P4 maskine slukker...
Fra : Ukendt

Dato : 11-06-06 22:19

Hejsa.

Jeg har en P4 maskine, som jeg stående tændt 24/7/365 (server).

Jeg har den seneste tid oplevet at den slukker af sig selv. Når jeg så
tænder igen kører alt upåklageligt.

Det er nu begyndt at være oftere og oftere den slukker.

Jeg har haft skilt blæseren på cpuen af, og har renset denne for støv osv.
Dette har ikke afhjulpet problemet.

Jeg har endvidere haft geninstalleret OS (windows), dette har heller ikke
hjulpet.

Nogen bud på hvad det kan være?

Skal der iøvrigt være "klister" mellem cpu og køler? Da jeg rensede blæseren
kunne jeg se at der ikke var ret meget.

Med venlig hilsen

rune.

Fra : Eivind

Dato : 11-06-06 22:35

>Nogen bud på hvad det kan være?

det kunne lyde som strømforsyningen

>Skal der iøvrigt være "klister" mellem cpu og køler? Da jeg rensede blæseren
>kunne jeg se at der ikke var ret meget.

der skal altid være et tyndt lag.termisk pasta imellem.
Hvis det meste er væk bør du smøre noget nyt på, i et meget tyndt lag.

Fra : Nicolai

Dato : 12-06-06 13:23

<Rune Nicolajsen> wrote in message

> [...]
> hjulpet.
>
> Nogen bud på hvad det kan være?
>
> Skal der iøvrigt være "klister" mellem cpu og køler? Da jeg rensede

Jeg ville da starte med at tjekke temperaturen diverse steder. Der skal i
øvrigt heller ikke være særlig meget pasta mellem cpu og køler, ellers får
det modsat effekt.

> Med venlig hilsen
>
> rune.

Nicolai

Fra : John

Dato : 12-06-06 14:24

"Nicolai" <news2004@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg ville da starte med at tjekke temperaturen diverse steder.

- fx med et lille gratis program, NextSensor 2.3.0.1:
http://majorgeeks.com/download.php?det=4988

Måske også en god ide at afbryde autostart ved fejl, så burde du
kunne få en fejlmelding.

Mvh John

Fra : "Bjørn E. Thorup"

Dato : 16-06-06 10:45

Rune Nicolajsen skrev:
> Hejsa.
>
> Jeg har en P4 maskine, som jeg stående tændt 24/7/365 (server).

Tjek div. temp(Både HHD og CPU + MB) med Speedfan

http://www.almico.com/speedfan.php

Kan være at BIOS laver auto shutdown pga. for varm CPU
--
Bjørn E. Thorup
http://www.thabear.dk