VIGTIGT - Vedr. Claus's OTD (Oplæg Til Dis~
Fra : Leon Hulstroem

Dato : 11-06-06 13:17

For at det skal forgå korrekt, skal man svare på Claus's OTD (og som er FUT
til dk.admin), og det vil sige at i skal finde gruppen dk.admin og abonner
på gruppen og følge tråden der.

Alle kommentar og sure opstød i denne gruppe (dk.fritid.sejlads) læses ikke
af Usenet styregruppen.

Mudderkastning gør kun sagen værre, så hold en konstruktiv tone.

Læs mere om nyhedsgrupper på http://www.usenet.dk/
Og især vedr. citatteknik. for der har i en del at lærer og det er
grundliggende det, dette OTD går ud på.

OG NEJ i skal IKKE svare på dette indlæg, i skal bare læse og lære, og så
ellers hoppe ind på dk.admin og deltage i diskutionen.

Mvh
Leon

Fra : Torben Bach

Dato : 16-06-06 20:41

Leon Hulstroem wrote:
> [...]
>
> OG NEJ i skal IKKE svare på dette indlæg, i skal bare læse og lære,
> og så ellers hoppe ind på dk.admin og deltage i diskutionen.

Opfølgning til Leons opfordring - abonnér på dk.admin deltag i debatten, der
lige nu ser ud til at ende op i en debat imellem nogle Usenet-brugere, der
normalt ikke deltager i denne gruppe.

Et af de markante synspunkter i debatten er, at antallet af deltagere i
denne gruppe er forsvindende lille i forhold til antalllet af aktive sejlere
i DK, fordi netiketten *ikke* bliver overholdt i forhold relation til feks.
topposting. (Harding - jeg savner mindst ét indlæg fra dig!)

Til jer, der måske - i lighed med mig selv i starten for ca. 3 år siden -
blot læser med på sidelinjen - abonner på dk.admin og deltag med jeres
meninger i forhold til CT´s forslag om at nedlægge denne gruppe. Gør det
nu - uanset om I overholder netiketten eller ej. Det er vigtigt, at
Styregruppen får et indtryk af den virkelige verden, som den nu en gang er!

Sendt i håb om, at jeg ikke er havnet i alt for mange kill-filte

Med venlig hilsen
Torben

--
Husk at *hvis* du vågner - er hver morgen den første dag
i resten af dit liv. http://www.skovbach.nyka.dk

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 16-06-06 21:17

Det får de ikke held til. Det er et fakta, at der i denne gruppe er lagt
2500 indlæg over de sidste godt 3 måneder. I dk.fritid.dyr.hest (nogenlunde
lige så dyr hobby og vel med nogenlunde samme antal potentielle deltagere)
har der de sidste 6 måneder været 464 indlæg. De kan støje men ikke
eliminere fakta.

Hvis jeg gør videre i den sag så er det en OTD med forslag om nogle mere
fleksible citatanbefalinger. Det er øjensynligt kilden til mange mentale
problemer.

Bjarke

"Torben Bach" <tsbach*fjern*@nyka.dk> wrote in message
snip

Fra : Torben Bach

Dato : 16-06-06 21:48

Bjarke Christensen wrote:
> [...]
>
> Hvis jeg gør videre i den sag så er det en OTD med forslag om nogle
> mere fleksible citatanbefalinger. Det er øjensynligt kilden til mange

Hej Bjarke
Jamen - jeg skal være den første til at være med som support i et evt.
kommende tiltag, men det ændrer ikke ved min opfordring til det "tavse
flertal" om at give sit besyv med i dk. admin.

Selvom jeg ikke er det mindste i tvivl, så vil jeg da gerne kunne se, at mit
argument holder stik - nemlig, at folk holder sig tilbage med at deltage -
ikke mindst fordi de som læsere/deltagere på sidelinjen oplever, at der
bliver "talt" med store bogstaver til de, der ikke overholder de formelle
regler - se evt. mit indlæg fra 160606 i dk.admin.netikette

Til gengæld så jeg i dk.admin et andet indlæg, hvor en forslagsstiller om et
OTD blev afvist, fordi han ikke selv havde fulgt op på sit forslag, så lad
os se, om CT gør det sammme, eller om det hele blot er et forsøg på at råbe
nogen op. Det er jo himmelråbende, at en person fastholder sin ret til at
være med i gruppen dk.fritid.sejlads, og at samme person på samme tidspunkt
foreslår gruppen nedlagt på grund af div. overtrædelse af
vejledninger/fundatsen, der ikke er påbud/regler eller logven, men kun
vejledninger/retningslinjer.

