bumser
Fra : Bolette Nielsen

Dato : 11-06-06 21:42

Hejsa

Det er så irriterende, får tit bumser/bylder under højer arm, altså i
armhulen. Har jeg en og den forsvinder, vupti så er der en ny. De gør
virkelig ondt, og tit er de virkelig store. Det er noget der er kommet
inden for en måned måske sådan hyppigt. En gang har jeg haft det før denne
mdr tid ( det er måske 1-1½ år siden ) hvor jeg måtte en tur på skadestuen
for at få den skåret væk. Jeg er egentlig lidt bekymret for det + det er død
irriterende. Nogen bud på hvorfor. Jeg lever sundt. Jeg har nogen gange
barberet mig under armene, men pga af disse bumser er det et godt stykke tid
siden hvilket jeg hader, for der er ikke noget mere ucharmerende en hår
under armene

Mange hilsner fra

Bolette

Fra : Cifly

Dato : 12-06-06 21:30

Bolette Nielsen wrote:

> Det er så irriterende, får tit bumser/bylder under højer arm, altså i
> armhulen.

I første omgang, kan du prøve at kigge her, hvis du ikke allerede har været
der
http://www.netdoktor.dk/sygdomme/Fakta/bumser.htm

Et andet forsigtigt bud er ost. Du må ikke spørge mig hvorfor, men jeg er
tit løbet ind i, at folk med acne problemer åd masser af ost. Da de stoppede
i en længere periode med det, faldt tendensen til acne proportionalt.

I min senere teenage år havde jeg også en del acne, som alle andre unge
mennesker, i særdeleshed mænd. Jeg rå spiste ost og mindes, at jeg i de
perioder hvor ost hang mig ud af halsen og underforstået altså ikke spiste
det, havde færre acne problemer.

Værd at eksperimentere med, hvis du altså har tendens til at spise ost

Næste bud må være en tur til lægen og måske derfra til en hudlæge.

Vh
Cifly

Fra : Jimmy

Dato : 13-06-06 00:06

> [...]
> i en længere periode med det, faldt tendensen til acne proportionalt.

Det er ikke videnskabeligt bevist at kost har nogen effekt på
acne/bumser. Jeg havde selv problemet, og undgik slik, friture stegt
mad, fede mælkeprodukter osv. uden held. Efter jeg kom i antibiotisk
behandling på pilleform, spiser jeg alt det ovenstående uden problemer.
Jeg har endda levet af cheeseburgere pomfritter og pizza i nogle
weekender :)

> Værd at eksperimentere med, hvis du altså har tendens til at spise ost
>
> Næste bud må være en tur til lægen og måske derfra til en hudlæge.

Mit råd er at man skal gå til lægen med det samme, istedet for at
eksperimenterer med alt muligt. Madvaner, håndkøbssæber og cremer lyder
logisk nok, men er tit og ofte spild af penge og energi, når en læge
eller hudlæge kan give noget som har dokumenteret effekt.
Hudlægen løste i hvert fald mit problem på 1 uge med de piller jeg fik.

Fra : Cifly

Dato : 13-06-06 06:26

Jimmy wrote:

> [...]
> behandling på pilleform, spiser jeg alt det ovenstående uden
> problemer. Jeg har endda levet af cheeseburgere pomfritter og pizza i

Det har du ret i. Det står også beskrevet på netdoktor.dk. Men fordi
autoriteterne siger det ene, behøver det bestemt ikke altid at udelukke det
andet. Som nævnt har jeg selv erfaring med, at det muligvis var det der
gjorde udfaldet for mig og andre jeg har været i kontakt med.

> [...]
> læge eller hudlæge kan give noget som har dokumenteret effekt.
> Hudlægen løste i hvert fald mit problem på 1 uge med de piller jeg

Godt ord igen. Nu er jeg ikke typen der render til lægen i tide og utide, og
løser helst mine helbredsmæssige udfordringer, medmindre de er øjensynligt
skadelige, kan være tegn på anden og mere alvorlig sygdom eller hvis andre
forsøg er udelukket.

Det er ikke altid at piller og medicin er vejen frem. Til tider kan andre
indsatser give et bedre og mere holdbart og måske endag billigere
alternativ.

Fra : Michael

Dato : 13-06-06 08:50

"Cifly" <flygenring@SLETpostkasse.net> wrote in message

> [...]
> og løser helst mine helbredsmæssige udfordringer, medmindre de er
> øjensynligt skadelige, kan være tegn på anden og mere alvorlig sygdom

Bylder under armene (og andre steder) kan være tegn på mere alvorlig sygdom.

Fra : Cifly

Dato : 13-06-06 10:31

Michael wrote:

> Bylder under armene (og andre steder) kan være tegn på mere alvorlig
> sygdom.

Så tror jeg skadestuen havde henvist hende til egen læge.