Kartoffelsalat uden kartofler
Fra : -USH-

Dato : 09-06-06 15:30

Hej gruppe

Jeg er havnet i den situation at jeg skal have kartoffelsalat med til
sammenskudsfest i morgen, og da jeg ikke bryder mig synderligt meget om
kartoffelsalat, eller i det hele taget kogte kartofler, ville jeg høre om
der ikke er nogen her i gruppen der kan hjælpe.

Er der nogen der kender en opskrift på en kartoffelsalat, som er lidt mere
eksotisk og spændende og velsmagende, og som indeholder utrolig få (eller
slet ingen?) kartofler?

Ved godt at det er et lidt mystisk spørgsmål, men jeg håber at der er en
derude der har et godt forslag.

--
Venlig hilsen
-Ulrik-

Fra : Gamle

Dato : 09-06-06 15:34

"-USH-" <tidsrejseSLET@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> slet ingen?) kartofler?
>
> Ved godt at det er et lidt mystisk spørgsmål, men jeg håber at der er en

Hvad med cole slaw. Opskrift kan nok findes på nettet.

Mh.
Torben

Fra : Thomas Peter Bitsch

Dato : 09-06-06 16:10

> [...]
>kartoffelsalat, eller i det hele
>taget kogte kartofler, ville jeg høre om
>der ikke er nogen her i gruppen der kan hjælpe.

Man kan vel ikke lave kartoffelsalat uden kartofler, det svarer
vel til frugtsalat uden frugt. Kan du ikke bare lave den
kartoffelsalat, og så lad være med at spise den, måske andre kan
lide den. Gider du ikke bruge flere timer, så køb kartofler i
glas, Knorr mix kartoffelsalat som du kun skal røre op i creme
fraiche ( der står også ymer på posen, men glem det).
Spis så det de andre kommer med, og drik noget mere.
I`m A Survivor

Fra : Max

Dato : 09-06-06 16:25

Hej

> Er der nogen der kender en opskrift på en kartoffelsalat, som er lidt
> mere eksotisk og spændende og velsmagende, og som indeholder utrolig
> få (eller slet ingen?) kartofler?

Istedet for kartofler kan du bruge blomkål's buketter, kog blomkålet
så der er bid i det og skil det ad og lav din salat.

Mvh Max

Fra : Spang

Dato : 09-06-06 16:33

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> skrev

> Istedet for kartofler kan du bruge blomkål's buketter, kog blomkålet
> så der er bid i det og skil det ad og lav din salat.

Go' ide!

Jeg skulle ha' taget kartoffelsalat med til Grillparty i morgen,
men syntes selv det efterhånden er blevet for "kliché-agtigt"

Jeg prøver Blomkålssalat

Spang

Fra : Max

Dato : 09-06-06 16:39

Hej Spang

> men syntes selv det efterhånden er blevet for "kliché-agtigt"

Her spiser vi det normalt sidst på sommeren når vi
efterhånden er træt af kartoffelsalat :)

Mvh Max

Fra : Thomas Peter Bitsch

Dato : 09-06-06 17:32

Max <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> skrev:
>Hej Spang

>Her spiser vi det normalt sidst på sommeren når vi
>efterhånden er træt af kartoffelsalat :)
>
>Mvh Max

Kan i stadig kalde det kartoffelsalat, når der ikke er kartofler
i? Hvad ville i sige til at få oksemørbrad lavet af gris?
I`m A Survivor

Fra : Kim

Dato : 09-06-06 18:02

"Thomas Peter Bitsch (slet 33XCJ)" <vitsbreaks@33XCJsol.dk> skrev i en
meddelelse news:11498709900.0801380399956706@dtext.news.tele.dk...

> Kan i stadig kalde det kartoffelsalat, når der ikke er kartofler
> i?

Det er vel det samme som når Buko kalder deres rejeost for.... ja rejeost

Kim

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 09-06-06 18:26

Kim skrev:

> Det er vel det samme som når Buko kalder deres rejeost
> for.... ja rejeost

[mest OT]
Principielt *skal* der være mindst *én* reje i hver portion
rejeost. Buko kan evt. supplere den enkelte reje med nogle
rejeformede nudler.

Anderledes forholder det sig med kinesiske luksusruller med
rejer. Her skal være mindst *to* rejer i hver rulle på grund
af flertalsformen. Også her er det tilladt at supplere de to
rejer med rejeformede nudler.

--
Herluf

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 10-06-06 19:20

"Herluf Holdt, 3140" <herlufholdtFJERN@privat.dk> wrote in message

> Principielt *skal* der være mindst *én* reje i hver portion
> rejeost. Buko kan evt. supplere den enkelte reje med nogle
> rejeformede nudler.

Når vi nu taler rejeost..

ved så nogen hvorfor dem man køber hos bageren, har hakket rejer i. og det
smager væseligt bedre pga ensartheden.. Men dem i supermarkedet har stadigt
kun den ene, to rejer i massen?