Personligt har jeg det sådan, at jeg har konstateret, at der er rig mulighed
for at finde råd og dåd omkring anvendelse af epoxy, udbedring af
skrogskader og andet på anden vis på nettet end de tips, der kommer fra CT.
Ikke fordi jeg har noget imod råd fra ham, for dem tager jeg med i det
omfang, han ikke er blokeret af mig i div. perioder, men hans måde og
tiltaleform o.f. - ikke mindst *nye* i gruppen - støder mig, men det er der
nok ikke noget nyt i.

Igen - Alle, der endnu ikke har givet sit besyv med - abonnér på dk.admin og
deltag i debatten. Ønser *DU* denne nyhedsgruppe nedlagt, fordi Claus
Tersgov i sin iver for overholdelsen af Netiketten mener, at den ikke har
noget formål, så sig til eller fra???

Med venlig hilsen

Torben

PS: Skulle nyhedsgruppen få lov til at bestå, så er Claus *MEGET* velkommen
til at deltage, når blot han finder ud af, hvordan man gebærder sig
skriftligt over for andre mennesker, han ikke kender og i øvrigt finder ud
af, at det kun er "vennner" og andre "kammerater" med et indforstået sprog,
man kan tillade sig at kalde for "Idioter, Ignoranter, Tøsefornærmet, "du
har ikke de skarpeste knive i skuffen" og deslige".
Tjah - jeg ved jo ikke, hvad Styregruppen ser på og kan kun håbe på, at den
ikke er af samme kaliber som CT!

FUT dk.admin

Fra : Ukendt

Dato : 16-06-06 22:38

"Bjarke Christensen" <BjarkeMC@grevestrand.de(nej, det skal selvfølgelig
være med K da jeg er dansker)> skrev i en meddelelse
> Det får de ikke held til.

SNIP

> Hvis jeg gør videre i den sag så er det en OTD med forslag om nogle
> mere fleksible citatanbefalinger. Det er øjensynligt kilden til mange
> [...]

Rolig nu ... ... Torben og alle sejlsportsinteresserede i
dk.fritid.sejlads ...

CT's provokation, herunder hans forsøg på at "få skiderikkerne på
banen", har ikke en kinamands chance for at blive realiseret. Det er jo
helt tydeligt her, hvor debatten nærmer sig afslutningstidspunktet, at
kun et helt ubetydeligt mindretal og stort set ingen (udover den helt
forudsigelige 2'er ...) fra denne nyhedsgruppe har bakket op omkring
opfordringen til at vores nyhedsgruppe skulle blive nedlagt ...

Selv medlemer af styregruppen har jo undsagt CT's oplæg ... Personligt
har jeg lært, at der er enkelt-personer (jeg kalder dem "tjenbetente"
efter en af vores drenges tidlige terminologi) i nyhedsgrupperne, der
nærmest for enhver pris vil "moppe" os, der ikke til fulde lever op til
Usenets anbefalinger, til at "makke ret", og at disse (iøvrigt gode og
velformulerede) råd *ikke* er "love", som man kan blive "straffet" for,
hvis man - bevidst eller ubevidst - ikke overholder dem til punkt og
prikke. Andre henholder sig til, at vi som brugere skulle have
accepteret at overholde Usenets retningslinier, men i så fald, må det jo
være op til den enkeltes ISP at tale os til rette. Den rette er ikke CT
.... ...

På den anden side kunne vi jo også lære, at skære en masse overflødigt
væk i nogle indlæg, så de enkelte indlæg ikke bare bliver længere og
længere og længere ... Man kan ind imellem blive helt øm i pegefingeren,
når man skal scrolle ned i en mmeeeget lang meddelelse. Den "religiøse"
modstand imod topposting, som også er kommet op i flere indlæg i
dk.admin, kan jeg ikke forholde mig til ... Det virker som rent
principrytteri ...

