IIS, Acces og conn.execute
Fra : Poul Kelså

Dato : 08-06-06 18:22

Jeg har et lille problem.
Jeg leger lidt på min egen computer med installeret IIS, hvor jeg
har fået oprettet en acces-database, har fået et .asp-script til
at vise data fra min database og tillade rettelser.
Jeg kalder nu gemmedl.asp:

<head> </head>
<%
dim nr
DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; "
DSN = DSN & "DBQ=" & Server.MapPath("abc-medlem.mdb")
Conn.Open DSN
strSQL = "Update medlemmer set "
strSQL = strSQL & " Adresse = '" & Request.Form("Adr") & "' "
strSQL = strSQL & " Where KundeId = 1"
Conn.Execute(strSQL)
Conn.Close
Set Conn = Nothing
response.redirect ("http://privat/medlem.asp?id=" & nr)
%>

Men næ nej, jeg får en kurv at hoppe i:

HTTP 500,100 - Intern fejl på serveren - ASP-fejl -
Internet Information Services

Tekniske oplysninger (for supportteknikere)

Fejltype:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80004005)
[Microsoft][ODBC Microsoft Access-driver] Handlingen skal bruge
en opdaterbar forespørgsel.
/gemmedl.asp, line 13

Linie 13 indeholder: Conn.Execute(strSQL)

Både mit .asp-script og min database ligger i C:\Inetpub\wwwroot
og mappen er både under deling og under Webdeling sat til at
kunne deles totalt.
Muligvis har jeg et problem med Acces-opsætning????

Hjælp modtages med stor glæde.

Poul

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 08-06-06 22:01

Poul Kelså skrev:

> Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80004005)
> [Microsoft][ODBC Microsoft Access-driver] Handlingen skal bruge
> en opdaterbar forespørgsel.
> /gemmedl.asp, line 13

Tag et kig her:
<http://asp-faq.dk/search/?query=opdaterbar+foresp%F8rgsel>
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Poul Kelså

Dato : 08-06-06 22:54

Jens GyldenkærneClausen wrote in
dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:

> Tag et kig her:
> <http://asp-faq.dk/search/?query=opdaterbar+foresp%F8rgsel>
> --
> Jens Gyldenkærne Clausen

Jeg blev klogere angående beskyttelse, og det er godt, men jeg blev
egentlig ikke meget klogere.
Når jeg har givet adgang på alle niveauer til mit rodniveau (det kan
jeg vel roligt gøre så længe jeg kun arbejder lokalt), skulle mit
script vel virke.
Jeg har kigget på acces og har ikke fundet noget der giver adgang
til specielle brugere.
Jeg arbejder videre med problemet, men hjælp er stadigvæk kærkommen.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 09-06-06 10:35

Poul Kelså skrev:

> Jeg blev klogere angående beskyttelse, og det er godt, men jeg
> blev egentlig ikke meget klogere.
> Når jeg har givet adgang på alle niveauer til mit rodniveau

Hvor og hvordan har du givet denne adgang?

> Jeg har kigget på acces og har ikke fundet noget der giver
> adgang til specielle brugere.

Indstillingen foretages i Windows - ikke i Access.

Et par ekstra ting du kan tjekke.

1) Databasen skal være lukket når du benytter asp-siderne
2) Selve databasefilen kan have andre rettigheder end mappen - tjek
at den ikke er skrivebeskyttet.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Poul Kelså

Dato : 09-06-06 10:55

> [...]
>
> 1) Databasen skal være lukket når du benytter asp-siderne
> 2) Selve databasefilen kan have andre rettigheder end mappen - tjek

Jeg må undskylde. Jeg har lige flyttet data til en undermappe, lukket
for deling på hovedmappen (inetpub\wwwroot) og åbnet for deling på den
nye undermappe. Og NU virker det sgu. Jeg kan opdatere min database.
Uden at jeg egentlig forstår hvorfor.

Hvis jeg en dag falder over et svar vender jeg tilbage.

Mvh. Poul

Fra : Ukendt

Dato : 09-06-06 08:23

"Poul Kelså" <poul.kelsaaNOSPAM@get2net.dk> skrev
> [...]
>

> Både mit .asp-script og min database ligger i C:\Inetpub\wwwroot
> og mappen er både under deling og under Webdeling sat til at

Højreklik mappen hvor din database ligger, og vælg Egenskaber_Sikkerhed
Sørg for at IUSR_DITCOMPUTERNAVN har skriverettigheder...eller fuld
adgang...
Bjarne