Grub mangler
Fra : YJ

Dato : 10-06-06 14:18

Jeg har lige installeret FC5 på en bærbar.
Under installation valgte jeg grub som bootloader.

Men der er ingen grub.conf eller menu.lst

Boot resulterer i "Operating system not found"

Jeg har bootet på en rescue disk, chrootet til min disk.
kørt grub, root (hd0,0)
setup (hd0) resulterer i at den siger der ikke er stage1 og 2.
Derefter siger den file not found.

Hvordan skal jeg så installere grub?

YJ

Fra : Mogens Kjaer

Dato : 10-06-06 14:35

YJ wrote:
> Jeg har lige installeret FC5 på en bærbar.
> Under installation valgte jeg grub som bootloader.
>
> Men der er ingen grub.conf eller menu.lst

Hvordan er den partitioneret? Med separat boot partition?

Mogens

--
Mogens Kjær, Dataarkæolog
Email: mk@datamuseum.dk

Fra : YJ

Dato : 10-06-06 15:40

"Mogens Kjaer" <mk@datamuseum.dk> wrote in message

> Hvordan er den partitioneret? Med separat boot partition?

hda1 er /boot
hda2 er /
hda3 er swap

Jeg kørte en grub-install /dev/hda0

Det gjorde at der kom en stage1 og 2 mm.
Der kom bare ikke nogen menu.lst

Så når jeg booter nu kommer den dog videre, men kun ind i grub.

Nu er jeg så ret fortabt - hvordan pokker får jeg fortalt det at den skal
boote??

YJ