Sammenføring.
Fra : Stefanie

Dato : 07-06-06 12:08

Ja, så kom den nye killing og den skal jo så føres sammen med den gamle.
Jeg har ladet dem snuse til hinandens dufte, den nye fik lov at udforske
huset mens den gamle jat fik transportkassen og undersøge og dufte inden de
mødte hinanden osv.
Da tiden ligesom var inde lød jeg dem møde hinanden, det er ca. 24 timer
siden. De har slet ikke rørt ved hinanden endnu, men den gamle hunkat er
meget arrig. Hun hvæser og knurrer simpelthen.
Samtidg er hun blevet meget agressiv (overfor os), som sagt har hun slet
ikke rørt den nye hankilling, men hun finder på at bide ud efter os når vi
nærmer os, hvilket hun aldrig har gjort før.
Hun er tydeligvis bange og nervøs for situationen, den nye killing er
ligeglad, også selv når hun hvæser af ham. Han kigger bare på hende og ind
imellem bakker han et par skridt.

Hun er stereliseret, og han er ikke kasreret endnu. Hun er 2år gammel og han
er 14uger.

Hvad gør vi lige? Noget som helst vi kan gøre. Skal vi bare lade dem være og
så klarer de det selv eller...

Mvh. Stefanie

Fra : Camilla Baird

Dato : 07-06-06 12:38

Stefanie wrote:
> [...]
> er 14uger.
>
> Hvad gør vi lige? Noget som helst vi kan gøre. Skal vi bare lade dem være og

Personligt ville jeg lade dem klare det selv. Det lyder som en
almindelig sammenføring, hvor den voksne kat lærer killingen, at "her i
huset er det MIG, der bestemmer, hvor skabet skal stå!" Så længe der
ikke flyver pels, og så længe killingen er upåvirket af situationen,
skal I bare lade som om alt er ved det gamle. *det er nemmere sagt end
gjort* Det bedste, I kan gøre, er faktisk at gå en tur i biffen eller på
besøg hos nogle venner - forlade hjemmet i nogle timer - I skal se, når
I kommer hjem, er den voksne kat mere rolig. Jeres uro ved situationen
smitter af på den voksne kat, derfor reagerer hun, som hun gør.
Tålmodighed og ro skal der til *nemmere sagt end gjort*
mvh Camilla