Godt at BT tager det op
Fra : Lise Hudtloff Nielse~

Dato : 10-06-06 05:09

men det er stadig alt, alt for dårligt af os Homo Sapiens. Jeg skammer mig
på menneskehedens vegne Overvejer næsten at købe bladet og fare i
blækhuset, men jeg håber, at deres artikler er skrappe nok til at give folk
en dårlig smag i munden.

http://www.bt.dk/leder:aid=446856/

Med venlig hilsen
Lise

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 10-06-06 06:37

Ja det er en god artikel, og det helt rigtige tidspunkt at
skrive den, lad os håbe at nogle af "fjolserne" forstår den.

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Leyna

Dato : 10-06-06 09:44

On Sat, 10 Jun 2006 07:37:05 +0200, "Marianne Hellemose"
<catsFJERN@webnetmail.dk> wrote:

>Ja det er en god artikel, og det helt rigtige tidspunkt at
>skrive den, lad os håbe at nogle af "fjolserne" forstår den.

Det er der vist ikke de store chancer for. Jeg har kigget en del på
internaterne, og der vælter det altid med katte. De har altid været
mere eller mindre betragtet som brug-og-smid-væk-dyr, og rigtigt mange
mennsker mener sagtens at de kan sparke en kat ud, når den bliver
belastende, for den kan jo bare selv fange sig en mus. *SUK*

Internaternes "beholdning" af hunde er osse temmelig stor, og mængden
af hunde på ½-1½ år er foruroligende. Jeg kan godt selv huske hvordan
min egen hund teede sig i denne periode. Ikke den nuttede hvalp mere,
og utroligt krævende mht. både opmærksomhed og motion. Det er en af de
ting der ikke tænkes på, når man ser ind i et par små hvalpeøjne, der
nærmest tigger en om at ta' kræet med sig hjem, men det betyder at man
binder sig i rigtigt mange år frem i tiden. Så før man får dyr skal
man spørge sig selv, om man virkelig har et godt liv at tilbyde det.
Hvis ikke, så skal man lade det være. En midlertidig løsning er INGEN
løsning, og at anskaffe dyr for børnenes skyld er helt forkasteligt.
Børn har jo ikke overvejet at en kat måske bliver omkring 18-20 år,
og selvom de fik det at vide ville de slet ikke kunne overskue det, så
dyret skal altid være forældrenes ansvar i sidste ende.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Denise

Dato : 10-06-06 08:09

Lise Hudtloff Nielsen Bodenhoff wrote:
> [...]
> bladet og fare i blækhuset, men jeg håber, at deres artikler er
> skrappe nok til at give folk en dårlig smag i munden.

Ja, det er en god artikel og desværre så sand så sand .

--
Hilsen Denise

Fra : Doctor Tennant

Dato : 10-06-06 15:10

Jeg så noget om det på tekst-tv...

Sådan nogle mennesker skulle aldrig have lov til at købe et kæledyr. Der
burde indføres kørekort til kæledyr i dette land...

Man får s'gu da heller ikke en unge, fordi man synes det kunne være
hyggeligt med en baby her til sommer, og så slår barnet ihjel når det bliver
vinter, fordi man er træt af at skifte bleer...

Helt ærligt... Jeg bliver så skideharm... AAAAHHHHH!!!!!!! 100% ASSHOLE!!!!

HC

Fra : Katharina Nielsen

Dato : 10-06-06 19:24

Hejsa

Ja normalt skal der meget til at hisse mig op, men tænkte også tanken -
vi har fået 2 katte - som sakl til dyrlæge, i pension osv. men den glæde
de giver - ja har svært ved at se det.

Kath - der dog stadig brummer lidt, når hun bliver vækket fortidigt;)

Med venlig hilsen
Katharina Nielsen
- Tøm kattebakken ved privat svar