Kør asp-script med windows scheduler
Fra : Brian Bendtsen

Dato : 09-06-06 08:03

Hej

Jeg har et asp script som skal afvikles en gang i døgnet og har læst på
nettet at det skal gøres ved hjælp af windows scheduler. Jeg har selv
kontrol over serveren så det er ikke noget problem.

Jeg kan ikke umiddelbart overskue at lave scriptet om til vbs så jeg
fandt et vbs script der skulle kunne kalde en asp-fil. Jeg fandt det på
denne side: http://www.asp101.com/articles/john/schedule/default.asp

- under Method 3 - Done The Right Way

men jeg kan ikke få det til at virke

Nogen der kan hjælpe?

/Brian Bendtsen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 09-06-06 10:36

Brian Bendtsen skrev:

> men jeg kan ikke få det til at virke

Hvordan virker det ikke?

Se evt. <http://asp-faq.dk/article/?id=41>
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Brian Bendtsen

Dato : 09-06-06 10:44

Jens Gyldenkærne Clausen wrote:

> Hvordan virker det ikke?
>
> Se evt. <http://asp-faq.dk/article/?id=41>

Hvis jeg tester dette: HttpRequester.vbs http://localhost/scheduleMe.asp
sker der intet. Den burde skrive en dato til en tekstfil.

/Brian

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 09-06-06 10:59

Brian Bendtsen skrev:

> Hvis jeg tester dette: HttpRequester.vbs
> http://localhost/scheduleMe.asp sker der intet. Den burde
> skrive en dato til en tekstfil.

Der mangler måske rettigheder til at køre asp-filen. Prøv at tjekke
eventloggen på serveren.

Har du prøvet bare at kalde en browser med siden (fx:

"C:\Programmer\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE"
http://localhost/scheduleMe.asp

(overvej evt. at kalde siden i en alternativ browser af
sikkerhedshensyn).
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Brian Bendtsen

Dato : 09-06-06 11:39

> [...]

> "C:\Programmer\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE"
> http://localhost/scheduleMe.asp
>
> (overvej evt. at kalde siden i en alternativ browser af

Hej

Det virker fint hvis jeg kalder det fra IE og der står ikke noget i
eventloggen.

/Brian

Fra : Ukendt

Dato : 29-06-06 07:43

> [...]
> et vbs script der skulle kunne kalde en asp-fil. Jeg fandt det på denne

Nu er tråden godt nok blevet noget gammel, men har givet mig lyst til at
ændre et par ting på mine sites.
Fandt du løsningen på dit problem? Ellers her et par ting til overvejelse.
Har du installeret winhttp komponenten? Søg evt efter winhttp.dll
Det er sandsynligt at du skal ændre henvisningen til winhttp til:
Set objWinHttp = CreateObject("WinHttp.WinHttpRequest.5.1")
Så vidt som jeg kan se, er v. 5.0 dicontinued hos MS.

/Erling

Fra : Brian Bendtsen

Dato : 28-07-06 08:40

Erling wrote:

> [...]
> Set objWinHttp = CreateObject("WinHttp.WinHttpRequest.5.1")
> Så vidt som jeg kan se, er v. 5.0 dicontinued hos MS.

Hej Erling

Har ikke fået det til at virke. Jeg har søgt på winhttp.dll og fandt
den, så det kan ikke være det.

Har du noget nyt?

/Brian Bendtsen

Fra : Brian Bendtsen

Dato : 28-07-06 10:07

Brian Bendtsen wrote:

> Hej Erling
>
> Har ikke fået det til at virke. Jeg har søgt på winhttp.dll og fandt
> den, så det kan ikke være det.
>
> Har du noget nyt?
>
> /Brian Bendtsen

Hej igen

Ved ikke om du ser dette, da posten er af ældre dato, men det lykkedes
mig faktisk at få det til at virke ved at ændre 5 til 5.1. Utroligt at
der skulle så lidt til.

/Brian Bendtsen

Fra : Ukendt

Dato : 01-08-06 06:30

> [...]
>
> Ved ikke om du ser dette, da posten er af ældre dato, men det lykkedes mig
> faktisk at få det til at virke ved at ændre 5 til 5.1. Utroligt at der

Cool.
Tror selv jeg kigger videre på det her efter ferien.

/Erling