[OTD] Nedlæg dk.fritid sejlads
Fra : Claus Tersgov

Dato : 11-06-06 11:12

1. Gruppenavn:
dk.fritid.sejlads

2. Beskrivelse:
Fritidssejlads

3. Fundats:
Det henstilles til styregruppen, at dk.fritid.sejlads nedlægges jvf. punkt
4.

4. Begrundelse:

Dette drastiske tiltag er blevet nødvendiggjort, da det tilsyneladende er
umuligt med konstruktiv dialog, og navnlig efter de meget klare udmeldinger
om, at størstedelen af gruppens faste skribenter har meddelt direkte, at de
bevidst ikke ønsker at følge gældende netikette samt gruppens fundats.

Dk.fritid.sejlads har nærmet sig noget nær regulært anarki. Mange af
gruppens faste skribenter har klart meldt ud, at man ikke vil følge gældende
netikette, og disse har endda indført egne regler for f.eks. citat teknik,
trods utallige henvisninger om at følge gældende netikette. Ligeledes har
en del af gruppens skribenter ytret ønske om, at alle uvendkommende emner
bør kunne debatteres i gruppen, fordi det er nemmere kun at holde een
gruppe!

Samtidig har en del af gruppens faste skribenter meldt ud, at man ikke ser
nogen grund til at efterleve gruppens gældende fundats/netikette.

En hurtig gennemgang af gruppens indlæg afslører, at det kun er ca. et ud
af ti som f.eks. overholder gældende netikette med hensyn til citatteknik.
Eksempelvis topposter 95-97% af gruppens brugere, men resten udelader at
klippe overhovedet. Det er ganske enkelt for dårligt. Gruppen har mange
passive læsere, og da svar ofte indeholder komplekse problemstillinger, er
det meget svært at overskue de enkelte indlæg for uindvidede.

Det problematiske er, at alle de, som udviser foragt for netiketten gør det
med fuldt overlæg. Alle er bekendt med netiketten, usenet.dk samt deres
udbyders abonementsbetingelser, som de fleste skriftligt har accepteret. Der
er således ikke tale om fejltagelser, misforståelser eller uvidenhed, men om
ren og skær ligegyldighed og bevidst foragt for gruppens øvrige skribenter
samt netiketten i almindelighed.

Da den hærdede gruppe af brugere som udviser foragt for netiketten ligeledes
ikke vil accepere og ligefrem konsekvent fjerner "follow up to" relevante
grupper, men i stedet insisterer på at debatterer netikettetbrud og
personfnidder i gruppen, så er gruppen reelt ubrugelig pga af
mudderkastning, netikettebrud osv.

Det danske usenethieraki fungerer efter de hensigter, der er demokratisk
udarbejdet på www.usenet.dk og ikke ud fra gadens parlement, og da antallet
af "netikettebøller" samt netikettetebrud i dk.fritid.sejlads nu er så
voldsomt, så er det IKKE en gruppe, som er egnet under dk.hierakiet. Ønsker
flertallet en så lav standard uden hensyntagen til netiketten og hvor
ligegyldighed betaler sig, så må det ske i et forum uden for det danske
usenet hieraki.

Netikettereglerne skal søges håndhævet og bevaret, fordi de udgør
*grundstenen* i det danske usenethieraki. Derfor er det vigtigt, at man til
stadighed ikke acceptere, at det er netikettetbøller og ballademagere, som
stiller dagsordnen i de danske nyhedsgrupper. Tillader man dette, vil det
sprede sig som ringe i vandet til resten af usenettet. Man er altså nødsaget
til at hærge om principperne, i og med, at gældende netikette samt
gruppernes fundats og respekten for denne er et så vigtigt princip, at dette
står over den enkelt gruppes trafikflow!

At gruppen netop udspringer af en gruppe mennesker, som traditionelt set
altid har været anset som specielt retskafne og blandt samfundets
hædersmænd, gør naturligvis de mange netikettebrud ekstra svære at forstå.
Der var engang, hvor det at være sejler borgede for en betydelig
ansvarlighed samt korrekt og anstændig opførsel.

Således foreslås gruppen nedlagt, alternativt kan en forsøgsperiode med
moderering komme på tale.

