Hvem ved noget om Truma Euromover II Softs~
Fra : Jan Bøgh

Dato : 11-06-06 14:10

Gad vide om ikke der skulle være en eller anden, der kan hjælpe mig med
(forhåbentligt) at aflive min tvivl om montage af min nye mover.
Du kan se den monteret her:
http://jan.boegh.net/Album/AdHoc/slides/image0001.html
Den er monteret foran hjulet på campingvognen og jeg synes det ser
betænkeligt ud med den imo ringe frihøjde, der er under. Bag ved hjulet
havde det ikke generet mig så meget - der vil hjulet jo normalt løfte
moveren over evt. forhindringer før de rammer, men foran ser det mig en
kende farligt ud. Men det kan jo godt være, at det er mig, der er unødigt
bekymret - så en broligelse vil også være velkommen inden jeg tager den i
brug. for alvor.
Det er i øvrigt lige før det er sjjovt at flytte rundt på cv'en - som barn
har jeg nok drømt om en fjernstyret bil

I øvrigt har det været en yderst speciel oplevelse at anskaffe den - har du
lyst til at læse en længere historie mundende ud i en advarsel mod
Møllehallens Bil & Campingcenter, så tag en kig her (halvlang og sikkert
ikke særligt spændende):
http://jan.boegh.net/Rejser/Camping/Moellehallen.htm
For denne gruppe er det også interessant at lægge mærke til indledningen om
betydning af maksvægt og B/D-kørekort.

mvh
jan

http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Keld Rasmussen

Dato : 11-06-06 16:16

> [...]
> bekymret - så en broligelse vil også være velkommen inden jeg tager den i

Min Powrmover sidder også foran akselen, og frihøjden er nogenlunde den
samme, afprøvet med en dåse af andet fabrikat, tak iøvrigt for en god
grund til at fiske en ud af køleskabet, det har endnu ikke givet nogen
problemer, hverken på vejbump, eller ujævne pladser, for at den skal nå
jorden skal bilen holde i en temmelig stejl vinkel opad i forhold til
vognen, og en sådan situation har jeg ikke mødt, har en enkelt gang
taget et stillevejsbump med cirka 40, havde lige glemt jeg havde noget
på krogen, og den gik ikke på.

Find en meget stejl bakke/rsmpe hvor vinklen er stor og tril meget
langsomt frem mens en anden holder øje med frihøjden, så har du en ide
om hvornår det går galt.

> Det er i øvrigt lige før det er sjjovt at flytte rundt på cv'en - som barn
> har jeg nok drømt om en fjernstyret bil

Det er de bedste penge jeg har brugt på cv'en bare det at kunne sætte
vognen lige hvor man vil have den uden at være afhængig af velvillige
naboer er det hele værd.

> [...]
> http://jan.boegh.net/Rejser/Camping/Moellehallen.htm
> For denne gruppe er det også interessant at lægge mærke til indledningen om

Sikke en historie, det må være CV branchens Benjamin Thorsen.

God ferie

--
Keld

Fra : Bjarne

Dato : 11-06-06 16:41

In article <448c161b$0$74145$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
   "Jan Bøgh" <spamhater@nowhere> writes:
> [...]
> bekymret - så en broligelse vil også være velkommen inden jeg tager den i
Nu har jeg lige været ude og foretage samme videnskabelige måling som dig,
med den forskel at jeg brugte en Carl's som reference.

Min mover sidder lige så lavt som din. Andre movere jeg har set, har siddet
på samme måde.
Jeg har haft min siden 2004 og været mange steder, også på vintercamping i
snevejr to gange og aldrig haft antydning af problemer med frihøjden. Så bare
kom afsted.

På grund af snavs, ville jeg i øvrigt meget nødig have den siddende bag hjulet.
Der bliver pløjet en del møj op når man kører og hvis alt det snask får lov
at samle sig på rullerne eller motoren, tror jeg ikke de holde/virker længe.

> Det er i øvrigt lige før det er sjjovt at flytte rundt på cv'en - som barn
> har jeg nok drømt om en fjernstyret bil
Jep, det du'er. Frem til campingspladsen. Familien smutter op og tisser/henter
is. Farmand står med den ene hånd i lommen og kører villaen på plads.

Ved afgang stilles bilen et stratetisk godt sted og villaen dirigeres op
på fars træk. Ingen sved og ingen råben efter lillemor.

Til gengæld er der mange bemærkninger fra folk "som sagtens kan bakke med CV".
Det er nu mest de store stærke mænd. Konerne som får skideballe over at de
ikke kan dirigere kan sagtens se fidusen.

> [...]
> http://jan.boegh.net/Rejser/Camping/Moellehallen.htm
> For denne gruppe er det også interessant at lægge mærke til indledningen om
Det er vist en rigtig guttermand.

mvh,
Bjarne

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 11-06-06 16:49

"Jan Bøgh" <spamhater@nowhere> skrev i en meddelelse > I øvrigt har det
> [...]
> http://jan.boegh.net/Rejser/Camping/Moellehallen.htm
> For denne gruppe er det også interessant at lægge mærke til indledningen

Jeg ville nu nok lige vælge at trække betalingen et stykke tid så du kan få
den afprøvet ordentligt. Så kan han jo få lov til at pille den af igen efter
ferien hvis ikke det duer

Steen.

Fra : Allan Hansen

Dato : 11-06-06 16:50

> [...]
> nettet!
> PS: Knipserier kan findes på | B: Såååeh - har du et link?

Hej Jan

Sikken en historie, godt man handler andet steds.

Med hensyn til montering for eller bag hjul, så forestil dig at du kører op
af en kantsten og så at du kører ned, der vil være større chance for at du
hænger på moveren, når du kører ned med moveren bag ved hjulet.

