Hundene spiser deres egen afføring.
Fra : jones

Dato : 09-06-06 16:24

Hej Alle.

Vores to Shæfer-hunde er begyndt at spise deres egen afføring. De stopper
dog når der bliver sagt nej. Grunden til de er begyndt med det, kan det
være at de mangler noget i kroppen, eller er det bare en tolal tåbelig
uvane?? Vi har engang hørt at man kan købe noget hos matas, et tilkud til at
komme i maden?, som skulle hjælpe på dette. Jeg kan bare ikke tro at de
mangler noget, de får Olivers-tørkost, hvidløgspulver, en vitamin pille, og
sidst men ikke mindst 1 C-vitamin, som skulle hjælpe mod blærebetændelse.
Nå men hvis nogen af jer har et bud herpå, ville det være skønt.
God sommer weekend til alle.

Hilsen Annika.

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 09-06-06 20:20

"jones" <jones-annika@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> dog når der bliver sagt nej. Grunden til de er begyndt med det, kan det
> være at de mangler noget i kroppen, eller er det bare en tolal tåbelig

Øhm... Aner det ikke, men æv det er da ulækkert
Vores hund æder gerne kattenes lort. Formentlig noget dominans-halløj.
Men det kan jo ikke være forklaringen når dine hunde æder deres egen
afføring.

> [...]
> mangler noget, de får Olivers-tørkost, hvidløgspulver, en vitamin pille,
> og sidst men ikke mindst 1 C-vitamin, som skulle hjælpe mod

Er der en bestemt grund til at I supplerer deres kost med diverse tilskud?
Normalt indeholder en god tørkost lige præcis det hunden har brug for -
hverken mere eller mindre.
Faktisk er det sådan at hunden - og alle os andre i øvrigt - kan få for
meget af det ene eller andet stof, hvilket kan være lige så skadeligt som at
få for lidt.

Mvh Winnie