SQLite - CREATE TABLE med AUTOINCREMENT
Fra : Kasper Johansen

Dato : 08-06-06 12:45

Hej gruppe.

Jeg forsøger at lave et administrationsværktøj til SQLite.

Jeg vil gerne have muligheden for at lave AUTOINCREMENT, som SQLite
automatisk gør, når der defineres i PRIMARY KEY.

Det virker også fint. Hvert row får hver deres tal. Men når et row
slettes, kan tallen (nøglen) blive genbrugt. Det er altså ikke helt
rigtig AUTO INCREMENT.

Hvordan undgår jeg dette?

CREATE TABLE test (nr INTEGER PRIMARY KEY AUTOINCREMENT...) virker ikke :'(

Og ja, jeg har søgt på Google i flere timer, inden jeg kom her.

Kasper Johansen

Fra : YJ

Dato : 08-06-06 16:24

"Kasper Johansen" <kaspernj@gmail.com> wrote in message
> Hej gruppe.
>

> Jeg forsøger at lave et administrationsværktøj til SQLite.

Hvad er der i vejen med SQLiteManager???

YJ

Fra : Kasper Johansen

Dato : 08-06-06 20:01

YJ wrote:
> Hvad er der i vejen med SQLiteManager???

Intet. Det er for erfaringen. En slags selvuddannelse hvis du vil.

Kasper Johansen