Det har også været interessant for mig at se, at kun et par stykker i
denne gruppe har følt sig forurettet - eller har ytret sig om emnet. Da
jeg er begyndt at bruge mit "kill-filter" langt mere aktivt end
tidligere, *kan* der være personer, der har ytret sig til støtte for CT
uden jeg har set det ... Men jeg tror det nu ikke ... ... Fremover
vil jeg gøre kort proces og overføre personer, for hvem formaliteterne
er langt vigtigere end substansen til dette filter. Der ligger pt. en
håndfuld og det har betydet, at jeg inden for de sidste måneder ikke har
fået dårlig smag i munden, når jeg gik ind i denne nyhedsgruppe, som jeg
personligt har lært meget af og er glad for at "komme i".

I dk.admin har jeg efter fattig evne gjort rede for min helt personlige
opfattelse af gruppens værdi og "kultur", som godt nok ikke er den mest
disciplinerede, men til gengæld synes jeg, der er tale om en gruppe
engagerede og hjælpsomme sejlere, som er villig til at øse ud af deres
viden og erfaringer. At én i nogle indlæg i dk.admin begynder at regne
på, hvor mange sejlere der *ikke* kommer i gruppen pga. manglende
overholdelse af formaliteterne finder jeg ikke troværdigt - måske endda
mindre troværdigt end min påstand om, at mange har opgivet at følge
gruppen fordi der bliver talt til dem i en ubehagelig og nedladende tone
.... - ikke mindst fra CT.

De eneste, der har reageret negativt på de af os, der "vovede" at kaste
og ud i debatten (se denne tråd ... ... , som vi vel kunne kalde
"skiderikketråden"), har tilsyneladende været erfarne
nyhedsgruppemedlemmer fra den "øverste del af nyhedsgruppehierakiet" og
meget flittige bidragydere og regelryttere og kværulanter af stort set
hvad som helst ...

Debatten slutter i dag, og godt for det (!), for det er da utroligt,
hvad man kan bruge af tid på at gå ind i sådan en debat. Min personlige
konklusion er, at vi har en glimrende og konstruktiv nyhedsgruppe, som
bør fortsætte på stort set samme præmisser, som hidtil og jeg har ikke
fantasi til at forestille mig, at man i styregruppen kunne finde på at
følge CT's provokerende OTD og at nedlægge gruppen. Alternativet er
enkelt, som Bjarke har nævnt ovenfor ...

Hav nu en god sejler week end - der kommer tilsyneladende ikke megen
vind, men vejrudsigten er da ganske god!

--
Flemming Torp
'kun en tåbe frygter ikke haven'

Fra : Leon Hulstroem

Dato : 16-06-06 23:17

> Debatten slutter i dag, og godt for det (!), for det er da utroligt, hvad
> man kan bruge af tid på at gå ind i sådan en debat.

der tager du fejl...

<udklip af OTD>
6. Diskussionsperiode:

12. juni - 16. juli 2006 (bemærk, at AL debat forgår i dk.admin og kun der.
Debat udenfor denne gruppe er uden betydning for udfaldet)
<>

Du er en måned forud... *ggg*

Mvh
Leon

Fra : Ukendt

Dato : 16-06-06 23:31

"Leon Hulstroem" <LeonSPAMME@fourwinds.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> kun der.
> Debat udenfor denne gruppe er uden betydning for udfaldet)

Oh my God ... Sorry. Ja, det kan være svært at læse "indmad" ...

Men så lad mig sige det på en anden måde: Denne debat slutter nu for mit
vedkommende.
Jeg tror ikke jeg kan bidrage med mere ... og jeg har lidt travlt inden
sejlerferien starter om to uger med at afslutte diverse projekter - ikke
mindst selvangivelsen ... ...

