trækker mig
Fra : new@one

Dato : 11-06-06 15:59

Hej. Ved nogen hvad jeg skal gøre. Jeg er startet med en makker som ik
kan håndtere et firma. Jeg lader ham beholde det nuværende firma da
det er det han vil og starter så mit ejet. Hvad gør mand når vi har
samme konto osv ?

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 11-06-06 16:41

Selskabsform?
I hvilket navn står kontoen / hvem er underskriftsberettigede?

Fra : Allan Soerensen

Dato : 12-06-06 09:20

> [...]
>kan håndtere et firma. Jeg lader ham beholde det nuværende firma da
>det er det han vil og starter så mit ejet. Hvad gør mand når vi har

I skal vel bare have delt alle virksomhedens værdier, incl. det indestående
der er på virksomhedens bankkonto.
Har I ikke lavet en I/S-kontrakt, der bl.a. fortæller hvordan I skal
forholde jer, hvis den ene interessent ønsker at træde ud? En sådan er guld
værd, når man står i situationen.

Fra : new@one

Dato : 12-06-06 23:42

K.T. wrote:
> [...]
> kan håndtere et firma. Jeg lader ham beholde det nuværende firma da
> det er det han vil og starter så mit ejet. Hvad gør mand når vi har

Hej Uffe.
Vi er begge to underskrift berettigede.

Fra : new@one

Dato : 12-06-06 23:47

Allan Soerensen wrote:
> [...]
> Har I ikke lavet en I/S-kontrakt, der bl.a. fortæller hvordan I skal
> forholde jer, hvis den ene interessent ønsker at træde ud? En sådan er guld

Hej Allan.
JA guld værd ! Ved jeg nu. Vi lavede selvfølgelig ikke en kontrakt.
Men han har nu trukket sig ud og overladt alt til mig ,, mit held. Dvs
at jeg bare skal trække ham ud af min konto og fortsætte som
eneberettigede ? Han får sin del af inkomsten for den tid han var med,
der går skærings datoen. Er det ikke sådan det skal gøres ?

Fra : Allan Soerensen

Dato : 13-06-06 07:22

new@one wrote:

> JA guld værd ! Ved jeg nu. Vi lavede selvfølgelig ikke en kontrakt.

Skal vi så ikke lade det være en opfordring til andre her i gruppen om at
huske at få lavet en I/S-kontrakt
Jeg har prøvet at stå i samme situation som dig, og den I/S-kontrakt vi
heldigvis havde er årsagen til at jeg stadig har en god ven i dag (vi var
ved at blive temmelig uenige, da vi fandt vores kontrakt frem sor at se hvad
der egentig stod i den)

> [...]
> eneberettigede ? Han får sin del af inkomsten for den tid han var med,
> der går skærings datoen. Er det ikke sådan det skal gøres ?

Det kommer jo an på hvad I kan blive enige om.
Din beskrivelse lyder i mine øre lidt for gunstig for dig. Virksomheden har
vel også andre værdier end jeres indestående på bankkontoen. Hvad med
værdien af goodwill, maskiner, igangværende ordre osv?

I den I/S-kontrakt jeg havde med min tidliger kompanion, havde vi aftalt at
der skulle lave et ekstra regnskab, efter samme retningslinier som vores
almindelige årsregnskab og af vores normale revisor, hvis en af
interessenterne ønskede at træde ud. De værdier dette regnskab viste skulle
deles 50/50%

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 13-06-06 11:14

Den 13-06-06 08.21 skrev Allan Soerensen følgende:

> Din beskrivelse lyder i mine øre lidt for gunstig for dig. Virksomheden har
> vel også andre værdier end jeres indestående på bankkontoen. Hvad med
> værdien af goodwill, maskiner, igangværende ordre osv?

For slet ikke at nævne eventuel gæld. Hvis der skyldes penge væk, vil I
sandsynligvis stadig begge hæfte for den.

Hvis jeg ikke husker galt fra tidligere indlæg, skal I opløse firmaet. I
den forbindelse gøres værdien af firmaet op, og det hele sælges til den
der er interesseret i at køre det videre. Medmindre det er et firma med
kun ganske få værdier og ingen gæld, vil det være en meget god ide at få
en revisor til at kigge på det. Der kan også være nogle skatteforhold at
tage hensyn til.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få hjælp til at bruge de gratis anti-spywareprogrammer Ad-Aware, Spybot

Fra : new@one

Dato : 18-06-06 17:30

Allan Soerensen wrote:

> [...]
> almindelige årsregnskab og af vores normale revisor, hvis en af
> interessenterne ønskede at træde ud. De værdier dette regnskab viste skulle
Hej. nej det er aldeles ikke gunstigt for mig. Ser du vores firma er
lige startet så der er kun mit ejet private værktøj indblandet
ellers er der ikke værdier ud over indtægten pt.

Fra : new@one

Dato : 18-06-06 17:40

new@one wrote:

> Hej. nej det er aldeles ikke gunstigt for mig. Ser du vores firma er
> lige startet så der er kun mit ejet private værktøj indblandet
> ellers er der ikke værdier ud over indtægten pt.

Nej i forstår ik. Hør min makker var blevet træt af byggebrancen
hvilket resulterede i, at han trak sig og overlod firmaet til mig da
det er mig der har kørt det hele og fået det hele op og stå. Vi har
kun været igang fra d.4/4-06 og har ikke invisterret i noget værktøj
itv. Men jeg har lagt mit eget private værktøj til. Vi har ingen
gæld eller noget. Så blev vi enige om at gøre det således, han får
halvdelen af hvad der er hans mht indtjening for den periode han var
med. Nu fortsætter jeg et enkeltmandsfirma med nyt cvr.nr. og lukker
hans medlemsskab i min konto som før var fælles.