5. Moderering:
Ja, afhængigt af udfaldet se punkt 4

6. Diskussionsperiode:

12. juni - 16. juli 2006 (bemærk, at AL debat forgår i dk.admin og kun der.
Debat udenfor denne gruppe er uden betydning for udfaldet)

7. Forslagsstillere:

Claus Tersgov nospamnews@tersgov.dk

Fra : Lars Holst

Dato : 11-06-06 11:37

"Claus Tersgov" <nospamnews@tersgov.dk> said in

> [...]
>
> 12. juni - 16. juli 2006 (bemærk, at AL debat forgår i dk.admin og
> kun der. Debat udenfor denne gruppe er uden betydning for udfaldet)

Røv og nøgler og pik på bøjler ..............

lorteforslag

Flyt til Surinam og dyrk dine aparte holdninger og attitude.

dk.fritid.sejlads er en fed gruppe at følge og debatere i.

Manglende overholdelse af fundatsen adskiller sig ikke fra andre gruppers
overholdelse af samme............. så den holder ikke med din
selvopfundne statistiske analyse.

--
Lars Holst

Fra : Claus Tersgov

Dato : 11-06-06 15:37

Lars Holst skrev:

> Røv og nøgler og pik på bøjler ..............
> lorteforslag
> Flyt til Surinam og dyrk dine aparte holdninger og attitude.
> dk.fritid.sejlads er en fed gruppe at følge og debatere i.

Tjaa.....

> Manglende overholdelse af fundatsen adskiller sig ikke fra andre
> gruppers overholdelse af samme............. så den holder ikke med din
> selvopfundne statistiske analyse.

Har du overhovedet talt efter?

Hvorfor vil du ikke respektere reglerne?

Claus

Fra : Lars Holst

Dato : 11-06-06 11:40

Problemet er ikke som du beskriver det.
Problemet er at du kommunikerer på en måde så folk ender op med ikke at
kunne lide dig.

Fra : Leon Hulstroem

Dato : 11-06-06 13:21

"Lars Holst" <delfinerne@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> Problemet er ikke som du beskriver det.
> Problemet er at du kommunikerer på en måde så folk ender op med ikke at
> kunne lide dig.

<snip OTD>

Se top-postning er jo en af grundene til at dette OTD er komme på banen.
Og så er det helt galt at du x-poster... diskutionen skal forgå i dk.admin,
det er ret grundlæggende for et OTD og bør overholdes.

Så uanset hvor sagligt eller personlig jeres mening om Claus eller hans OTD
nu er, så skal det forgå i dk.admin

Mvh
Leon

Fra : Claus Tersgov

Dato : 11-06-06 15:38

Lars Holst skrev:

> Problemet er ikke som du beskriver det.
> Problemet er at du kommunikerer på en måde så folk ender op med ikke
> at kunne lide dig.

Skrevet af en TOPPOSTER!

Du gør det ikke ligefrem svært for mig at vise min pointe!

Claus

Fra : Claus U

Dato : 11-06-06 17:31

Lars Holst skrev:

> Problemet er ikke som du beskriver det.
> Problemet er at du kommunikerer på en måde så folk ender op med ikke
> at kunne lide dig.

Beklager men top postere ender i filteret - hyg dig sammen med Claus T
--
Claus U --- www.cykeltyven.dk

Fra : claus b. p.

Dato : 15-06-06 23:26

"Claus U" <usenet@dumbass.dk> wrote in message

> Beklager men top postere ender i filteret - hyg dig sammen med Claus T
> --
Jeg bryder mig heller ikke om at folk provokerer, men i dette tilfælde vil
jeg selv gøre en udtagelse. Er dk.fritid.sejlads til for lystsejlere eller
for Claus Tersgov? Hvis alle grupper med brugere der ikke overholder
netiketten skulle nedlægges, blev der ikke mange tilbage. Hvad med at du
opretter din egen nyhedsgruppe, - dk.claus.tersgov.rules og så blev der? Det
er ikke mange grupper der ikke bliver spammet med dine ot indlæg.

/Claus

Fra : Kent Friis

Dato : 16-06-06 15:09

Den Fri, 16 Jun 2006 00:25:50 +0200 skrev claus b. p.:

> Hvad med at du
> opretter din egen nyhedsgruppe, - dk.claus.tersgov.rules og så blev der?

Og det skriver du til en der lige har fortalt dig at han har Claus
Tersgov i sit kill-filter?

Mvh
Kent