Men tak, Leon, for at du gjorde mig opmærksom på det, så vil jeg da lige
kigge forbi dk.admin og se, om der skulle komme *nye* synspunkter, for
debatten har været ret så uinteressant på det sidste, bl.a. præget af en
del "nørdsnak" om forskellige nyhedslæsere og deres funktionalitet ...
ikke specielt relevant for os sejlere ... eller for tråden for den sags
skyld ... Mit "kill-filter" er vokset en del på det sidste ...

Fra : BJ

Dato : 16-06-06 23:33

"Flemming Torp" <fletopkanelbolle2rp.danmark> skrev i en meddelelse

KLIP

> Men så lad mig sige det på en anden måde: Denne debat slutter nu for mit
> vedkommende.
> Jeg tror ikke jeg kan bidrage med mere ...

Det kan du ikke være bekendt.

Jeg har nydt til fulde, din hælden vand ud af ørerne..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Torben Bach

Dato : 16-06-06 23:50

BJ wrote:
Klip

> Jeg har nydt til fulde, din hælden vand ud af ørerne..

Jeg bemærker glimtet i øjet, men vil ikke kalde Flemmings argumentation for
"hælden vand ud af ørerne.

Torben

PS: bemærk klippeteknikken, hvor den er blevet forbedret igennem den sidste
uges tid, men om den er optimalt, er ikke til at vide.

--
Husk at *hvis* du vågner - er hver morgen den første dag i resten af dit
liv.
http://www.skovbach.nyka.dk. "Ikke destro er det det eneste,effektive
værktøj til at få alle skidderikkerne ud af busken"! (citat af udsagn fra C.
Tersgov - frit klippet fra andet indlæg!)

Fra : BJ

Dato : 16-06-06 23:52

"Torben Bach" <tsbach*fjern*@nyka.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> PS: bemærk klippeteknikken, hvor den er blevet forbedret igennem den
> sidste uges tid, men om den er optimalt, er ikke til at vide.

Jeg synes du gør dig rigtig umage og er på rette spor..

Det fortjener den største ros.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Børge Wedel Müller

Dato : 21-06-06 17:26

Hvis i bare alle sammen havde top-postet, så havde jeg kunne overstå denne
tråd på mindre end 5 minuter.

Da jeg ikke har været på NEWS de sidste 3 uger tog det mig over 15 minutter
at Scrolle det hele igennem.

VOTE for topposting.....

mvh
/Børge

Fra : ThomasB

Dato : 21-06-06 20:16

"Børge Wedel Müller" <boerge@myller_fjern.dk> skrev i en meddelelse

> Da jeg ikke har været på NEWS de sidste 3 uger tog det mig over 15
> minutter at Scrolle det hele igennem.

I stedet for at topposte, så klip det uvæsentlige væk i det du svarer på.

> VOTE for topposting.....

Hvad er der galt med den måde jeg gør det på nu? (og som over 10.000.000
usenetbrugere har aftalt er den bedste måde)

Fra : Per Nordahl

Dato : 21-06-06 20:24

"ThomasB" <usenet*fjern*@*SKAL FJERNES*2ma2.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvad er der galt med den måde jeg gør det på nu? (og som over
> 10.000.000 usenetbrugere har aftalt er den bedste måde)
Intet, og det ville være rarest sådan.
Lad os holde den saglige gruppe vedlige (og til emnerne vedr. sejlads i
stedet for).
Mvh. Per Nordahl.

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 21-06-06 20:31

Bare fordi man gjorde (og aftalte) det i gamle dage betyder jo ikke at det
er det bedste i dag. Vi har jo også afskaffet rigsdaleren, slaveriet og
tommemålene selvom de alle var "aftalt" dengang

Jeg synes det er OK, hvis der sidder et par vinylplade-nørder og glæder sig
bundposting i usenet via et 1200/300 bps telefonmodem med akustisk kobler
til knoglen, men vi er altså nogle andre der gerne vil lidt videre med vores
liv .....

Lidt OT, sorry...

Bjarke

Fra : Leon Hulstroem

Dato : 21-06-06 22:59

> [...]
> sig bundposting i usenet via et 1200/300 bps telefonmodem med akustisk
> kobler til knoglen, men vi er altså nogle andre der gerne vil lidt videre

Den var vist lidt plat... (dagens mindste hastighed er 53k-flex og på GSM
9600baud)

Top-postning er og vil altid være uoverskueligt.
<klip> og <quote> gør en tråd mere læslig.

