Samme ydelse, men mindre strømforbrug og l~
Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 11-06-06 22:10

Hej,

Jeg har i dag en 2 x 3.0 Ghz Xeon med 3 GB RAM. Bundkortet er et
Asus NCCH-DL. Ydelsesmæssigt, er jeg tilfreds med den, men larmen
og strømforbruget, har givet mig grå hår.

Spørgsmålet er, hvad man skal vælge for at få tilsvarende ydelse
eller bedre, men med væsentlig mindre strømforbrug og larm fra
blæsere. Hvad vil I foreslå?

Jeg er lun på:
<http://www.proconsult.dk/katalog/m_pc/s_pc-adv/pc-adv1d/pc-work-pd-950.html>,
men tvivler på, at en enkelt Dual Core kan hamle op med 2 x Xeon.

--
Hilsen
Madsen

Fra : martinandersen1976@h~

Dato : 12-06-06 04:13

Thomas G. Madsen skrev:

> [...]
> <http://www.proconsult.dk/katalog/m_pc/s_pc-adv/pc-adv1d/pc-work-pd-950.html>,
> men tvivler på, at en enkelt Dual Core kan hamle op med 2 x Xeon.

Køb en Shuttle :_D
lydløs, lille og det tætteste en PC kommer på at være en Mac Mini

Fra : Flemming Joensson (8~

Dato : 12-06-06 18:24

martinandersen1976@hotmail.com wrote in

> Køb en Shuttle :_D
> lydløs, lille og det tætteste en PC kommer på at være en Mac Mini

Det er langtfra alle shuttles maskiner der er lydløse. Kun Zen og den nye
til Pentium M kommer tæt på fordi de har extern strømforsyning (ligesom til
en bærbar). De øvrige vil altid larme fordi en 2xxW eller mere
strømforsyning skal køles af en eller to 40mm blæsere.

/flemming - som har haft to af de gamle Shuttles :)

--
Skift .invalid ud med .org i min mailadresse for at sende mig en mail.

Fra : Lasse Jensen

Dato : 12-06-06 06:25

Thomas G. Madsen wrote:

> [...]
<http://www.proconsult.dk/katalog/m_pc/s_pc-adv/pc-adv1d/pc-work-pd-950.html>,
> men tvivler på, at en enkelt Dual Core kan hamle op med 2 x Xeon.

Det tror jeg godt den kan. Xeon er ikke meget andet end smart markedsføring
af eksisterende processorer. Hvis du vil genbruge nogle stumper, er der en
pointe i at gå AMD 64-X2, da de kan bruge din PC3200 RAM. Og så bruger de
mindre energi end, den ellers helt udemærkede, Pentium D.

--
Lasse Jensen [fafler at g mail dot com]
Linux, the choice of a GNU generation.

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 12-06-06 10:37

Lasse Jensen skrev:

> Xeon er ikke meget andet end smart markedsføring af eksisterende
> processorer.

Det er muligt, men der sidder trods alt to af dem.

> Hvis du vil genbruge nogle stumper, er der en pointe i at gå AMD
> 64-X2, da de kan bruge din PC3200 RAM. Og så bruger de mindre
> energi end, den ellers helt udemærkede, Pentium D.

Det lyder som en god idé.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 12-06-06 11:16

Thomas G. Madsen wrote:

> Det er muligt, men der sidder trods alt to af dem.

Ja og sådan et par er bedre end én "almindelig" P4. Ingen tvivl om det.
Især hvis OS og programmer er optimeret til flere CPU'er, men det ved du jo
godt

Jeg faldt bare over denne side, der ser lidt på Dual Core mod Dual CPU
systemer.
http://www.pugetsystems.com/articles.php?id=23

--
Mvh. Lars

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 12-06-06 12:38

Lars Jørgensen skrev:

> Ja og sådan et par er bedre end én "almindelig" P4. Ingen tvivl
> om det.

Det vil jeg nu også mene. Jeg arbejder i øvrigt ofte på en 2.0 Ghz
DualCore G5 (Mac) på jobbet med 2.5 GB RAM og den virker langt fra
så hurtig, som mit Xeon-system herhjemme. Jeg har dog ikke prøvet
reelle målinger på noget, men Mac'en føles bare langsommere.

> Især hvis OS og programmer er optimeret til flere CPU'er, men
> det ved du jo godt

Jeps. Photoshop er det program, jeg bruger mest og det er multi-
threaded.

> Jeg faldt bare over denne side, der ser lidt på Dual Core mod
> Dual CPU systemer. http://www.pugetsystems.com/articles.php?id=23

Tak for det link. Interessant læsning.

Jeg kunne godt finde på at prøve et AMD-system denne gang. Det er
ved at tiltale mig mere end Intel, må jeg indrømme. Ikke mindst
pga. det mindre strømforbrug, men også fordi at jeg så kan bruge
RAM-klodserne fra mit nuværende system, som Lasse nævner.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Hans Joergensen

Dato : 13-06-06 13:06

Thomas G. Madsen wrote:
> [...]
> så hurtig, som mit Xeon-system herhjemme. Jeg har dog ikke prøvet
> reelle målinger på noget, men Mac'en føles bare langsommere.

Det er fordi G5 er en dårlig og langsom CPU... og MacOS er et
dårligt og langsomt OS.

Kombineret med at programmer efterhånden bliver optimeret til
Windows så går det ud over ydelsen...
fx. kører Adobe AfterEffects noget bedre på en 3.2GHZ P4 med HT, end
det gør på en Dual G5 2.5GHz.

> [...]
> pga. det mindre strømforbrug, men også fordi at jeg så kan bruge
> RAM-klodserne fra mit nuværende system, som Lasse nævner.

AMD virker udemærket.. Har selv en X2 3800+, overclocket til
2.35GHz, og den yder rigtig godt i Photoshop CS2

// Hans
--
Jeg beskyttes IKKE af den gratis SPAMFighter til privatbrugere, der
har spammet usenet i over 6000 indlæg.