tilskadekomst
Fra : The MANN

Dato : 11-06-06 19:54

Hejsa NG

Er man som arbejdsgiver forpligtet til at betale en ansats regning ved en
fysioterapeut ,som han bruger pga en overanstrengelse / overbelastning af en
muskel / sene ,som er opstået på arbejde pga omrokering som den ansatte
ikke før har haft denne plads !!

The MANN

Fra : martin.honore@yahoo.~

Dato : 11-06-06 22:36

The MANN <hamann29@hotmail.com> wrote:
> [...]
> fysioterapeut ,som han bruger pga en overanstrengelse / overbelastning af
> muskel / sene ,som er opst?et p? arbejde pga omrokering som den ansatte

Du burde godt kunne undgå at skulle stå for regningen her. Normalt kan
arbejderne ikke selv finde ud af, at finde de love som kunne hjælpe dem.
Sørg bare for at nægte at betale indtil videre, og hvis du skulle blive
tvunget til det alligevel, så er der desværre ingen vej udenom her i
denne facist-stat.

Mvh. Martin Honore.

Fra : PGU

Dato : 12-06-06 00:59

<martin.honore@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Sørg bare for at nægte at betale indtil videre, og hvis du skulle blive
> tvunget til det alligevel, så er der desværre ingen vej udenom her i

Moderne ledelse 2006 ??!!

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 12-06-06 14:24

PGU wrote:
> <martin.honore@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Moderne ledelse 2006 ??!!

Også kaldet chain management

JonB

Fra : Martin Honoré

Dato : 14-06-06 01:08

Jon Bendtsen <noone@example.com> wrote:

> Også kaldet chain management

Netop, og det er meget anvendeligt i størrer virksomheder, eller hvis du
har en bred vifte af ikke-tilbage-vendende kunder. F.eks. var der i
september sidste år en yngre dame som arbejder for mig, som fik benet i
klemme mellem træmmerne i gulvet i svinestalden. Da alle der arbejder i
svinestalden er lavtuddannede, og ikke synderligt kritiske overfor hvad
man siger til dem, og på mange måder dybt naive, var der ingen, som
overhovedet fik den tanke at hendes skade kunne dækkes af arbejdsskade
forsikringen. -- Hun brækkede benet, og blev fyret uden løn. Hun havde
ikke fået kontrakt, så hvad er problemet? Jeg tror dog jeg ansætter hende
igen, når hun er rask -- hvis jeg da ikke kan skaffe flere af disse
øst-europæiske arbejdere, som jeg er udmærket tilfreds med. Én polak kan
arbejde betydeligt hårdere og længere end én dansker, da disse ikke har
noget "socialt sikkerhedsnet" at drømme sig søde på. I Polen gælder den
hårde virkelighed, og det gavner virksomheder som min. Det er også
derfor, mange virksomheder vælger at flytte til øst-landene.

Mvh. Martin Honore.

Fra : Frithiof Andreas Jen~

Dato : 14-06-06 12:27

"Martin Honoré" <martin.honore@yahoo.dk> wrote in message

> [...]
havde
> ikke fået kontrakt, så hvad er problemet? Jeg tror dog jeg ansætter

Du kunne jo også sætte hende op i et bordel så længe benet er brækket
og tjene lidt sort ved siden af når hun nu alligevel absolut skal
ligge og drive den af!

..

Fra : Martin Honoré

Dato : 14-06-06 16:34

Frithiof Andreas Jensen <frithiof.jensen@die_spammer_die.ericsson.com> wrote:

> "Martin Honor?" <martin.honore@yahoo.dk> wrote in message

> havde
> hende
>
> Du kunne jo ogs? s?tte hende op i et bordel s? l?nge benet er br?kket
> og tjene lidt sort ved siden af n?r hun nu alligevel absolut skal
> ligge og drive den af!

Gør du nar?

Fra : PGU

Dato : 15-06-06 10:06

"Martin Honoré" <martin.honore@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> Frithiof Andreas Jensen <frithiof.jensen@die_spammer_die.ericsson.com>

> Gør du nar?

Man kan vel ikke gøre andet !!

Fra : Frithiof Andreas Jen~

Dato : 15-06-06 11:32

"PGU" <pwrdwnsys@immed.restart.no.iplsrc.b> wrote in message

> Man kan vel ikke gøre andet !!

Hvis det nu ikke er en troll eller et unikt tilfælde, kunne man lave
en forretning ud af at samle et hold af landets allermest anløbne
advokater, de, der er så langt ude at de kender folk i læder, ikke går
af vejen for lidt afpresning og gerne vil arbejde på 100% kommision.

