Flytning fra Cybercity -> Fullrate = probl~
Fra : S. A.

Dato : 07-06-06 16:22

Hej

Har som flere andre bestilt en linie hos Fullrate. Det gjorde jeg 1/5
Først d. 1/6 får jeg en dato for oprettelsen. Det er blevet d. 23/6.
Der står i brevet at jeg selv skal kontakte Cybercity og opsige. Det
gør jeg så men deres betingelse siger at jeg skal gøre det med mindste
en måneds varsel til udgangen af en betalingsperiode. Derfor er
beskeden fra Cybercity at de først kan opsige fra 17/7.

Jeg skriver så til Fullrate, at:
1. Så oplyste de ved bestillingen at man først skulle opsige når man
fik en leveringsdato
2. At jeg jo kun fik datoen 23 dage før, så jeg jo ikke kunne nå at
opsige rettidigt.

Det skriver så tilbage, at når man skriver udbyder kan det ikke undgås
at man vil betale til 2 i en periode.

Men dette er altså en hel måned.
Der er måske ikke så meget at gøre ved det. Nogen ideer?

Men hvis Fullrate overtager linien d. 23/6, så stopper min linie hos
Cybercity med at virke, og så kan jeg vel brokke mig til Cybercity
over at de ikke leverer det jeg har betalt for?
Eller kan jeg (i modsætning til hvad Fullrate siger) have 2 linier i
en periode?

Jeg forstår ikke at der er lidt mere styr på sådan noget, ligesom med
portering af telefonnumre?

--
Benjamin Andersen

Fra : Stig Myken

Dato : 07-06-06 22:43

S. A. wrote:
> Hej

Hej Benjamin

> Har som flere andre bestilt en linie hos Fullrate. Det gjorde jeg 1/5
> Først d. 1/6 får jeg en dato for oprettelsen.

/* snip */

Ja, der er desværre et generelt flaskehalsproblem hos ejeren af
kobberlinjerne netop nu (se evt. Fullrate blog:
http://www.fullrate.dk/blog/2006/06/fullrate_succes.html)

/* Ja, jeg er ansat i Fullrate */

> [...]
> en periode?
>
> Jeg forstår ikke at der er lidt mere styr på sådan noget, ligesom med

Det er slet ikke OK at du eller andre venter så længe på en bekræftelse
for overflytning til en ny udbyder. Det er heller ikke inden for
rammerne af de aftaler der gælder på tværs af telebranchen.

Som du selv præcist nagler problemet fast, så er årsagen udover
flaskehalsen, at der (endnu) ikke er en indarbejdet (branche-)rutine for
overdragelse "portering" af kobberlinjer.

Det kommer - i disse uger !

Når det er sagt, så vil der selv i det mest problemfri leverandørskifte
kunne opstå overlappende perioder, fordi abonnementet tit har en anden
løbetid end den tekniske overflytning (som tit er bestilt "hurtigst
muligt").

Men du - og andre i samme situation - skal ikke bøde unødigt for at du
har valgt at skifte midt i en periode med travlhed hos kobberejeren, så
vi vil gøre en indsats for at mindske smerten - følg med ovre på
Fullrate bloggen.

Mvh,

Stig
Fullrate direktør

Fra : Ulrik Brinck

Dato : 08-06-06 04:02

Stig Myken skrev...

> Som du selv præcist nagler problemet fast, så er årsagen udover
> flaskehalsen, at der (endnu) ikke er en indarbejdet (branche-)rutine for
> overdragelse "portering" af kobberlinjer.

Og det er jo i sig selv tankevækkende, når man tænker på, at det har kunnet
lade sig gøre i 5-6 år...

Men du har sikkert ret. Jeg fik lavet sådan en overdragelse i 2001 - det gik
som det skulle, uden problemer (men jeg fik dog også sådan en overlap-måned,
som S.A. omtaler). For lidt over et halvt år siden skulle jeg så gøre det
igen, denne gang for et firma, der ville flytte en ADSL på ikke-delt kobber
fra Tiscali/Tele2 til CC. Men nu kunne det angiveligt slet ikke lade sig
gøre!? CC-sælgeren havde tilsyneladende slet ikke hørt om det før, og
beskeden var, at hvis vi skulle over til CC, så hed det nyoprettelse og
teknikerbesøg.

Mvh. Ulrik.

Fra : S. A.

