Salg til Færøerne
Fra : Ukendt

Dato : 09-06-06 15:55

Davs

Jeg har solgt noget software til en kunde på Færøerne, skal jeg registreres
som eksportør og kan jeg undlade at indeholde moms ?

Jeg har kundens færørske cvr-nr og kunden har alledere downloaded softwaren.

--
mvh Karsten Madsen
www.alskassen.dk AlsKassen, Sig SummaSummarum til dit kasseapperat

Fra : Allan Soerensen

Dato : 10-06-06 23:37

"Karsten Madsen" <km hos alsit i dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har solgt noget software til en kunde på Færøerne, skal jeg
> registreres som eksportør og kan jeg undlade at indeholde moms ?

Færøerne og Grønland er ikke medlem af EU, så du skal aldrig opkræve moms
ved salg til disse (hverken B2B eller B2C).
Du skal i øvrigt heller ikke bruge kundens moms-nummer til noget. Det er kun
ved salg til erhvervsdrivende inden for EU, at du skal have oplyst et
moms-nummer.