Og Børge's lukken luft ud... Hvis han kan læse denne og hele dk.admin tråden
på 15 min og forstå indholdet så skyldes kun at hovedparten er postet
"Nettikette-mæssigt-korrekt".
Eller at det rager han en bønne !

Og så hører denne tråd vist efterhånden til under OTD'et i dk.admin

Mvh
Leon

Fra : Ukendt

Dato : 21-06-06 23:34

> Og så hører denne tråd vist efterhånden til under OTD'et i dk.admin
>
> Mvh
> Leon

Joda; nu har jeg været lidt med på sidelinjen i dk.admin og "netiketten"
Lærerigt, men ikke rigtig interessant eller relevant for mig ... Så jeg
bliver "her" og følger med i indlæg, der har med sejlads at gøre og
"iagttager herefter komplet radiotavshed på de andre kanaler" ...

Fra : ThomasB

Dato : 22-06-06 20:14

> [...]

> sig bundposting i usenet via et 1200/300 bps telefonmodem med akustisk
> kobler til knoglen, men vi er altså nogle andre der gerne vil lidt videre

Der er noget du har misforstået. Topposting var moderne i 70'erne da IT lige
var kommet frem, men nogle enormt kloge mennesker fandt ud af at alle
mennesker har lettere ved at læse et indlæg hvor det der er overflødigt
klippes væk, og man skriver under det man svarer på.

Hvis du lægger mærke til det, så bruges den metode ALLE steder på nettet.
Bl.a i brevkasser osv.
Det samme i f.eks BådNyt hvor brevkassesvaret kommer EFTER spørgsmålet.

Hvis du ikke kan se logikken, så brug den oldgamle topposting, men så må du
nok også finde dig i en kommentar i ny og næ.

Mvh Thomas

Fra : Jørgen

Dato : 21-06-06 23:52

100% enig!

Fra : ThomasB

Dato : 22-06-06 20:16

"Jørgen" <Joergen.b@FJERN.ofir.dk> skrev i en meddelelse

> 100% enig!

Jeg vil godt vædde på at du er over 50 år gammel - måske også over 60 år.
Det er i den alder hvor stædigheden virkelig træder frem. Jeg kender det fra
sejlklubberne, hvor de "gamle" tror de ejer det hele og at deres måde er den
rigtige, selvom den moderne måde har vist sig mange gange bedre.

Nå pyt, du må jo selv om hvilket indtryk du vil have at andre skal have af
dig.

Fra : Steffen Skov

Dato : 22-06-06 22:36

ditto
hilsen
Steffen

> [...]
>
> Nå pyt, du må jo selv om hvilket indtryk du vil have at andre skal have af

Hejsa
Jeg top-postede lige mit svar til denne ovenstående meddelelse. Det giver
sgu da ingen mening, og jeg har end da bredbånd og meddelelsen er ellers
en kort en.
Ikke fordi jeg vil være dømmende, men det ville være en del nemmere for
læserne om skribenterne på en mere lettere/overskuelig måde gjorde deres
budskab synligt i forhold til det oprindeligt skrevne.
Fx. som jeg nu har taget kopi af ovenstående og sat ind herunder for at
illustrere meningen (det skal man jo ikke gøre, altså klippe ud og sætte
ind, det er sgu bare et eksempel på hvor nemt det kan gøres):

"ThomasB" <usenet*fjern*@*SKAL FJERNES*2ma2.dk> skrev i en meddelelse
> "Jørgen" <Joergen.b@FJERN.ofir.dk> skrev i en meddelelse

Du har ret - jeg er enig - men i hvad?

> Jeg vil godt vædde på at du er over 50 år gammel - måske også over 60 år.

Håber ikke du har væddet for meget af dine børnepenge!

> Det er i den alder hvor stædigheden virkelig træder frem. Jeg kender det
> fra sejlklubberne, hvor de "gamle" tror de ejer det hele og at deres måde
> er den rigtige, selvom den moderne måde har vist sig mange gange bedre.