Dato : 08-06-06 10:31

On Thu, 8 Jun 2006 05:02:23 +0200, "Ulrik Brinck" <ulrik@a34bbs.kd>
wrote:

>Stig Myken skrev...

>Og det er jo i sig selv tankevækkende, når man tænker på, at det har kunnet
>lade sig gøre i 5-6 år...

Ja det er lidt underligt. Men synes det er en udemærket forklaring
Stig Myken giver, og at de er klar over problemstillingen.
Jeg havde jo så ikke set i deres Fullblog at de rent faktisk havde
skrevet noget om det.
Så nu må jeg bare vente og se. I øvrigt flot at Fullrate følger
debatten herinde og kommenterer indlægget. Det minder om de gode gamle
dage

Men jeg nævnte ikke at jeg tidligere har haft fastnet tlf. samtidigt
med ADSL men ikke har fastnet længere, og det dengang kørte UDEN
skillefilter.
Så rent teknisk burde der nu stadig være 2 linier ind, og den ene
bliver ikke brugt, så jeg kunne vel godt have 2 linier i
overlap-perioden?
Jeg skal nemlig svare Cybercity om de fysisk skal lukke linien d.
23/6.

--
Benjamin

Fra : Kai Jensen

Dato : 07-06-06 22:41

Ja - jeg vil mene at det er for dårligt at Fullrate kun giver et varsel på
23 dage.

Selvfølgelig vil de overtage linien hurtigst muligt, men jeg syntes aligeve
det ville være rimeligt med en varsel på 2 måneder.

Det ville betydet at du kunne holde ferie uden problemer i 3 - 4 uger og
aligevel have god tid til at opsige dit abonnement.

Så Fulrate - op på dupperne - giv kunderne en leveringstid 2 til to en halv
måned ude i fremtiden, så vi ikke ricikere at komme til at betale for 2
lineier.

Er i alle ikke eninge i min (vores) opfordring til Fulrate

Mange hilsner
Kai

PS - har selv bestilt Fullrate, og glæder mig.

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 07-06-06 22:56

> [...]
> lineier.
>
> Er i alle ikke eninge i min (vores) opfordring til Fulrate

Nej, havde jeg ønske om at skifte udbyder og kunne de teknisk levere i
løbet af en måned ville jeg da helst have muligheden for at skifte
straks den måned er gået

--
Michael

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 08-06-06 10:02

"Kai Jensen" <hortex@get2xxnet.dk> wrote in message

> Er i alle ikke eninge i min (vores) opfordring til Fulrate

Nej oprettelse skal ske ASAP medmindre kunden selv beder om noget
andet..

Fra : Peter Anskjær

Dato : 08-06-06 06:55

"S. A." <ccc24620@mit.eget.hjemmelavede.spamfilter.vip.cybercity.dk> wrote
in message news:qnpd82tnporiad3uhahlhplj826i90e41e@4ax.com...

> Det skriver så tilbage, at når man skriver udbyder kan det ikke undgås
> at man vil betale til 2 i en periode.

Da jeg flyttede fra Cybercity til CPH bad de mig om at sige min CC linje op
med 60 dages varighed og derefter bestille en linje hos dem samme dag med
oprettelse på opsigelsesdatoen da de så ville koordinere det med TDC. Dette
betød at jeg muligtvis ville have en dags nedetid hvilket var ok med mig, og
ingen dobbeltbetaling.
Der skete så desværre det at TDC var så booket at den ene dag blev til 3
dage og da TDC så oprettede linjen fik de ikke gjort det rigtigt hvilket
betød at der gik yderligere 3 dage, men det var jo ikke CPH's skyld, så jeg
vil mene at deres fremgangsmåde er udemærket.

Mvh
Peter

Fra : Palle Jensen

Dato : 11-06-06 18:20

"Peter Anskjær" <peter@nskjaer_rem.dk> skrev i en meddelelse

>....og da TDC så oprettede linjen fik de ikke gjort det rigtigt hvilket
>betød at der gik yderligere 3 dage, men det var jo ikke CPH's skyld, så jeg
>vil mene at deres fremgangsmåde er udemærket.

Det er præcis hvad der også er sket for mig. Underligt så utrolig
inkompetente TDC's teknikere pludselig bliver når man skal
kobles over på en konkurrents net.

Jeg har siddet uden net og fastnet tilefon en uge nu, og TDC har
brændt mig af i fredags. Så udover at skulle undvære sin telefon
herhjemme, så skal man sidde vagt, og spille 2 arbejdsdage.

Fantastisk.

--
Palle