Foto album i Publisher
Fra : Kasper Korneurp

Dato : 08-06-06 11:19

Hej alle i HTML.dk land

Jeg er lidt en newbie indenfor webdesign og arbejder måske derfor
på et amatør niveau, men det er jo ligegyldigt

Jeg har en hjemmeside oprettet i publisher, men er igang med en
udvikling af siden og til dette formål ønsker jeg at oprette et
billedgalleri på HP.

Jeg har flere forskellige mapper med billeder som jeg ønsker at
lægge på min HP, og har derfor søgt vidt og bredt.

Jeg forstiller mig noget i stil med et photocenter der oprettets
på nettet og derefter bliver indsat på min HP i et HTML kode
fragment.

Hvordan gør jeg dette?

HJÆLP

Kasper

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 08-06-06 23:17

Kasper Korneurp wrote:
> Hej alle i HTML.dk land

Og hvad så med alle os, der tilgår usenet via et mailprogram?

Hint: html.dk ejer ikke usenetgrupperne, de giver blot adgang til dem og en
stor del af usenets brugere benytter slet ikke html.dk's adgang.

> Jeg er lidt en newbie indenfor webdesign og arbejder måske derfor
> på et amatør niveau, men det er jo ligegyldigt.

Det er helt i orden. vi har alle på et tidspunkt været begyndere.

> Jeg har en hjemmeside oprettet i publisher,

Åh nej. Skrot det bras omgående. Publisher er et glimrende DTP-program, men
det er aldeles uegnet til at lave hjemmesider i.

Start forfra i en fornuftig html-editor. Når du nu alligevel er inde på
html.dk, har de en oversigt over html-editorer her:

http://www.html.dk/software/editorer/

> [...]
>
> Jeg forstiller mig noget i stil med et photocenter der oprettets
> på nettet og derefter bliver indsat på min HP i et HTML kode

Der har netop i html-gruppen været en tråd om samme emne: »"billedbog" -
fotoalbum«. Læs den tråd.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/