Opera: store billeder ødelægges
Fra : per

Dato : 08-06-06 12:02

Jeg ville gerne bruge Opera (9 beta) konstant, især fordi styring med
musebevægelser er forfærdelig tilvænnende , og hurtigt og dejligt!
Desværre er der visse sider den ikke kan vise ordentlig.
Der er også et problem med meget store fotos (jpg), som bliver til nogle
underlige striber og billedet er helt ødelagt.

mvh per

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 08-06-06 13:07

per skrev:

> Jeg ville gerne bruge Opera (9 beta) konstant, især fordi styring med
> musebevægelser er forfærdelig tilvænnende

Hvorfor ikke 8.54 som er stabil?

--
Bertel

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 08-06-06 13:12

per wrote:

> Jeg ville gerne bruge Opera (9 beta) konstant, især fordi styring med
> musebevægelser er forfærdelig tilvænnende , og hurtigt og dejligt!

Okay, men husk nu det er en beta-version.
Den "gamle" 8.x har stort set samme styring som 9'eren.

> Desværre er der visse sider den ikke kan vise ordentlig.
> Der er også et problem med meget store fotos (jpg), som bliver til nogle
> underlige striber og billedet er helt ødelagt.

Har du et eksempel?

--
Mvh. Lars

Fra : per

Dato : 08-06-06 17:39

"Lars Jørgensen" <no@email.invalid> skrev

> Har du et eksempel?

http://www.pbase.com/rfcd100/image/54694661/original.jpg

Denne kan vises i IE og Firefox, men ikke i Opera.

mvh per

Fra : Lars Klintholm

Dato : 08-06-06 18:57

Den 08 jun 2006 skrev per i dk.edb.internet.software.browser:

> http://www.pbase.com/rfcd100/image/54694661/original.jpg
>
> Denne kan vises i IE og Firefox, men ikke i Opera.

Den vises perfekt i min Opera 9.0 beta

Lars Klintholm

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 08-06-06 19:17

per wrote:

> http://www.pbase.com/rfcd100/image/54694661/original.jpg
> Denne kan vises i IE og Firefox, men ikke i Opera.

Det ser nu helt fint ud her. Det er med Opera 9.00 (build 8460). Det ligner
fundstændig det der vises i Firefox og IE. Jeg har testet i både 32 og 16
bit farver på skærmen.

Har du zoomet på billedet?
Har du installeret Opera 9 beta oven i en tidligere Opera 8.x version?

Prøv evt. en (til) frisk installation i en anden mappe. Du kan godt
installere v. 8.54 og 9.0 beta i hver deres mappe.

--
Mvh. Lars

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 09-06-06 01:34

Lars Jørgensen <no@email.invalid> posting:

>Du kan godt installere v. 8.54 og 9.0 beta i hver deres mappe.

Hvilket bestemt også er det, man bør gøre. Der er tale om en
testversion, så man skal være forberedt på, mystiske ting kan ske,
hvorfor man absolut bør installere sådanne testversioner for sig
selv og ikke se det som en opgradering.

--
What is life, except excuse for death,

- http://opera.softwolves.dk/da-transtest/disclaimer.html -

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 09-06-06 01:36

"per" <flask@f-andersen.dk> posting:

>http://www.pbase.com/rfcd100/image/54694661/original.jpg
>Denne kan vises i IE og Firefox, men ikke i Opera.

Hvilken testversion anvender du? Jeg tror ikke, jeg har beta 1 eller
2 liggende, men i build 8460 (win)[1] virker det ok.

______
[1] http://my.opera.com/desktopteam/blog/show.dml/288258