Killinger
Fra : lisekristian@hotmail~

Dato : 11-06-06 21:39

Hej
Vi har planer om at anskaffe os 2 killinger.
Vi bor selv på en gård, men vil gerne have katte som også kan være
indenfor og kæles, bla fordi vi har 2 børn.
Nogle af vores venners kat har fået killinger for 5 uger siden, men
katten gemte killingerne, så det er først nu de er blevet fundet og
kommet i menneskehænder.
De har taget dem indenfor og lovet at kælde med dem så meget som
muligt. De har virket tamme fra første dag og kan sagtens kæles. Men
jeg er meget i tvivl om hvor meget "skade" killingerne har taget af at
være uden menneskekontakt de første 5 uger af deres liv.
Er det rimeligt at regne med de kan blive tamme eller er 5 uger for
lang tid, så det vil blive mere vildkatte. ?
Der er både hunner og hanner i kuldet, hvad er den bedste kombination
? I øjeblikket hælder vi mest til 2 hunner, som vi vil få
stereliseret.

hilsen kristian

Fra : Majbritt Hågensen

Dato : 11-06-06 23:05

Hej Kristian

Du kan roligt tage nogle af killingerne fra det kuld du omtaler i dit indlæg
..Killingerne vil blive 100% tamme hvis de kommer i menneske-hænder nu. jeg
har selv to hun-killinger som er ti måneder (søskened) den fik jeg fra min
dyrlæge. De er fra en vildkat som blev kørt ihjel, og de var ca 6-7 uger og
MEGET bange da jeg fik dem hjem. Men du skulle se dem nu...magen til mere
kælne katte skal man vist lede længe efter )) Iøvrigt har jeg to andre
hittemisser som var store killinger da jeg fik dem, (nu 8 og 9 år ) og de
blev også helt almindelige tamme huskatte.
Så held og lykke med jeres nye killinger...( bare det var mig )

Hilsen Majbritt