Du burde faktisk fratages dine børnepenge og tildeles et par i den bare med
en meget stramt rullet våd Berlinger.
Uden de gamle oldinge ville du ikke have en eneste havn at lægge til i. Du
ville ikke have et klubhus. Du ville ikke have vand og strøm på broen. Du
ville ikke have Dansk Sejl Union.
Du ville kun have den moder og fader der var så dum ikke at gøre dig en klat
på lagnet.

> Nå pyt, du må jo selv om hvilket indtryk du vil have at andre skal have af
> dig.

Uden at vide hvem du hentyder til, så må det vel stadigt være op til
personen selv - se mine perfide indlæg ca. 10 linier oppe og ned efter.

Var du medlem af min klub og kom med så nedladende udtalelser over for folk
der har knoklet for at få en sejlklub op at stå, så var du gået "planken
ud".
Mit råd til dig: "Tænk før du skriver"!

Hilsen
Steffen
--
"Havet bringer hvert menneske nyt håb, som
søvnen bringer drømme."

Fra : Jørgen

Dato : 23-06-06 00:10

Hej Thomas

Jamen du har jo tidligere demonstreret din helt enestående evne til at drage
superskarpe konklusioner ud af den blå luft.
Også denne gang er du meget tæt på - dog med nogle enkelte korrektioner:
Nej - jeg er hverken 50 eller 60, og så er jeg i øvrigt studerende i omkring
et år endnu. Så min hverdag består rent faktisk i at lære og suge til mig.
Lige i denne sammenhæng mener jeg at have lært og opnået en storslået empiri
for, at du et en buldrende klaphat, som i det daglige fører dig frem ved et
samlebånd, hvor du *garanteret* er næstformand.
Men ret mig dog, hvis jeg tager fejl - næste gang skal jeg så undlade at
bruge dine analysemetoder.

/Jørgen

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 23-06-06 08:36

Hej Børge,

Med ref. til dit indlæg:
"Hvis i bare alle sammen havde top-postet, så havde jeg kunne
overstå denne tråd på mindre end 5 min."

Endnu engang tak for din klare formulering.
Meningen med dette forum er at få gode og dækkende svar på det
som emnet omhandler.
Man skal ikke spilde tiden på at lede efter udsagn midt i andres
tekst, en tekst som ofte gengive i det fulde omfang.

Anvendelse af citateknik er velegnet hvor det er rigtigt.
Hele den måde som indlæg skrives skal ikke indlægges i nogen for
for citat-racisme.

Man skal ikke holde fast i nogle gamle anvisninger for hvordan
det evt. kunne gøres. Disse anvisninger var sikkert rigtige på
den tid hvor den herskende teknik passede til dette.
Med de nye nyhedsmotorer er der fremkommet
maskinbehandlingsteknikker som mere tilfredsstiller dagens behov
og kunne behandle emnet let forståeligt og fastholde det
centrale i emnet sejlads vedrørende.

Med den citatteknik som desværre praktiseres, er det ikke emnet
med forvrængningen af de øvrige indlæg og argumenter for at
kunne besejre modparten i debatten - derfor har den som
forvrænger ikke særligt meget at kunne bidrage med.

Tilfældet CT og hans forslag med at nedlægge en meget
velfungerende gruppe og hvor enhver efterfølgende debattering
ikke drejer sig om det spørgsmål overhovedet, viser tydeligt at
forslaget ikke vinder indpas.
CT må derfor drage konsekvensen af hans handling!

Mvh/Harding

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 23-06-06 13:26

Hej Børge,

Med ref. til dit indlæg:
[...]

tekst, en tekst som ofte gengives i det fulde omfang.

Anvendelse af citateknik er velegnet hvor det er rigtigt.
Det gøres som oftest ikke rigtigt; men der udfoldes en form for
staccato-gylp, der ikke bidrager synderligt i besvarelsen.
Hele den måde som indlæg skrives skal ikke indlægges under nogen
form for citat-racisme.
Det bør være velformulerede indlæg, der er dækkende for
spørgsmålet.
Det gør ikke noget at man derudover bidrager med yderligere
informationer som er beslægtet med emnet og kan bidrage til en
endnu bedre forståelse eller som input til at opbygge en endnu
mere kreativ forståelse/indsigt for evt. tilpasning til det
behov man har, eller kan opnå ved forbedringer i det emne som
tråden drejer sig om.