Med andre ord: "The American Way". Tilbyde sine services udi at kradse
erstatninger på mange årslønninger hjem mod en klækkelig andel af
erstatningsummen. Nogle reklamer på Polsk TV og den er hjemme

Fra : Frithiof Andreas Jen~

Dato : 15-06-06 11:18

"Martin Honoré" <martin.honore@yahoo.dk> wrote in message
> Frithiof Andreas Jensen

> Gør du nar?

Er du interesseret?

Fra : michael@dansoe.dk

Dato : 12-06-06 14:30

The MANN skrev:

> [...]
> muskel / sene ,som er opstået på arbejde pga omrokering som den ansatte

Hvis du som arbejdsgiver kan gøres ansvarlig for skaden, skal du
betale. Men hvis du kan gøres ansvarlig, har du sikkert også en
arbejdsskadeforsikring der vil betale, subsidiært en
erhvervsansvarsforsikring.

Er du ikke ansvarlig, skal du ikke betale. Anmeld skaden til dit
forsikringsselskab.

MAndersen

Fra : Allan Soerensen

Dato : 12-06-06 17:36

> Men hvis du kan gøres ansvarlig, har du sikkert også en
> arbejdsskadeforsikring der vil betale,

Ikke "har du sikkert...".
En arbejdsskadeforsikring er lovpligtig når man har ansatte.

Fra : MAndersen

Dato : 12-06-06 19:12

"Allan Soerensen" <microtec1@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Ikke "har du sikkert...".
> En arbejdsskadeforsikring er lovpligtig når man har ansatte.

Selvom den er lovpligtig er det ikke alle der har det. En
hundeansvarsforsikring er også lovpligtig, heller ikke alle har det.

MAndersen

Fra : Allan Soerensen

Dato : 13-06-06 07:26

MAndersen wrote:

> Selvom den er lovpligtig er det ikke alle der har det.

Har du konkret kendskab til det? Det lyder i mine ører vanvittigt
uansvarligt.

Fra : Karsten H. Jensen

Dato : 12-06-06 23:54

Allan Soerensen wrote:

> Ikke "har du sikkert...".
> En arbejdsskadeforsikring er lovpligtig når man har ansatte.

En arbejdsskadeforsikring er lovpligtig under alle omstændigheder. Uanset
forsikringsselskab tegner forsikringsselskabet arbejdsskadeforsikringen i
Forsikringsselskabet Nærsikring A/S i Viborg.

Præmien er kr. 1275 pr. år + de sædvanlige kr. 10,- for "Gebyr og porto".
Karsten H. Jensen

Fra : Karsten H. Jensen

Dato : 12-06-06 23:56

Allan Soerensen wrote:

> Ikke "har du sikkert...".
> En arbejdsskadeforsikring er lovpligtig når man har ansatte.

Glemte lige at skrive, at forsikringespræmien ser ud til at være afhængig af
branchen, den skal dække.
Karsten H. Jensen

Fra : michael@dansoe.dk

Dato : 13-06-06 07:05

Karsten H. Jensen skrev:

> [...]
> Forsikringsselskabet Nærsikring A/S i Viborg.
>
> Præmien er kr. 1275 pr. år + de sædvanlige kr. 10,- for "Gebyr og porto".

Det var dog en gang vrøvl. Top, Tryg, If, Codan m.fl. har deres egne
arbejdsskadeforsikringer. Nærsikring benyttes bl.a. af Købstædernes
Brandforsikring, som ikke har deres egne arbejdsskadeforsikringer.

MAndersen

Fra : Karsten H. Jensen

Dato : 13-06-06 10:47

michael@dansoe.dk wrote:

> [...]
> arbejdsskadeforsikringer. Nærsikring benyttes bl.a. af Købstædernes
> Brandforsikring, som ikke har deres egne arbejdsskadeforsikringer.

Nej. Bl.a. Codan (som jeg selv har brugt) forsikrer gennem et
arbejdsskadeforsikringsselskab. Jeg er ligeledes af den formening, at
"outscoursing" af lige netop arbejdsskasdeforsikring skete, da den blev
lovpligtig.

stedet for at at skrive Du kan ikke beskylde mig for at skrive noget vrøvl
så meget desto mindre jeg sad og læste op af min egen præmieopkrævning. Det
kan selvfølgelig være ændret siden jeg fik den sidste opkrævning for et par
måneder siden.

Det havde vist været tilstrækkeligt blot at være kommet med evt.
korrektioner/underbyggede vejledninger.
Karsten H. Jensen

Fra : michael@dansoe.dk

Dato : 13-06-06 10:13

Allan Soerensen skrev:

> Har du konkret kendskab til det? Det lyder i mine ører vanvittigt
> uansvarligt.

