Kode til at bladre frem i fotoalbum søges
Fra : Malene Arno

Dato : 09-06-06 21:53

Jeg sidder og forsøger at lave et fotoalbum med mindst muligt
sider. Jeg ved, der findes en kode til at bladre frem til næste
billede (med brug af onMouseDown), men lige nu er jeg gået kold.
Og jeg ved, der er folk herinde, som kender til koden, så nu
spørger jeg så:

Er der en barmhjertig sjæl herinde, der vil skrive en kode til
mig, hvor dette kan lade sig gøre? Brugeren skal kunne klikke på
tekst og komme videre til næste billede i rækken. Et eksempel med
to .jpg er fint, bare jeg ved, hvordan det skal skrives.

På forhånd tak :)

(fjern NOSPAM fra min email)

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Allan Vebel

Dato : 11-06-06 03:20

Malene Arno skrev:

> Brugeren skal kunne klikke på tekst og komme videre
> til næste billede i rækken. Et eksempel med to .jpg er
> fint, bare jeg ved, hvordan det skal skrives.

Der er mange muligheder med færdige programmer der
kan lave den slags, men prøv at kigge på

http://html-faq.dk/2024.asp

Der er en eksempelside, hvor du kan kigge på html- og
css-koden.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Malene Arno

Dato : 14-06-06 17:17

> http://html-faq.dk/2024.asp
>
> Der er en eksempelside, hvor du kan kigge på html- og
> css-koden.
> --
> Allan Vebel

Det er et godt eksempel, men den skifter jo sådan set bare side,
og det, jeg vil, er at have alle billederne som array og kun have
én side.

Jeg må være ærlig at sige, jeg ANER ikke, hvordan man gør.

Hvis der er nogen som helst, der kan hjælpe, må de gerne sige til

Malene

Fra : Benny Nissen

Dato : 14-06-06 18:11

Malene Arno ramte sit keyboard den 14-06-2006 18:16 og fik dette ud af det:

> Hvis der er nogen som helst, der kan hjælpe, må de gerne sige til

Du skal læse noget om AJAX

--
Benny Nissen
www.bennynissen.dk

Fra : Allan Vebel

Dato : 17-06-06 02:39

Benny Nissen skrev:

> Du skal læse noget om AJAX

Ja, det giver ultraren kode

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 16-06-06 21:48

Malene Arno wrote:
> [...]
> tekst og komme videre til næste billede i rækken. Et eksempel med
> to .jpg er fint, bare jeg ved, hvordan det skal skrives.

Du kan måske finde noget du kan bruge her:

http://localhost/slideshow/eksempel_4.html

Jørgen Farum Jensen
http://www.webdesign101.dk
..

Fra : Allan Vebel

Dato : 17-06-06 02:41

Jørgen Farum Jensen skrev:

> http://localhost/slideshow/eksempel_4.html

Jeg kan godt, men det er ikke alle der kan læse
direkte på din harddisk.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 17-06-06 11:18

Allan Vebel wrote:

> Jeg kan godt, men det er ikke alle der kan læse
> direkte på din harddisk.

UPS! hedder det vist:

http://www.webdesign101.dk/slideshow/eksempel_4.html

Men