Stik fra strømforsyning til motherboard
Fra : Mogens

Dato : 08-06-06 21:17

Har idag købt en North NQ-4001AT i det lønlige håb at jeg kunne få PC'en
til at larme lidt mindre. Da jeg glad og fro installerede dyret, så
viste det sig sørme at stikket til MB var på 24 ben, medens stikket i MB
vist kun indeholder 16-18 ben.

Betyder det at strømforsyningen skal købes så det passer til en
specifik type MB, eller kan der fås et konverteringsstik så jeg kan
bruge den alligevel?

P.f.h.t.f.h.
Mogens

Fra : Hans

Dato : 08-06-06 21:40

Mogens wrote:
> [...]
>
> Betyder det at strømforsyningen skal købes så det passer til en
> specifik type MB, eller kan der fås et konverteringsstik så jeg kan

Hvis der er plads på bundkortet, så lader du bare de 4 overskydene poler
hænge udenfor ATX-stikket. Stikket er kodet så du ikke kan montere det
forkert, men hvis låsen vender væk så skal de ubrugte poler vende mod
venstre.

Hans

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 08-06-06 21:45

"Mogens" <mogensnomail@web.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Betyder det at strømforsyningen skal købes så det passer til en specifik
> type MB, eller kan der fås et konverteringsstik så jeg kan bruge den

Den kan bruges uden konverter. I den ene ende vil du kunne se, at der er en
adskillelse, så 4 af kontakterne kan hænge uden for stikket. Det kan
muligvis være nødvendigt, at du lige skille stikket ad, så der bliver en 20
huls og et 4 huls stik. Det plejer at være lige til at knække.
Og så kan 20bens stikket kommet i bund.

Kurt

Fra : Hagar

Dato : 09-06-06 01:33

> [...]
>
> Betyder det at strømforsyningen skal købes så det passer til en specifik
> type MB, eller kan der fås et konverteringsstik så jeg kan bruge den

Jeg har også lige købt selv samme strømforsyning, og havde nøjagtigt samme
problem som dig, jeg var ved at blive tosset, for ind i mellem er lunten
kort Men som de andre skriver, pil de 4 stik i den ene ende af og lad
dem hænge, så passer pengene. Bortset fra det, så syntes jeg der er en
lækker tung sag, og støjsvag.

Hagar

Fra : Mogens

Dato : 09-06-06 06:09

Hagar wrote:
> [...]
> kort Men som de andre skriver, pil de 4 stik i den ene ende af og lad
> dem hænge, så passer pengene. Bortset fra det, så syntes jeg der er en

Tusind tak til jer allesammen! Lsøningen lå jo ligefor, men sommetider
kan man ikke se skoven for bare træer.

Mogens

Fra : Mogens

Dato : 10-06-06 11:54

Mogens wrote:
> samme
>>
> Tusind tak til jer allesammen! Lsøningen lå jo ligefor, men sommetider
> kan man ikke se skoven for bare træer.
>
> Mogens
Et lille post scriptum: Jeg investerede i en Zalmann køler og ovennævnte
støjsvage strømforsyning. Før installationen havde jeg en møg-træls PC,
som var utroligt sløv. Efter installationen: Vupti, lydløs og performer
MEGET bedre. Har intet andet gjort

Se det er det er jo mystisk, men eneste logiske forklaring jeg kan hitte
på er at processoren før måtte have været konstant overophedet. Nu kan
jeg oveniløbet permanent have køleren kørende på kun 1360 RPM og
alligevel holde en temperatur på 34-36 grader.

Så det kan åbenbart godt betale sig at investere i kvalitetskomponenter.

Mogens