Ændringer i stednavnebase
Fra : Gert Krabsen

Dato : 10-06-06 16:39

En ny udgave af databasen kan findes på

http://www.krabsen.dk/stednavnebase/

En lille kreds af brugere har afprøvet basen, så jeg forventer, at de
værste fel er udluset.

Der er flere ændringer, synlige såvel som usynlige:

... ny struktur i basen gør det lettere at rette i de tilfælde, hvor jeg
måtte have placeret et sogn i et forkert herred. Jeg har rettet mange,
men der kan stadig være uheldige elementer ;-(
I så fald hører jeg gerne.

... renset for en del dubletter indeholder basen nu 45.000 navne.
Derudover har jeg en tabel med ca. 18.000, som ikke umiddelbart kunne
passe ind. Typisk på grund af manglende herreds-betegnelse, alternativ
stavemåde for sogn etc. Disse kommer på, efterhånden som jeg får tid til
det.

... Lidt bedre søgning. Ord, startende med Aa søges nu også under Å og
omvendt. Der kommer flere 'intelligente' Søgninger hen ad vejen.

Der kan sagtens være navne i den gamle, som ikke findes i den nye og
vice versa - det må man tage med godt humør. Der er jo stadig ikke tale
om en autoritav kilde, men et hjælpeværktøj.

Men det helt nye er dog:

Mulighed for at brugere lægger stednavne ind

Der er nu mulighed for, at brugere kan tilføje stednavne i databasen, så
nu er der ingen undskyldning for ikke at tage Trap fra en ende af

Der kan indlægges op til 10 navne i samme sogn i én arbejdsgang.

Der er ingen efterfølgende kontrol af det indlagte (jeg har i alt fald
ikke tid!). Det er et vovestykke, der vil kræve stor selvdiciplin af
brugerne, men nu gør vi forsøget.

Hvis man forsøger at indlægge et stednavn, der allerede findes i det
valgte sogn, bliver det dog afvist.

Alle manuelt indlagte navne bliver markeret, så jeg let vil kunne fjerne
dem igen.

mange sommerhilsner

Krabsen

Fra : Clara Svendsen

Dato : 12-06-06 19:27

> mange sommerhilsner
>
> Krabsen
- - - - -
Bragende godt!
Flemming Svendsen.

Fra : Clara Svendsen

Dato : 12-06-06 19:27

> mange sommerhilsner
>
> Krabsen
- - - - -
Bragende godt!
Flemming Svendsen.

Hent gratis SPAMfighter her: http://www.spamfighter.com/lda

Fra : Ulrich Alster Klug

Dato : 14-06-06 08:13

Hej Gert!

Det er bare super. Jeg har tilføjet et stednavn, og det gik fint.

Jeg bruger din stednavnedatabase temmeligt meget og anbefaler den også til
mine elever.

Tak for din indsats.

Med venlig hilsen

Ulrich Alster Klug