:42

Renate Jacobsen skriblede bla:

> Ja ik'? Nu håber vi bare på, at det fortsætter i samme
> retning.....

Ja da det tror vi på.
Fik det helt dårligt af at se de billeder, så det er godt at høre at der er
fremgang
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Anelise Schou Nielse~

Dato : 12-06-06 23:03

"Renate Jacobsen" <post@renate.dk> skrev i en meddelelse

> Kære Alle sammen,
>
> Her er lige lidt nyt omkring vores allergiproblemer.

> [...]

hej Renate
dejligt at høre om Nanok. Jeg tror også, at det er den gode mad, der har
hjulpet.
Fortsat god bedring med ham.
Venlige hilsner fra Anelise med de to barfende labber

Fra : Renate Jacobsen

Dato : 14-06-06 11:06

"Anelise Schou Nielsen" <nilleslyst@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> hjulpet.
> Fortsat god bedring med ham.
> Venlige hilsner fra Anelise med de to barfende labber

Også tak til dig, Anelise..... Vi håber også meget på fortsat fremgang.

Mvh. Renate