Problemer med fritekst søgning.
Fra : Erik Hansen

Dato : 18-06-01 11:13

Hejsa.

Jeg har nogle problemer med fritekst søgning i en Access database.

Min database er opbygget med en overskrift og artikel, hvor
overskriften er defineret som en Tekst, og artikel er defineret som et
Notat i Access.

Jeg vil så bruge følgende kode til at lave en søgning, men det virker
ikke:
----
SELECT artikel_id FROM instruction WHERE (dk_artikel LIKE '%test%')

ADODB.Fields error '800a0cc1'

ADO could not find the object in the collection corresponding to the
name or ordinal reference requested by the application.
----

Hvis jeg udfører den samme SQL på min overskrift, er der ingen
problemer, men på mit artikel felt som er et Notat kan jeg ikke. Nogen
som kan give mig et hint.?

En anden ting. Jeg savner en måde hvor jeg kan sende en SQL
forspørgelse direkte til Access og få resultatet return, lige som hvis
jeg sad med et telnet vindue. Det kan nogen gange gøre det nemmere når
man skal fejlfinde i en SQL sætning.

....Erik

Fra : Rasmus C

Dato : 25-06-01 14:29

En handling forsøges udført med en værdi fra et DB udtræk. F.eks z = x("y")
og y er ikke blevet hentet (select y from tabel), eller y er ikke det
rigtige navn på feltet i tabellen.

Rasmus
www.c-online.dk/asp