Andet multimedie
bentjuul 3670
Hvordan håndere mange fonte?
Fra : Marianne

Dato : 11-06-06 16:44

hej

Jeg har en del fonte på min pc, som jeg gerne vil have adgang til, men ikke
installere, da det jo vil gøre opstarten af fx Word langsom.

Hvordan kan jeg gøre det? Jeg tænker, at hvis jeg lægger fontene i et
bibliotek for sig - men jeg vil også gerne kunne se, hvordan fontene ser ud
i sig selv.

mvh
marianne

Fra : Ukendt

Dato : 11-06-06 17:50

"Marianne" <handel@lundbak.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvordan kan jeg gøre det? Jeg tænker, at hvis jeg lægger fontene i et
> bibliotek for sig - men jeg vil også gerne kunne se, hvordan fontene ser

Hej
Du kan anvende sådan program som fx Adobe Type Menager, Cfont Pro og
lignende.....
Du installerer de fonte som du har brug for og hvornår du har brug for. Du
kan leve sæt til forskellige job, hvis fx der kommer noget gentagende gange,
eller du har et job som du vil arbejde i længere tid. I Cfont kan du
gennemsøge fonte efter udsende, hvor i Type Menager skal du først trykke på
fonten for se den.

MVH
Tomasz

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 11-06-06 17:58

Marianne wrote:

[...]
> Jeg tænker, at hvis jeg lægger fontene i et bibliotek for sig - men jeg
> vil også gerne kunne se, hvordan fontene ser ud i sig selv.

Prøv dette gratis program.
http://ampsoft.net/utilities/FontViewer.php

--
Mvh. Lars