Træt af kattes efterladenskaber
Fra : Lars Hansen

Dato : 09-06-06 06:49

Hej i gruppen

Nu vil jeg lige spørge jer katte-"folk" om et temmeligt stort problem vi her
i vores indkørsel.
Alle katte i området er åbenbart blevet enige om at vores indkørsel skal
bruges som kattebakke, og det er vi egentlig ret trætte af.
Hver morgen er der bevis på mindst 4-5 besøg.

Jeg vil absolut ikke skade kattene (eller ejerne for den sags skyld) så hvad
gør vi for at fortælle kattene at vores indkørsel ikke er en kæmpestor
kattebakke???

(Jeg er ikke interresseret i at høre hvor hyggeligt det er med katte i haven
osv., når vi ikke selv har kat og heller ikke skal have det.
Jeg har forelagt det i en anden gruppe for længe siden og der var mange der
sagde "Lev med det, det er så hyggeligt med katte".)

Mvh
Lars Hansen

Fra : Sabina H.

Dato : 09-06-06 07:41

Lars Hansen wrote:
> [...]
> Jeg har forelagt det i en anden gruppe for længe siden og der var
> mange der sagde "Lev med det, det er så hyggeligt med katte".)

er du sikker på at det er katte?
jeg mener bare, de fleste katte begraver deres efterladenskaber, medmindre
der er tale om en territoriekrig, hvor flere kattes territorie ramler
sammen, og alle prøver at bevise hvor grænsen går.... så medmindre du er
100% sikker på at det ER katte (og ikke ubehøvlede hundeejere til en lille
hund), så er det jo lidt svært at hjælpe....

men... ER det katte, så er det bedste råd, at du kontakter en bekendt der
har en kat, gerne en fertil hun eller hankat, og beder om at få indholdet af
kattebakken..... dette indhold graver du så ned hele vejen rundt om din
indkørsel.... det burde skræmme eventuelle katte væk...

men, jeg må lige sige, det for mig virker ret usansyneligt at flere katte
vælger at besørge nøjagtig det samme sted..... udegående katte er somregel
ret terretorielle, og kræver en ret høj tolerancetærskel for at tillade
andre katte at efterlade duftmærker i deres område....så HVIS du er sikker
på katteteorien, så er mit bud at din indkørsel er landet midt i en
terretoriekrig *G*

--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : Lars Hansen

Dato : 09-06-06 12:21

"Sabina H." <sabina@websetter.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> andre katte at efterlade duftmærker i deres område....så HVIS du er sikker
> på katteteorien, så er mit bud at din indkørsel er landet midt i en

Hej Sabina

Jeps, jeg er sikker i min sag. Jeg har masser af gange jaget dem væk med
store tramp i jorden. Det er genboens røde kat og naboens sorte kat der
deles ligelidt om indkørselen. Egentlig bor de to katte sammen da genboen og
naboen er kærester.
Kald det en terretoriekrig hvis du har lyst, bare de så flytter den et andet
sted hen.

Jeg må prøve den med kattebakke-indholdet, men findes der ikke et
alternativ?
(Der skal nemlig temmeligt mange kattebakker til vores store indkørsel....)

Mvh
Lars Hansen

Fra : Sabina H.

Dato : 09-06-06 13:58

Lars Hansen wrote:
> [...]
> alternativ?
> (Der skal nemlig temmeligt mange kattebakker til vores store

du behøver ikke ret meget... tilsvarende et par spiseskefulde for hver 20-30
cm som bliver gravet ned bare lige under overfladen.... og gerne de steder
de besørger mest også....
hvis det ikke virker med det samme, så gentag det en eller to gange om ugen
i en månedstid..... katte er jo altså også vanedyr....

--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : Lars Hansen

Dato : 09-06-06 14:11

> [...]
> hvis det ikke virker med det samme, så gentag det en eller to gange om
> ugen i en månedstid..... katte er jo altså også vanedyr....

Hej igen Sabine

Det lyder godt. Jeg vil prøve det.
Tusind tak for hjælpen.

Mvh
Lars Hansen

Fra : Hanne Engermann

Dato : 09-06-06 19:05

Lars, du kan også prøve at vande området med "Full-stop". Det er lavet
på basis af planteekstrakter/olier, som katte og hunde ikke kan fordrage
og derfor skulle holde sig væk. Det er miljøvenligt og fås bl.a. hos
Matas.

Med venlig hilsen
Hanne Engermann
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Daniel W Johansen

Dato : 09-06-06 20:36

http://www.pestcontrol-shop.dk/cgi-bin/mhun/11007.html
Hvor godt den virker, om den virker eller om den virker for godt og
skræmmer kattene væk fra naboernes egne grunde.. skal jeg ikke kunne
sige noget om, men faldt over den ved et tilfælde i dag så synes da du
skulle have linket.

Alternativt kan du vel også ligge på lur med vandslangen og give dem et
godt sprøjt når de træder ind på din grund.