Cookie fejler
Fra : MooreHojer

Dato : 10-06-06 03:39

Hej NG

Jeg er ved at begynde at bruge noget cookies men får en fejlmeddelelse:

Microsoft VBScript runtime error '800a01b6'

Object doesn't support this property or method: 'Response.cookies(...)'

/sideindex/index.asp, line 13

(www.moore-hojer.dk/sideindex/)

og min kode er som følger:

<%option explicit%>
<%
Dim side, sprog, cookie
%>
<%
side = request.querystring("side")
If side = "" Then response.redirect
"http://www.moore-hojer.dk/sideindex?side=1&sprog=" &
request.querystring("sprog") & ""
%>
<%
sprog = request.querystring("sprog")
If sprog = "" Then
cookie = response.cookies("ViborgipSprog")("sprog")
If cookie = "" Then
response.cookies("ViborgipSprog")("sprog") = "dansk"
response.cookies("ViborgipSprog").Expires = Date+365
sprog = "dansk"
Else
sprog = response.cookies("ViborgipSprog")("sprog")
End If
Response.redirect "http://www.moore-hojer.dk/sideindex?side=" & side &
"&sprog=" & sprog & ""
Else
Response.write "nu bliver jeg her"
End If
%>
<head>

</head>

<%
response.write "<h1>" & side & "</h1>"
response.write "<h1>" & sprog & "</h1>"
%>

hvad er det der er galt?

På Forhånd Tak!

--
MooreHojer

Fra : Jørn Andersen

Dato : 10-06-06 06:52

On Sat, 10 Jun 2006 04:39:26 +0200, "MooreHojer" <simon@moorehojer.dk>
wrote:

> [...]
>
>Microsoft VBScript runtime error '800a01b6'
>
>Object doesn't support this property or method: 'Response.cookies(...)'

<snip>

>sprog = request.querystring("sprog")
>If sprog = "" Then
> cookie = response.cookies("ViborgipSprog")("sprog")
<snip>
>hvad er det der er galt?

Nu er cookies ikke min stærke side, men svjh, så sætter en cookie en
HTTP-header, og den skal derfor sættes, inden du skriver andet til
siden.
Så prøv evt. at sætte <html> nedenunder der hvor du sætter cookien.

Men der er nok en hel del andre, der er klogere end mig på cookies ...

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : MooreHojer

Dato : 10-06-06 13:46

> [...]
> siden.
> Så prøv evt. at sætte <html> nedenunder der hvor du sætter cookien.

det hjalp ikke...

> Men der er nok en hel del andre, der er klogere end mig på cookies ...

er der nogen af jer til stede?

--
MooreHojer

Fra : MooreHojer

Dato : 10-06-06 14:16

> [...]
> fejlmeddelelse:
>
> Microsoft VBScript runtime error '800a01b6'
>
> Object doesn't support this property or method:

Jeg havde ikke læst min kodebog ordentligt... havde ikke lige set at man
brugte request og ikke response til at hente info fra cookie...

--
MooreHojer

Fra : Jørn Andersen

Dato : 10-06-06 18:27

On Sat, 10 Jun 2006 15:15:51 +0200, "MooreHojer" <simon@moorehojer.dk>
wrote:

>Jeg havde ikke læst min kodebog ordentligt... havde ikke lige set at man
>brugte request og ikke response til at hente info fra cookie...

Nåh, det var det du ville

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen,