|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Hjælp! : Min Xantia bløder grønt! (hydraul~ Fra : Morten Jensen
 | 
 Dato :  10-06-06 14:30
 | 
 |  | Utætheden er på et rør der ser ud til at gå fra servostyringen til
 trykregulatoren, hvor det på det sidste stykke inden trykregulatoren går
 over i en tyk sort gummislange. Bilen fungerer som den skal, men den vil jo
 tømme al hydraulikvæsken ud på et tidspunkt, med potentielt bremsesvigt til
 følge.
 
 Spørgsmål : Fås disse højtrykshydraulikrør som reservedele hos Citroën
 forbukkede, - eller køber man et helt lige rør og laver selv de 6 - 8 buk
 der er på røret?
 
 På min gamle BX skiftede jeg på et tidspunkt udgangsrøret fra
 hydraulikpumpen, og dette rør kunne jeg få i forbukket tilstand.
 
 
 M.v.h.
 Morten
 
 
 
 
 |  |  | 
  Michael Pagh (10-06-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Michael Pagh
 | 
 Dato :  10-06-06 14:55
 | 
 |  | 
 >
 > Spørgsmål : Fås disse højtrykshydraulikrør som reservedele hos Citroën
 > forbukkede, - eller køber man et helt lige rør og laver selv de 6 - 8 buk
 > der er på røret?
 
 Så hudt jeg visker, så køber man det forbukket.
 
 >
 > På min gamle BX skiftede jeg på et tidspunkt udgangsrøret fra
 > hydraulikpumpen, og dette rør kunne jeg få i forbukket tilstand.
 
 Yep
 
 
 >
 > M.v.h.
 > Morten
 
 /Michael
 PS: Husk at tjekke de forreste støddæmper konsoller, de har det med at tærre
 i stykker, med en støddæmper der banker igennem hjelmen til følge. Typisk
 fejl på 93-96 modeller efterhånden.
 
 
 
 
 |  |  | 
  Morten Jensen (10-06-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Morten Jensen
 | 
 Dato :  10-06-06 21:31
 | 
 |  | "Michael Pagh" <pagh@it.dk> skrev i en meddelelse
 news:e6eivf$1l74$1@newsbin.cybercity.dk...
 > Så hudt jeg visker, så køber man det forbukket.
 
 Lyder lovende. Drøner lige en tur forbi den lokale Citroën-shop på mandag.
 På cykel... :o\
 
 
 > PS: Husk at tjekke de forreste støddæmper konsoller, de har det med at
 > tærre i stykker, med en støddæmper der banker igennem hjelmen til følge.
 > Typisk fejl på 93-96 modeller efterhånden.
 
 Det er en 99er jeg har, -  men tjekker da lige alligevel. Tak for advarslen.
 
 
 /Morten
 
 
 
 
 |  |  | 
   Møller (11-06-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Møller
 | 
 Dato :  11-06-06 19:18
 | 
 |  | 
 "Morten Jensen" <dzr@gmx.skod.net> wrote in message
 news:448b2b1c$0$67259$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
 > "Michael Pagh" <pagh@it.dk> skrev i en meddelelse
 > news:e6eivf$1l74$1@newsbin.cybercity.dk...
 > > Så hudt jeg visker, så køber man det forbukket.
 >
 > Lyder lovende. Drøner lige en tur forbi den lokale Citroën-shop på mandag.
 > På cykel... :o\
 >
 >
 > > PS: Husk at tjekke de forreste støddæmper konsoller, de har det med at
 > > tærre i stykker, med en støddæmper der banker igennem hjelmen til følge.
 > > Typisk fejl på 93-96 modeller efterhånden.
 >
 Jeg kan anbefale:
http://www.skovgaard-schmidt.dk/ Alle rør er formbukkede, i rustfast stål, og med gummebøsning.
 Husk rørene skal blot fange inde i samlingen (blokken) og så spændes til som
 et oliefilter, blødt. Gummipakningen smøres først i hydraulikvæske.
 Den geniale konstruktion gør, at samlingen forbliver tæt selv ved høje tryk,
 (den lukker bedre jo mere tryk der kommer på)
 Se evt. her side 5.
http://www.rwbsmith.plus.com/citroen2/Hydraulics/ Møller
            
             |  |  | 
    Morten Jensen (11-06-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Morten Jensen
 | 
 Dato :  11-06-06 19:50
 | 
 |  | 
 
            "Møller" <My@g2n.dk> skrev i en meddelelse 
 news:448c5eb5$0$84028$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 > Jeg kan anbefale:
 > http://www.skovgaard-schmidt.dk/ > Alle rør er formbukkede, i rustfast stål, og med gummebøsning.
 Deres prisliste var faktisk årsagen til mit oprindelige spørgsmål, - da der 
 i prislisten står LIGE rør...
 Anyway, - bor i Århus, og er ret afhængig af min bil, - så for at den 
 hurtigt kan blive køreklar igen, bliver det nærmeste Citroën-værksted valgt 
 som reservedelsleverandør denne gang.
 > Husk rørene skal blot fange inde i samlingen (blokken) og så spændes til 
 > som
 > et oliefilter, blødt. Gummipakningen smøres først i hydraulikvæske.
 > Den geniale konstruktion gør, at samlingen forbliver tæt selv ved høje 
 > tryk,
 > (den lukker bedre jo mere tryk der kommer på)
 I know. Har som sagt skiftet et rør på min gamle BX engang.    > Se evt. her side 5.
 > http://www.rwbsmith.plus.com/citroen2/Hydraulics/ Go' PDF! - Den blev lige arkiveret. Det er den slags der mangler i Haynes.
 /Morten 
            