Jeg har selv fået den monteret foran hjulet, da alle forsøg og målinger
viser at der kan ske mindst skade foran.

Men kommer hjulet ned i et dybt hul så er det dog ligemeget hvor den er
monteret.

Mvh AJH

Fra : Jørgen L.

Dato : 11-06-06 23:56

> Gad vide om ikke der skulle være en eller anden, der kan hjælpe mig med
> (forhåbentligt) at aflive min tvivl om montage af min nye mover.
> [...]

Den sidder som den skal, den presser ind i mod centeret af hjulet, ikke som
reich som sidder meget laverer.
Den skal også side foran så den ikke bliver svinet til når i køre.

--
Hilsen Jørgen
Toyota Landcruiser 3,0 D-4D

Fra : Jan Bøgh

Dato : 12-06-06 06:58

Jan Bøgh skrev i 448c161b$0$74145$edfadb0f@dread14.news.tele.dk dette:
> Gad vide om ikke der skulle være en eller anden, der kan hjælpe mig
> med (forhåbentligt) at aflive min tvivl om montage af min nye mover.

Tak for bidragene til alle - jeg er nu mere rolig.

vh
Jan

http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Henrik

Dato : 15-06-06 00:57

> [...]
> nettet!
> PS: Knipserier kan findes på | B: Såååeh - har du et link?
Tak for den gode tråd, og din informerende side.

Tak for kigget indenfor i din fotohobby. Ganske inspirerende.
/Henrik
http://foto.sellinghus.dk/thumbnails.php?album=3 (alle u-redigerede)

Fra : J S L

Dato : 19-06-06 18:12

Hej alle.

Hvilken mover er det bedste køb. Hvad koster en Truma Eu II Softstart??

Jai-Lau
Volvo 245 GLI Stc. - Adria Unica B 562 UP Exclusive
TomTom 5 Nav

Fra : Jørgen L.

Dato : 19-06-06 18:22

> Hvilken mover er det bedste køb. Hvad koster en Truma Eu II Softstart??

Truma SE er absolut den bedste mover, men om den er det i forhold til pris
er noget andet, alternativt Truma S.

Hilsen Jørgen

Fra : Jan Bøgh

Dato : 24-06-06 15:07

J S L skrev i 4496dac7$0$67257$157c6196@dreader2.cybercity.dk dette:
> Hej alle.
>
> Hvilken mover er det bedste køb. Hvad koster en Truma Eu II
> Softstart??
Jeg har lige fået en Truma Euromover II softstart og incl. montering m. 100
amperetimer batteri gav jeg 14.500 (men ville nok hellere have sluppet en
tusse mere og sluppet for Møllerhallen Campingcenter, hvor indehaveren er
komplet utilregnelig. Men hvad pokker: man får jo nok, hvad man betaler for
).
I øvrigt er det lige før jeg nu opsøger pladser med vanskelige
adgangsforhold - det er en herlig gadget at futte rundt med CV'en pr.
fjernbetjening. Jeg har nok haft et uforløst ønske om en fjernstyret bil som
barn

vh
Jan

--
Rejsedagbog fra tur i SW-USA kan ses på
http://jan.boegh.net/Rejser.htm.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 24-06-06 16:17

Jan Bøgh wrote:
> [...]

> adgangsforhold - det er en herlig gadget at futte rundt med CV'en pr.
> fjernbetjening. Jeg har nok haft et uforløst ønske om en fjernstyret

Når man nu ikke kan bakke med cv´en - så må man opsøge det 2.-nemmeste ;)

--
Per, Esbjerg

Fra : Jan Bøgh

Dato : 24-06-06 21:44

Per Henneberg Kristensen skrev i
449d5760$0$90448$edfadb0f@dread11.news.tele.dk dette:

> Når man nu ikke kan bakke med cv´en - så må man opsøge det
> 2.-nemmeste ;)

Det er så heldigvis ikke mit problem. Til gengæld er der, når man vover sig
ud af baghaven, ind i mellem det problem, at man kan opeve, at cv'en skal
ind imellem nogle træer eller andet interessant, der ikke levner plads til
en bil.
Men jeg skal da gerne vise dig, hvordan man bakker med en cv, hvis det er
det, du har behov for. Men det er naragtigt at give afkald på åbenlyse
forbedringer, IMO.

vh
Jan
pt. Villanova i la Geltru

http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Tommy T

Dato : 24-06-06 21:52

"Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> skrev
> Når man nu ikke kan bakke med cv´en - så må man opsøge det 2.-nemmeste ;)

Det var dog en usædvanlig nedladende bemærkning, det er vel ikke misundelsen
der nager.

Mvh Tommy T - Odense

Fra : KHH

Dato : 25-06-06 08:28

Det der nager mig mest, er hverken misundelsen eller besværet med, at bakke
en CV på plads, men der i mod vægten af en EM.

Jeg kan godt se fordelen for de der har besvær eller ikke føler sig tryg,
ved at bakke med en CV, at en EM absolut er en hjælp, men for hver kilo der
kommer ekstra, koster det nu en gang mere brændstof, sådan er det jo. Og har
man ikke noget i mod at betale det ekstra, så er det da en fordel, men
resulterer det i, at man undlader at tage reservehjul med, for at kompensere
for en del af vægten, så er det ikke smart.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 25-06-06 18:03

Tommy T wrote:
> "Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> skrev

> Det var dog en usædvanlig nedladende bemærkning, det er vel ikke
> misundelsen der nager.

Du er vist så gammel i gårde her på nettet at du har lært at læse smileys?
Hvis ikke, så er det med at komme i gang!

Og _her_ er der ingen smileys til dig!

--
Per, Esbjerg