Efterlysning af børnefrisør i Københavnsom~
Fra : Lone Hjorth Rannerie~

Dato : 11-06-06 13:28

Som forældre til en meget krøllet og hårfager lille 20 mdr´s pige, må vi nu
se i øjnene at vi ikke længere kan slippe godt fra at klippe hende selv, og
i og med vi er af den opfattelse at hun ikke skal være generet af lokkerne
ned i øjnene, selvom "det er da sådan nogle søde krøller..." - "ej, dem må I
da ikke klippe af..." - så mener vi altså at nu er det på tide at hun møder
en frisør...

Men hun har som så mange andre på dette alderstrin sin egen mening(læs
temperament) om hvornår hun skal sidde stille, så derfor søger vi med lys og
lygte en frisør med specialle i hendes slags... Sådan en frisør med en lille
bil, hun kan sidde i imens, måske endda et lille fjernsyn... Ved ikke om det
stadig findes, men husker at have hørt om det..

Vi bor i København, er der nogle der kan hjælpe os i vores eftersøgning?

Mvh Lone.

Fra : André Høstrup

Dato : 11-06-06 16:54

Vi har en på Valhøjs Allé i Rødovre, hun har klippet vores søn 2 gange, han
er nu 2 år og 8 måneder, han har siddet på en elefant når han blev klippet,
frisøren der klipper har selv børn og har haft et godt tag Nicky når han
blev klippet.

--
Mvh. André Høstrup

Fra : Dorthe Eshington

Dato : 11-06-06 17:04

"Lone Hjorth Ranneries" <lone@hjorth.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> ikke om det stadig findes, men husker at have hørt om det..
>
> Vi bor i København, er der nogle der kan hjælpe os i vores eftersøgning?

Der ligger en i Z-hår (tror jeg den hedder), i Nørrebro Bycenter, og de har
i hvert tilfælde tidligere haft fjernsyn med video til børnene.

Mange hilsner Dorthe

Fra : Helle & Brian

Dato : 12-06-06 09:03

Vi bor selv i KBH, men kører til Hvidovre, Frisør Knold & Tot og bliver
klippet af Trine, som selv har tre børn, hun har klippet begge vores drenge
siden de var 1 år, nu er de 2 og 3 og de har aldrig grædt, men sidder og
nyder det (og det skal lige nævnes at den mindste bestemt også har sin
mening om hvordan tingene skal være.)

Hilsen Helle & Brian

Fra : Sabina H.

Dato : 12-06-06 21:12

Helle & Brian wrote:
> [...]
> grædt, men sidder og nyder det (og det skal lige nævnes at den
> mindste bestemt også har sin mening om hvordan tingene skal være.)

jeg kan ikke lade være med at grine lidt af folk der tror at det udelukkende
er frisørens skyld hvis ungerne ikke græder ved frisøren ;)
jeg har normalt et rigtig godt tag på ungerne i salonen... har selv barn og
klipper både min kæretes datter, og min ex's to små sønner uden nogen
problemer... jeg har mange unger som jeg klipper fast helt uden problemer,
og jeg har sågar en lille purk som konsekvent falder i søvn i stolen hos
mig*G*
men ikke desto mindre har jeg også oplevet unger der skriger af deres
lungers fulde kraft, børn der hiver skuldrene op over ørerne og unger der
snakker og roder rundt i stolen så man ikke kan komme til dem....

der er i min opfattelse ca 3 store faktorer der gør sig gældende hvis børn
på 3 år og derunder, ikke kan lide at komme til frisøren...
1. de er på et tidligt tidspunkt blevet TVUNGET (og dermed holdt meget fast)
til at blive klippet, enten af frisøren eller forældrene... måske endda
klippet med maskine under tvang, det kan virkelig udløse skrigeriet.....
2. de har haft problemer med ørerne og dermed associerer at når man rører
ved ørerne gør det ondt...
3. forældrene er overpylrede og gør et stort udstyrsstykke eller nummer ud
af frisørbesøget....

løsningen på disse problemer er ret simple... nr 1. er at finde en frisør
der GIDER tage sig tiden til at klippe barnet i hånden og snakke med barnet
hele tiden undervejs... nr 2 er lidt mere tricky... der skal der blot tolmod
til, og at forældrene måske kan acceptere en periode hvor barnet måske ikke
er klippet superpænt rundt om øret... og 3. er at lade bedsteforældrene
eller en veninde tage barnet med til frisøren ;)

noget af det ALLERVÆRSTE jeg ved, når jeg klipper børn, er forældre der i
baggrunden sidder og siger "sid nu stille, ellers klipper frisøren dig i
øret"....
arrrrggggghhhhhhh!!!!!! det siger man ALTSÅ ikke til et barn der måske er
nervøs nok i forvejen.....
jeg svarer altid "nej, det gør jeg ikke, men jeg kommer måske til at klippe
mig selv i fingrene"....

når det er sagt.... mine succes oplevelser med børn har jeg haft fordi jeg
tillader mig at være en smule fjollet når jeg klipper ungerne..... jeg
pjatter med dem, sætter klemmer i håret på mig selv, på mor eller i min
finger og lader som om det gør ondt... jeg lader som om jeg bliver opgivende
eller overdriver vildt når ungen smider noget på gulvet, og mest af alt, jeg
kigger barnet i øjnene og snakker med dem....

