gennemgå mappe og undermapper
Fra : MooreHojer

Dato : 10-06-06 15:32

Hej NG

Er der nogen der kan pege mig i retningen af et script der kan liste
alle filer (evt. også mapper) i en angiven mappe + i alle undermapperne?

På Forhånd Tak!

--
MooreHojer

Fra : Neuhafen @ Neuhafen.~

Dato : 10-06-06 18:03

"MooreHojer" <simon@moorehojer.dk> skrev i en meddelelse
> Hej NG
>
> Er der nogen der kan pege mig i retningen af et script der kan liste alle
> filer (evt. også mapper) i en angiven mappe + i alle undermapperne?

Hej MooreHojer,

Prøv denne:

<head>
<title>FileSystemObject</title>
</head>

<%
'Først finder vi denne fil...
Dim DenneFil, DetteDir
DenneFil = Request.ServerVariables("Script_Name")

' Så finder vi stien til denne fil...

DetteDir = Server.MapPath(DenneFil)

' Vi skal nu oprette et objekter

Dim ObjFSO, ObjFile, ObjFileItem, ObjFolder, ObjFolderContents,
ObjSubFolders
Set ObjFSO = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")

Set ObjFile = ObjFSO.GetFile(DetteDir)
Set ObjFolder = ObjFile.ParentFolder
Set ObjFolderContents = ObjFolder.Files

RodKatalog = ObjFolder

' Alle Objekter er oprettet

Sub VisSti(objFolder)

Set Filer = objFolder.Files
For each Fil in Filer
Sti = Replace(objFolder, RodKatalog, "")
%>
<%
Response.Write objFolder & "\" & Fil.name & "<br>"
Next
Falg = False
For each SubFolder in objFolder.SubFolders
Set AntalSubFolders = SubFolder.SubFolders
Antallet = AntalSubFolders.Count
If Antallet>0 then
Flag = True
Set SubSubFolders = SubFolder
VisSti(SubSubFolders)
End if

If Flag = False then
Set Filer=SubFolder.Files
For each Fil in Filer
Sti = Replace(SubFolder, RodKatalog, "")
%>
<%
Response.Write SubFolder & "\" & Fil.name & "<br>"
Next
End If

Next

End Sub

Response.Write "Viser alle filer i dette bibliotek og alle under biblioteker
!!!<br><br>"
VisSti (objFolder)

%>

Neuhafen

Fra : MooreHojer

Dato : 10-06-06 18:30

> Prøv denne:

[SNIP]

Takker, det var lige præcis hvad jeg manglede...

--
MooreHojer

Fra : Ukendt

Dato : 12-06-06 10:43

> [SNIP]
>
> Takker, det var lige præcis hvad jeg manglede...

Det var da så lidt !!!!

Neuhafen

Fra : Jørn Andersen

Dato : 10-06-06 18:31

On Sat, 10 Jun 2006 19:02:35 +0200, "Neuhafen @ Neuhafen.dk"
<neuhafen@neuhafen.dk> wrote:

<snip>

>Falg = False
<snip>

> If Flag = False then

Husk at sætte Option Explicit, så opdager man stavefejl

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Ukendt

Dato : 12-06-06 10:44

"Jørn Andersen" <jorn@jorna.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> <snip>

> <snip>

> Husk at sætte Option Explicit, så opdager man stavefejl

UPS... Den var ikke go' !!!!

Neuhafen