Ja. Nu har jeg arbejdet med forsikringer i mange år, så det har jeg
set. De typiske der ikke har det, er de helt små med 1/2 eller 1
ansat, som ikke har tænkt på det. De større virksomheder har det
alle.

MAndersen

Fra : Karsten H. Jensen

Dato : 13-06-06 10:50

michael@dansoe.dk wrote:
> Allan Soerensen skrev:
>
>De typiske der ikke har det, er de helt små med 1/2 eller 1
> ansat, som ikke har tænkt på det. >
> MAndersen

Det er netop den kategori, jeg på nuværende tidspunkt falder ind under - og
jeg har det (stadigvæk)-.
Karsten H. Jensen

Stadig med hang til det analoge - lidt endnu

Fra : michael@dansoe.dk

Dato : 13-06-06 12:18

Karsten H. Jensen skrev:

> [...]
> arbejdsskadeforsikringsselskab. Jeg er ligeledes af den formening, at
> "outscoursing" af lige netop arbejdsskasdeforsikring skete, da den blev

Codan har deres eget arbejdsskadeforsikringsselskab, det samme har Top,
Tryg, If m.fl.

Det har de i øvrigt haft i mange, mange år.

MAndersen

Fra : Karsten H. Jensen

Dato : 13-06-06 12:52

michael@dansoe.dk wrote:

> Codan har deres eget arbejdsskadeforsikringsselskab, det samme har
> Top, Tryg, If m.fl.
>
> Det har de i øvrigt haft i mange, mange år.
>
> MAndersen

Javel, ja. Så har jeg nok betalt 2 gange.

Fra : MAndersen

Dato : 13-06-06 17:00

KLIP

> Javel, ja. Så har jeg nok betalt 2 gange.
> --
> Med venlig hilsen
> Karsten H. Jensen

Næppe, men du har sikkert betalt til arbejdsskadeforsikringen, og til
sygdomspoolen ved siden af.

MAndersen

Fra : Karsten H. Jensen

Dato : 14-06-06 00:31

MAndersen wrote:

> Næppe, men du har sikkert betalt til arbejdsskadeforsikringen, og til
> sygdomspoolen ved siden af.
>
> MAndersen

Jamen, det var selve fakturaen fra Nærsikring, jeg "læste" skrev op af og
der stod ikke noget om sygdomspoolen. Det gør der fcor i øvrigt heller ikke
i min erhvervs- og produktansvarsfortsikring.

Det kan da så være, at jeg er helt ude i poolen?

Nu ved jeg ikke, om du er assurandør eller på anden måde repræsenterer
forsikringsselskaber, men det lader åbenbart til, at mine informationer
adskiller sig fra dine?
Karsten H. Jensen

Fra : MAndersen

Dato : 14-06-06 06:29

"Karsten H. Jensen" <bi2@karby.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Nu ved jeg ikke, om du er assurandør eller på anden måde repræsenterer
> forsikringsselskaber, men det lader åbenbart til, at mine informationer

Arbejdsskadeforsikringen dækker skader der er sket ved en ulykke. Dvs.
pludselige skader.
Skader der sker over lang eller længere tid, f.eks. museskader er ikke
omfattet af denne, men kunne være omfattet af sygdomspoolen (AES)

Din erhvervs- og produktansvarsforsikring har ingen poolordning. Den dækker
dig som arbejdsgiver, de skader du bliver gjort erstatningsansvarlig for,
herunder også de skader dine medarbejdere og dine produkter forvolder.
Bliver du som arbejdsgiver gjort ansvarlig for en medarbejders
tilskadekomst, kan din erhvervsansvarsforsikring dække differencen mellem
det der bliver udbetalt fra arbejdsskadeforsikringen, og det der ville blive
udbetalt efter erstatningsansvarsloven. Kravet kaldes også et
differencekrav.

Jeg er forsikringsmægler.

MAndersen

Fra : Karsten H. Jensen

Dato : 14-06-06 09:55

MAndersen wrote:
> [...]
> Skader der sker over lang eller længere tid, f.eks. museskader er ikke
> omfattet af denne, men kunne være omfattet af sygdomspoolen (AES)

Dér forvekslede jeg lige 2 ting. AES var svjh lyserøde opkrævninger. Dem har
jeg ikke set i flere år.

> [...]
> udbetalt fra arbejdsskadeforsikringen, og det der ville blive
> udbetalt efter erstatningsansvarsloven. Kravet kaldes også et

Der er vist lige nogle detaljer, der er undgået min opmærksomhed. Jeg
fokuserede på præmieregningen - og som så mange andre - ikke lige læste det
med småt i polisen.

Beklager min stædighed.
Karsten H. Jensen