for nylig havde jeg en lille purk på kun 16 mdr.... det var hans 6.
frisørbesøg og han havde hår for 3 ;) moderen lagde ud med helt opgivende at
sige "jeg advarer dig altså lige... han SKRIGER..... vildt og højt"..... min
kollega i baggrunden bekræftede....
jeg tog det nu ganske roligt, og begyndte mit sædvanelige show, og inden vi
så os om pludrede knægten løs, satte klæmmer på min næse, smed med tingene
så de landede på gulvet og jeg måtte bukke mig ned, kun for at finde nye
klemmer i mit hår, og han klukgrinede hele vejen igennem....
indrømmet, jeg fik ham ikke klippet helt færdig, for da jeg skulle til at
finpudse begyndte han at rode så meget rundt jeg ikke kunne komme til...
hvortil jeg så spørger moderen om hun kan acceptere den lidt "bløde" kant,
og dermed give ham en meget positiv oplevelse denne gang, frem for at tvinge
ham og lade ham blive ked af det igen.... hun accepterede den bløde kant, og
var jublende lykkelig da hun gik derfra, knægten ligeså ;)

altså... find en frisør du ahr tillid til... som kan lide børn, og som ikke
er bange for at bruge den tid på dem der skal til ;) de er at finde i alle
byer i hele landet..... men den bedste anbefaling får man somregel af andre
forældre i børnehaven.....

--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : Helle & Brian

Dato : 13-06-06 12:55

OK, grin du bare, men jeg mener netop at frisøren har hele skylden for at
mine drenge ikke græder, vi prøvede en anden frisør hos Knold & Tot som var
forjaget og ikke særlig børnevenlig, og jep der græd drengene, da vi så igen
prøvede Trine, så underholdt hun og viste saks og trimmer inden hun gik i
gang.

Jeg er hverken pylret ( med 1 år imellem drengene er muligheden der ikke tit
for at være pylret mere end højst nødvendigt), mine børn er ikke "ørebørn"
og de er ikke blevet tvunget i sædet hos frisøren. Så derfor er jeg af den
opfattelse at frisøren bærer en stor del af æren for et vellykket besøg.
Selvfølgelig kan forældrene også hjælpe meget til ved besøget og
selvfølgelig er der børn der græder og det kan der være mange grunde til.

Nu blev der bare spurgt fra Lone om nogen kendte en god frisør og ja det
gjorde jeg.

Mvh. Helle

Fra : Sabina H.

Dato : 13-06-06 13:07

Helle & Brian wrote:
> [...]
> & Tot som var forjaget og ikke særlig børnevenlig, og jep der græd
> drengene, da vi så igen prøvede Trine, så underholdt hun og viste

hvilket er netop min pointe.... bemærk eksembel nummer 1 i årsager til at
børn ikke kan lide at blive klippet...
meget ofte er man godt hjulpet hvis man inden man bestiller tiden til
ungerne undersøger forholdene lidt.... frisøren er ikke nødvendigvis
automatisk god til børn fordi der er tegnefilm eller en speciel stol i
salonen.....
det er en kombination af mange ting der giver en succesfuld oplevelse af
frisør besøg for de små stjerner.....

> [...]
> for et vellykket besøg. Selvfølgelig kan forældrene også hjælpe meget
> til ved besøget og selvfølgelig er der børn der græder og det kan der

hvorfor føler du dig angrebet??
jeg synes jeg gjorde det meget klart at tvang kan udøves både af forældrene
og frisøren, og IMO er det uanset hvem der udøver det, og hvordan det gøres
af det onde.....

> Nu blev der bare spurgt fra Lone om nogen kendte en god frisør og ja
> det gjorde jeg.

nu er det jo ikke alle der har mulighed for at okse hele byen igennem for at
finde en frisør, og hvem siger at netop jeres frisør er god til Lones børn??

min pointe var såmænd bare at man kan anbefale herfra og til juleaften, det
er ikke nødvendigvis altid frisørens skyld hvis ungen ikke kan lide at blive
klippet.... det er i lige så høj grad enten pga sygdom eller forældrens
skyld.... at det i jeres tilfælde ikke er det, underbygger jo kun min 3.
teori.....
--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : Lone Hjorth Rannerie~

Dato : 14-06-06 21:30

Tak for de mange svar... Vi havde allerede en tid hos vores egen frisør, men
hende vi gerne ville have, fordi vi selv bruger hende og fordi hun selv har
børn, kan ikke, så derfor må det blive "én af de andre..." Det skal nok
blive godt, det er kun "den bekymrede moder"... der har sine anelser...
Måske er det fordi jeg ser hvordan hun flipper vildt ud, hvis hun ikke får
sin vilje, hun er virkelig i den alder, og selvom vi er pædagogiske og ikke
giver efter, kan det godt være lidt skræmmende at se hvor hidsig hun faktsik
kan blive...

Jeg skriver igen og fortæller om hun er blevet lækker klippet på lørdag
eller om hun er blevet klippet i den ene side, men mangler den anden side...

Lone.

Fra : Lone Hjorth Rannerie~

Dato : 17-06-06 13:11

Hej igen.
Blot for lige at afslutte blev vores datter klippet idag imens hun skreeeeeg
i 20 min. Frisøren var drønprofessionel og rigtig sød og vores lille pige er
bare(troede ikke det var muligt) blevet endnu lækre med sin nye frisure...

Lone.