ASUS TX-97LE bundkort og SD-ram
Fra : JN

Dato : 18-06-01 10:16

ASUS TX-97LE bundkort og SD-ram

Jeg har et ASUS TX97-LE bundkort og står nu til at købe et ram modul med 128
md SDram og 168 pins. Kan jeg her så godt nøjes med bare at komme ét
ram-modul på bundkortet. Manualen giver ikke rigtigt et ordentligt svar.

mvh Jakob Nielsen

Fra : raven

Dato : 18-06-01 11:46

On Mon, 18 Jun 2001 11:16:28 +0200, "JN" <putandtake@hotpop.com>
wrote:

> [...]
>md SDram og 168 pins. Kan jeg her så godt nøjes med bare at komme ét
>ram-modul på bundkortet. Manualen giver ikke rigtigt et ordentligt svar.

ja !

Med nogle bundkort kan du kombinere edo ram og sdram. Edo-ram skal
sidde parret, altså i bank 3+4 hvis det skal køre sammen med. Men
bios'ens ram-check rutine spiller også ind.

Du bør checke med manual, hvad maximum modul størrelse er for sdram.
Måske kan 128-modul accepteres.

hilsen

John

Fra : Mit Navn Det Står Me~

Dato : 18-06-01 20:10

raven <john.knuhtsen@mailzone.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:dqmritkcf69ps873huv473i5hqf6eerqo3@4ax.com...

> [...]
> bios'ens ram-check rutine spiller også ind.
>
> Du bør checke med manual, hvad maximum modul størrelse er for sdram.

Jeg har haft 2*128mb pc133 på mit Asus TX97-X og da det også er et Intel 430
TX chipset som på dit skulle der være en god chance for at bruge 128mb
moduler,men du skulle nok lige opgradere din bios til nyeste version......