hvad koster det?
Fra : rasmus.carlsen

Dato : 07-06-06 21:39

Hejsa,

Jeg er den glade ejer af en SE W810i. Den er godt nok smart (og meget
avanceret til mig - det er praktisk talt den første mobiltelefon, jeg ejer,
som kan andet end at ringe og løbe tør for batteri).

Nuvel - den er købt hos TDC sammen med et MobilEkstra200 abb.

Spørgsmålet lyder:

Hvad koster det at bruge alle de smarte halløj-funktioner som e-mail,
internet og alt mulig andet (hvor der står man skal oprette en net-profil)?

Er der noget sådan rent sikkerhedsmæssigt, man skal være opmærksom på mht.
Bluetooth og Infrarød halløj (har aldrig brugt det før og aner knap nok hvad
det er)

ras

Fra : John

Dato : 07-06-06 22:31

rasmus.carlsen skrev:
> [...]
> avanceret til mig - det er praktisk talt den første mobiltelefon, jeg ejer,
> som kan andet end at ringe og løbe tør for batteri).

Ja, det er en lækker telefon.

> Nuvel - den er købt hos TDC sammen med et MobilEkstra200 abb.

Ditto her.

> Spørgsmålet lyder:
>
> Hvad koster det at bruge alle de smarte halløj-funktioner som e-mail,
> internet og alt mulig andet (hvor der står man skal oprette en net-profil)?

12 kroner pr. MB hos TDC. Et af de bedre argumenter for at skifte til
UnoTel når bindingsperioden udløber :)

> Er der noget sådan rent sikkerhedsmæssigt, man skal være opmærksom på mht.
> Bluetooth og Infrarød halløj (har aldrig brugt det før og aner knap nok hvad
> det er)

Ikke andet end at du skal være opmærksom på hvme du evt. giver adgang
til din telefon via Bluetooth. Det kan som udgangspunkt ikke lade sig
gøre, med mindre du accepterer det.

Mvh

John

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 08-06-06 08:18

rasmus.carlsen skrev:

> Hvad koster det at bruge alle de smarte halløj-funktioner som e-mail,
> internet og alt mulig andet (hvor der står man skal oprette en net-profil)?

Sæt mobilen op til GPRS. Selv om internet er dyrt på en mobil, så
fylder mails så lidt at det er ligegyldigt. Med GPRS betaler man
for trafik og ikke for tid.

Bagefter henter du Opera mini og installerer den. Det gør du ved
at åbne den indbyggede browser og bede den koble op til
mini.opera.com. Resten går af sig selv.

Prisen for internet er åbenbart 12 kr/MB. hos TDC. Hos Unoeuro er
den 7,50 kr.. Telmore tager 10 kr. Derfor er det lidt dyrt at
benytte internet, så det er ikke noget man gør fast, men det skal
ikke afholde én fra af og til at bruge mobilen til internet. Det
er f.eks. ret nyttigt at kunne aflure trafikkens webkameraer
under en biltur.

--
Bertel

Fra : Daniel

Dato : 08-06-06 08:42

I meddelse: news:4487cf4e$0$11696$ba624c82@nntp02.dk.telia.net,
griflede Bertel Lund Hansen:
[klip]
> Det
> er f.eks. ret nyttigt at kunne aflure trafikkens webkameraer
> under en biltur.

Hey! Hvor kan man gøre det henne? Det lyder da som noget jeg kunne få meget
sjov ud af

Hygge...
Daniel

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 08-06-06 11:05

Daniel skrev:

> Hey! Hvor kan man gøre det henne? Det lyder da som noget jeg kunne få meget
> sjov ud af

Nemlig. Med Opera mini kan man bruge hele det normale internet.
På:

   http://trafikken.dk/

er der adgang til nogle trafikkameraer. Billednavigeringen er
ikke så smart i en mobil, så jeg vælger tekstlinket "Webkameraer"
fra forsiden og igen et tekstlink derfra.

Direkte link til 'side 2' er:

   http://trafikken.dk/wimpdoclet.asp?page=document&objno=19859

Kameraerne er i øvrigt også sjove at se på fra en normal
computer.

--
Bertel

Fra : Daniel

Dato : 08-06-06 12:48

I meddelse: news:4487f644$0$7637$ba624c82@nntp02.dk.telia.net,
griflede Bertel Lund Hansen:
[klip]
> Kameraerne er i øvrigt også sjove at se på fra en normal
> computer.

Ja Tak...