En variabels byte-size - Hvordan?
Fra : Acebone

Dato : 18-06-01 08:09

Hej!

Jeg er i gang med at konvertere en javascript implementation af RSA (
http://sourceforge.net/projects/shop-js/ ) til PHP

Her er den første funktion jeg prøver at konvertere:

<script language="javascript">
1.function badd(a,b) { // binary add
2. var al=a.length, bl=b.length
3. if(al < bl) return badd(b,a)
4. var c=0, r=[], n=0
5. for(; n<bl; n++) {
6. c+=a[n]+b[n]
7. r[n]=c & bm
8. c>>>=bs
9. }
10. for(; n<al; n++) {
11. c+=a[n]
12. r[n]=c & bm
13. c>>>=bs
14. }
15. if(c) r[n]=c
16. return r
17.}
</script>

I den anden linje (2. var al=a.length, bl=b.length) måler funktionen
hvor mange bytes de indkommende variabler fylder.

Hvordan gør man det i PHP?

Hilsen
Esben

--
Acebone
acebone@f2s.com

Fra : Niels Andersen

Dato : 18-06-01 09:57

"Acebone" <acebone@f2s.com> wrote in message
> I den anden linje (2. var al=a.length, bl=b.length) måler funktionen
> hvor mange bytes de indkommende variabler fylder.
>
> Hvordan gør man det i PHP?

Her er en liste over funktioner der omhandler strenge:
http://php.net/Strings

Der finder du funktionen "strlen":

strlen -- Get string length

int strlen (string str)

Returns the length of string.

I øvrigt er der et HELT andet begreb der (vist) hedder byte-size, som
omhandler hvor stor én byte er. Dette er som regel 8 bits... :)

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Christian Schmidt

Dato : 18-06-01 16:29

Acebone wrote:

> Jeg er i gang med at konvertere en javascript implementation af RSA (
> http://sourceforge.net/projects/shop-js/ ) til PHP

Hvis du skal lave matematik med store tal, vil jeg anbefale dig at kigge
på GMP eller BCMath (førstnævnte er i RSA-sammenhæng at foretrække, idet
BCMath ikke understøtter operationen x^a mod n). Dette forudsætter dog,
at din PHP-installation er konfigureret til at benytte de nævnte
biblioteker.

http://dk.php.net/manual/en/html/ref.gmp.html
http://dk.php.net/manual/en/html/ref.bc.html

Christian