             |  |  | 
     Møller (11-06-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Møller
 | 
 Dato :  11-06-06 21:03
 | 
 |  | 
 "Morten Jensen" <dzr@gmx.skod.net> wrote in message
 news:448c64e6$0$60779$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
 > "Møller" <My@g2n.dk> skrev i en meddelelse
 > news:448c5eb5$0$84028$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 >
 > > Jeg kan anbefale:
 > > http://www.skovgaard-schmidt.dk/ > > Alle rør er formbukkede, i rustfast stål, og med gummebøsning.
 >
 > Deres prisliste var faktisk årsagen til mit oprindelige spørgsmål, - da
 der
 > i prislisten står LIGE rør...
 Jeg har købt rør der i mange år: GS, BX, Xantia og CX og de har alle været
 forbukkede og passet på mm.
 Men ring og snak med dem    Møller
            
             |  |  | 
      Møller (11-06-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Møller
 | 
 Dato :  11-06-06 21:11
 | 
 |  | 
 "Møller" <My@g2n.dk> wrote in message
 news:448c773b$0$84021$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 >
 > "Morten Jensen" <dzr@gmx.skod.net> wrote in message
 > news:448c64e6$0$60779$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
 > > "Møller" <My@g2n.dk> skrev i en meddelelse
 > > news:448c5eb5$0$84028$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 > >
 > > > Jeg kan anbefale:
 > > > http://www.skovgaard-schmidt.dk/ > > > Alle rør er formbukkede, i rustfast stål, og med gummebøsning.
 > >
 > > Deres prisliste var faktisk årsagen til mit oprindelige spørgsmål, - da
 > der
 > > i prislisten står LIGE rør...
 >
 > Jeg har købt rør der i mange år: GS, BX, Xantia og CX og de har alle været
 > forbukkede og passet på mm.
 >
 > Men ring og snak med dem    Jeg har lige set efter:
 den 8-9-2005 købte jeg et sæt midterrør: fh41 kr. 373,- og bagrør  fh 43 til
 433,- de er da i deres katalog endnu.
 se side 6 i kataloget, jeg håber, at dine rør er der, ellers må du jo tage
 den dyre vej til Citroen, men mon det er nødvendigt    Foto af utætte rør haves. se dk.binaer.motor   ) de er nu skiftet
 Møller
            
             |  |  | 
       Morten Jensen (12-06-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Morten Jensen
 | 
 Dato :  12-06-06 00:35
 | 
 |  | 
 
            "Møller" <My@g2n.dk> skrev i en meddelelse 
 news:448c791d$0$84018$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 > se side 6 i kataloget, jeg håber, at dine rør er der, ellers må du jo tage
 > den dyre vej til Citroen, men mon det er nødvendigt    Ja, nu ser jeg det endeligt i kataloget. Kan dog ikke rigtigt se mig ud af 
 hvilket varenummer der skulle indeholde det rør jeg har behov for.
 Røret går som sagt så vidt jeg kan se fra trykregulatoren til servostyringen 
 og går noget af vejen lige på den anden side af venstre forjhuls 
 inderskærm, - og spildet fra lækagen tiltager da også når rattet påvirkes.
 Well, - hvis Citroën-værkstedet forlanger alt for ublu priser, så skal jeg 
 nok hilse Skovgaard & Schmidt fra dig.    /Morten 
            
             |  |  | 
        Morten Jensen (12-06-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Morten Jensen
 | 
 Dato :  12-06-06 16:09
 | 
 |  | 
 
            Så ka' jeg lære at kigge ordenligt efter; Røret gik naturligvis fra 
 hydraulikpumpen og til servostyringen, og havde slet ikke fat i 
 trykregulatoren.
 Anyway, det viste sig at være en tredelt sag, som kun kunne købes som én 
 sammenhængende djævel, - og Citroën tillod sig at tage kr. 1.250,- inkl. 
 moms for den.    Skulle jo have dyret fikset, så jeg måtte grave dybt i lommen.
 Billede af det gamle rør i dk.binaer.motor. Dog er der bevidst knækket 5 cm 
 af i den ene ende, da jeg ellers ikke kunne løsne niplen.
 Iøvrigt var samlingerne ikke de traditionelle med pakninger, men skulle blot 
 spændes godt til for at være tætte.
 /MJ 
            
             |  |  | 
     alexbo (11-06-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : alexbo
 | 
 Dato :  11-06-06 22:03
 | 
 |  | 
 "Morten Jensen"  skrev
 
 > Deres prisliste var faktisk årsagen til mit oprindelige spørgsmål, - da
 > der i prislisten står LIGE rør...
 
 Det er fordi du har set på standardrør i faste længder, og ikke på
 modeltilpassede sæt.
 
 mvh
 Alex Christensen
 
 
 
 
 |  |  | 
 |  |