Man skal ikke holde fast i nogle gamle usernet anvisninger for
hvordan det evt. kunne gøres dengang. Disse anvisninger var
sikkert rigtige på den tid hvor den herskende teknik passede til
dette.
Med de nye nyhedsmotorer er der fremkommet med
maskinbehandlingsteknikker som mere tilfredsstiller dagens behov
og dermed kan behandle emnet let forståeligt og fastholde det
centrale i emnet sejlads vedrørende vil teksten fremtræde som et
samlet hele og man skal ikke klikke på hvert enkelt punkt for
blot at konstatere at der kun er gengivet det forrige med et par
gylp indsat.
Med den citatteknik som desværre praktiseres, er det ikke emnet
men forvrængningen af de øvrige indlæg og argumenter for at
kunne besejre modparten i debatten der er det væsentlige i de
uheldiges adfærd.

Fra : Torben Bach

Dato : 16-06-06 23:18

Flemming Torp wrote:
> [...]
> nyhedsgruppe har bakket op omkring opfordringen til at vores
> nyhedsgruppe skulle blive nedlagt ... I dk.admin har jeg efter fattig evne
snap

Hej Flemming - Jeg håbder, at du får ret i den antagelse - respekt i øvrigt
for din argumentation nogle af de øvrige i denne debat.

Jeg har noteret mig din ildhu udi debatten og opfattet dine indlæg som meget
tilsvarende mine egne holdninger. Ret skal være ret - der skal være en eller
anden form for regelsæt, men det er ikke regelsættet, der skal skal sætte
begrænsningerne for debatten. Det er derfor, at jeg også forfægter, at CT
skal have lov til at lege med, hvis han og deslige ellers kan lære at
forstå, at man "taler" ordentligt til hinanden og i øvrigt respekterer
andres meninger med tilbørlig tolerance o.f. eventuelle skævheder i forhold
til de retningslinjer, der måtte forekomme - altså muligheden for, at *alle*
kan deltage på et eller andet niveau, uanset om stavekontrollen er benyttet
eller ej - og om man har læst samtlige anbefalinger udi det at deltage i en
debatgruppe.

Uden at pådutte dig - og heldigvis mange andre i gruppen - de samme
synspunkter, så tror jeg ikke, at vi står ret langt fra hinanden, når det
kommet til stykket.
Under alle omstændigheder, så står du og ikke mindst Bjarke til en kold
pilsner + en skarp til hvert ben, hvis I skulle komme forbi Nykøbing Sj. på
et eller andet tidspunkt - spørg bare efter Havfruen, så tror jeg, at mange
vil kunne lede jer til den rette bro/plads.

Jeg synes stadig at mangle synspunkter fra Det Tavse Flertal - derfor FUT
(hader ellers folk, der Futter!!) til dk.admin.

Mvh
Torben

SRPI.dk - kalder. Provianten er klar og de næste to dage foregår på vandet i
de såkaldte beskyttede farvande med håb om mindst en håndsbredde vand under
kølen under hele sejladsen. God weekend til alle. Husk, at signaturen er et
fristed LOL

Fra : Torben Bach

Dato : 16-06-06 23:40

Torben Bach wrote:
> [...]
> håndsbredde vand under kølen under hele sejladsen. God weekend til
> alle. Husk, at signaturen er et fristed LOL

Føj for Fa.... da - signaturen fylder for meget - undskyld!

jeg ændrer den lige, så den kun fylder de obligatoriske 4 linjer og dermed
opfylder retningslinjerne, men indholdet er til gengæld nøjagtigt det
samme!!

Så det ... er bare et lille eksempel på, hvad der kan afstedkomme fnidder
fra tjenbetjente. Indholder og udsagnet er det samme, men jeg har bare lige
ændret lidt ved hjælp af backpace/retur og delete for at signaturen kom til
at fylde de max. 4 linjer, som foreskrevet.
Udover det, så reklamerer jeg i min signatur med salg for øje - det må jeg
godt, selvom det ikke er velset, hvis det stod i teksten oven for de to --
(signaturadskilleren), når det er i en debatgruppe, hvor salgsannoncer i
øvrigt er bandlyst.