Fra : Max

Dato : 09-06-06 18:47

Hej

> Kan i stadig kalde det kartoffelsalat, når der ikke er kartofler
> i? Hvad ville i sige til at få oksemørbrad lavet af gris?

Selvfølgelig kan vi det, der er da heller ingen
russer i russisk salet vel ?

Mvh Max

Fra : Lars Holst

Dato : 09-06-06 21:44

"-USH-" <tidsrejseSLET@yahoo.dk> said in

> [...]
> få (eller slet ingen?) kartofler?
>
> Ved godt at det er et lidt mystisk spørgsmål, men jeg håber at der er

Slip af med din kræsenhed.
Spis hvad der serveres og din verden bliver større og dit liv mere
oplevelsesrigt.
Specielt når du rejser.

--
Lars Holst

Fra : Emil

Dato : 09-06-06 22:59

-USH- wrote:

>Er der nogen der kender en opskrift på en kartoffelsalat, som er lidt mere
>eksotisk og spændende og velsmagende, og som indeholder utrolig få (eller
>slet ingen?) kartofler?

Specielt købekartoffelsalat er meget slemt. Dels er
kartoffelskiverne store (del dem i mindre stykker), dels smager
det kun af billig olie.

Løsningen er, at tilsætte masser af velsmagende fyld, samt
supplere med en krydret dressing.

Fyldet kan være sprøde grøntsager (bladselleri, rødløg,
peberfrugter, radisser. Disse skæres i små tern eller skiver).
Fyldet må gerne veje det samme som den indkøbte færdiglavede
kartoffelsalat. Brug gerne alt hvad du kan få fingre i.

Dressingen kan være et surmælksprodukt (sødmælksyougurt) som
krydres med sød sennep (sødme & syre), soya (salt) og et enkelt
stænk chillisouse.
Skal det være helt vidunderligt, tilsættes et bundt hakket purløg
eller persille.

Bland det hele sammen. Er kartoffelsalaten for fugtig, tilsættes
små fine ærter, så hatten passer.

Pynt med tomatskiver, som lige har fået et lille drys salt.

Nu kan du ikke smage kartoflerne; men du kan nyde en sund og
velsmagende anretning, og ingen kan klandre dig for ikke at komme
med kartoffelsalat.

m.v.h. Emil

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 10-06-06 16:27

"Kim" <kiminfarum@FJERNESyahoo.dk> on fredag 9. juni 2006 at 19:02 +0100
wrote:
>Det er vel det samme som når Buko kalder deres rejeost for.... ja rejeost

Her i huset hedder det Hurra-ost - man er forpligtet til at rejse sig og
udbringe et trefoldigt hurra, hvis man får rejen

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Kenned

Dato : 11-06-06 10:51

> [...]
> kartoffelsalat, eller i det hele taget kogte kartofler, ville jeg høre om
> der ikke er nogen her i gruppen der kan hjælpe.

Nu er det jo en forholdsvis smal sag at lave en fornuftig Kartoffel salat,
og ja den kan godt laves i en snæver vending med glas kartoffler, jeg ville
bare ikke være bekendt at severe det for andre....

Kartofflerne skæres i skiver/tern og kommes sammen med creme fraiche 18% og
en klat mayonaise i en skål, røres sammen med en god dusk purløg og smages
til med salt, peber og karry.. og presto! Sommeren er lige pludselig dukket
op i dit køkken. Sværere er det ikke....
Som en anden skriver så kan du jo også komme nogle ærter i men det syns jeg
nu ikke er nødvendigt...
Held og lykke med det....

Kenned

Fra : mk

Dato : 12-06-06 06:42

> [...]
> slet ingen?) kartofler?
>
> Ved godt at det er et lidt mystisk spørgsmål, men jeg håber at der er en

Meloner i stedet for kartofler. Jeg fik det til en fest for nylig og det
smagte fremragende.

mk

Fra : Max

Dato : 12-06-06 15:27

Hej mk wrote:

> Meloner i stedet for kartofler. Jeg fik det til en fest for nylig og
> det smagte fremragende.

Lyder som en rigtig god ide, tak for tipset.

Mvh Max

Fra : Kim Schulz

Dato : 12-06-06 15:50

On Mon, 12 Jun 2006 07:41:45 +0200
"mk" <noway@ingeninvalid.dk> wrote:

> Meloner i stedet for kartofler. Jeg fik det til en fest for nylig og
> det smagte fremragende.

bliver det ikke lidt vammelsødt som tilbehør?

Fra : Inger Pedersen

Dato : 12-06-06 16:02

> [...]
> eksotisk og spændende og velsmagende, og som indeholder utrolig få (eller

Agurk sammen med eller i stedet for kartofler.
Creme fraiche/ymer/græsk yoghurt, hakket løg, smages til med citronsaft,
sennep, salt og lidt sukker.

Hilsen Inger