Det er her, at filmen blandt andet knækker for CT, der på den ene side
gentagne og mange gange har bebrejdet andre for at henvise til et eller
andet kommercielt i teksten oven for --, mens han SAMTIDIGT ikke har afholdt
sig fra at have salgsrelaterede henvisninger i sin signatur under de to --
(signaturadskilleren) - alt under henvisning til, at signaturen er et
fristed. At han så ikke har evnet at se, at det er DOBBELTMORALSK er en helt
andet sag og *ikke* endnu har læst, hvad man skriver netop om det emne i
vejledningerne for Netikette er for mig helt ufatteligt henset dels til hans
seneste tiltag (OTD nedlæg gruppen) og hans ageren i øvrigt.

Alt i alt nogle få eksempler på, hvad der "kan" være årsager til disputter
omkring Netiketten i forbindelse med brugen af Usenet-grupper i forhold til
folk, der ikke er i stand til at agere på egen hånd, når de anser
vejledninger for at være noget, der er lovbefalet.

Mvh
Torben

PPS: Jeg *har* overvejet flere gange - jfr. vejledningerne, om jeg skulle
sende - ikke en gang, men flere gange - så det gør jeg med velberådet hu.

God weekend.

PS: Hop nu over i dk.admin og deltag med jeres mening - skal gruppen
nedlægges bare, fordi Claus Tersgov ikke mener, at "reglerne/vejledningerne"
bliver overholdt af en del af deltagerene i gruppen.

KOM NU PÅ BANEN - Tak

--
[...]

begin 666 smile.gif
M1TE&.#EA#P`/`)$!`````+^_O___`````"'Y! $```$`+ `````/``\```(N
MC V9QY$"X6(@6GGJO0!)+3RA$XDA:&Y6JGXMIX$K%G,8^2EE]G:4?&ID%+Y#
#`0`[
`
end

Fra : BJ

Dato : 16-06-06 23:42

"Torben Bach" <tsbach*fjern*@nyka.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> nedlægges bare, fordi Claus Tersgov ikke mener, at
> "reglerne/vejledningerne" bliver overholdt af en del af deltagerene i

Det kan ikke betale sig, da begge "lejre" er lige tossede (og d.f.s bliver
ikke nedlagt).

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Ukendt

Dato : 16-06-06 23:45

> snap
>
> Hej Flemming - Jeg håbder, at du får ret i den antagelse

SNIP ...

> [...]
> Nykøbing Sj. på et eller andet tidspunkt - spørg bare efter Havfruen,
> så tror jeg, at mange vil kunne lede jer til den rette bro/plads.

Jeg lægger ud med "skipperinden" 1. juli og vi skal rundt om Fyn og ned
i det Sønderjyske og skulle der blive for megen Vestenvind, kunne vi jo
nok trænge til lidt læ nede i fjorden ... Så jeg husker den med Havfruen
.... Tak for tilbuddet! Så er du advaret(!) ...

Held og lykke med turen rundt om "øen" ... Vinden ser lidt ustabil ud
Vi har tidligere deltaget (13 gange fuldført) med en vældig entusiasme,
som desværre stod i omvendt forhold til resultaterne! Nu holder vi os
til tursejlads med rulleforstag, gummibåd og sprayhood sammen med
familie og venner ...

Fra : Torben Bach

Dato : 16-06-06 23:54

Flemming Torp wrote:
> [...]
> Havfruen ... Tak for tilbuddet! Så er du advaret(!) ...
>
> Held og lykke med turen rundt om "øen" ... Vinden ser lidt ustabil ud

Jeg takker - og står ved mit tilbud.

God vind med skipperinden.
Skuden er lille, faren er stor, men der hvor hjertet banker, der lægger vil
til, hvis skippers kone vil! (mit barnebarns yndlingssang v/Kim Larsen).

Mvh
Torben

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 17-06-06 08:54

Det er ikke det værste at have tilgode...