Leverandører
Fra : Anita

Dato : 07-06-06 11:05

Hvordan får man aftaler i stand med de steder man ønsker varer fra?

Jeg er så småt ved at have min webbutik klar. Men jeg savner nogle mere
faste aftaler med leverandører. De varer jeg har indtil nu har jeg selv købt
online eller i butikker.

Jeg har haft skrevet til flere, men enten får jeg ingen svar eller også vil
de ikke sælge til en webbutik. Jeg ved ikke helt hvordan jeg skal gribe det
an. De der ikke svarer, drejer sig fx om folk i Italien og Tyskland. Jeg har
en mistanke om at det bl.a. er sproget, der er en hindring her. Hvad gør I
andre når I kontakter folk i lande, hvor engelsk måske ikke er vejen frem?

Jeg har ingen planer om at blive momsregistreret til at starte med - er det
et problem i forhold til leverandørerne?

Der kommer sikkert andre begynder-spørgsmål fra min hånd, så jeg håber I
gider give jeres besyv.

Venligst Anita

Fra : Holst

Dato : 07-06-06 11:07

Anita wrote:

> [...]
> andre når I kontakter folk i lande, hvor engelsk måske ikke er vejen frem?

Du ansætter vel en medarbejder, som er i stand til at kommunikerer med
dem på henholdsvis italiensk og tysk. Er de ikke interesseret i at
kommunikerer med dig på engelsk, så er det jo nok den eneste mulighed.

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 07-06-06 12:39

Anita wrote:
> [...]
>
> Jeg har ingen planer om at blive momsregistreret til at starte med - er det
> et problem i forhold til leverandørerne?

ja, det er helt klart et problem, det gør jo bare at du virker
useriøs. Husk iøvrigt at du skal momsregistrere dig hvis din
omsætning overstiger 50.000? og det er altså omsætningen, ikke
dit overskud.

JonB

Fra : Anita

Dato : 07-06-06 13:18

"Jon Bendtsen" skrev

> [...]
> Husk iøvrigt at du skal momsregistrere dig hvis din
> omsætning overstiger 50.000? og det er altså omsætningen, ikke

Det er jeg klar over. Og det forventer jeg ikke sker de første par år. Det
drejer sig jo blot om en lille hobbyvirksomhed. Jeg har fuldtidsjob ved
siden af.

Men hvis du gider uddybe hvorfor "man virker useriøs" og hvilke konsekvenser
det har at blive momsregistreret, så lytter jeg gerne. Umiddelbart ville jeg
bare gerne undgå mere papirnusseri end højest nødvendigt.

Venligst Anita

Fra : Petersen_Michael

Dato : 07-06-06 15:51

In news:ed266$4486c06e$563006c1$18809@news.jay.net,
Anita <anitaoestX@Xgmail.com> Typed:

> Men hvis du gider uddybe hvorfor "man virker useriøs"

Useriøs, fordi det vidner om at man ikke har en tro på at det bliver til
noget stort..
Med mindre man self. er i en branche hvor det der med moms ikke
eksisterer...

> og hvilke
> konsekvenser det har at blive momsregistreret, så lytter jeg gerne.

Der er ikke mange ben i at blive momsregistreret, eneste konsekvens er at du
skal udfylde en udvidet selvopgivelse, når den tid kommer, men udvidet er nu
ikke så slemt, som det lyder, for mit vedkommende er der 4 ekstra rubrikker
at udfylde..

Fordelene ved et momsnummer er at "alle" vil leverer til dig.

PS: jeg har også et fuldtidsjob ved siden af mit foretagende, indtil videre
har fordelene været at jeg et samarbejde med flere leverandører, som kun
handler med momsregistrerede virksomheder, og jeg har opnået nogle
fornuftige rabatter.

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
Residerende i Nyborg

ved privat post fjern dyret i @dressen

Fra : Jonas Kofod

Dato : 07-06-06 18:10

Petersen_Michael wrote:

> [...]
> ikke så slemt, som det lyder, for mit vedkommende er der 4 ekstra rubrikker

Det kan faktisk blive endnu mere simpelt. Da jeg var inde og angive på
nettet så jeg at man med nye regler går væk fra regnskabskravet til
virksomheder med under 300.000 i omsætning, i år - og som konsekvens
deraf vil man fremover kun få en almindelig selvangivelse.

Men der skal jo stadigt angives om - om der er noget at angive eller ej.

Fra : Leonard

Dato : 07-06-06 20:04

Jonas Kofod <Kofod@FJERNkampsax.dtu.dk> wrote:

> [...]
>virksomheder med under 300.000 i omsætning, i år - og som konsekvens
>deraf vil man fremover kun få en almindelig selvangivelse.

Vil det sige at jeg kan slippe for den udvidede allerede i år?
Det er ellers sådan en der er blevet mig tilsendt.

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Jonas Kofod

Dato : 07-06-06 20:58

Leonard wrote:

> Vil det sige at jeg kan slippe for den udvidede allerede i år?
> Det er ellers sådan en der er blevet mig tilsendt.

Hvis du går ind på den elektroniske indberetning så kan du selv læse fra
"kilden".
Du har jo allerede fået den udvidede i år så det er den du skal udfylde.
Her tastes noget i retning af "undtaget for virksomheds regnskab" og
hvorfor man er det - i dit tilfælde er det så: Pga. omsætning -> under
300.000. Der er nogle andre muligheder; virksomhedstype -> den og den
virksomhedstype.
Så skal man trods alt krydse om man har revisorbistand eller ej - og så
kræver den ikke mere.

Fra : Mr. X

Dato : 07-06-06 21:25

"Jonas Kofod" <Kofod@FJERNkampsax.dtu.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> virksomhedstype.
> Så skal man trods alt krydse om man har revisorbistand eller ej - og så

Og bare sig ja til du har haft revisor bistand. Jeg har en kammerat der er
ansat hos skat. Han siger de kun har resursere til at tjekke dem der siger
nej, i år. Med mindre der ser meget mistænkeligt ud

Fra : Jonas Kofod

Dato : 07-06-06 21:36

Mr. X wrote:

> Og bare sig ja til du har haft revisor bistand. Jeg har en kammerat der er
> ansat hos skat. Han siger de kun har resursere til at tjekke dem der siger
> nej, i år. Med mindre der ser meget mistænkeligt ud

Ja ok - men i og med at man ikke skriver nogen oplysninger kan det jo
svært se mistænkeligt ud

Fra : K.T.

Dato : 07-06-06 21:43

> Vil det sige at jeg kan slippe for den udvidede allerede i år?
> Det er ellers sådan en der er blevet mig tilsendt.

Ja men den dækker 2005. Næste gang er reglerne ændrede.

Knud

Fra : Thomas Andersen

Dato : 07-06-06 14:43

Hej!

Sproget behøver absolut ikke være den store hindring.
De fleste klarer engelsk på et nogenlunde plan idag, selvom man selfølgelig
kan finde en del tyskere som helt vil kommunikere på deres éget sprog.

Hvis du ønsker at importere varer rundt om i verden, kræver det
at du bliver momsregistreret, før du kan få en importør-registrering
(Det kan hurtig ordnes hos Skat)

Hvilke produkter er der tale om ? Der findes jo mange b2b-forums rundt
omkring

Thomas

Fra : Anita

Dato : 07-06-06 15:12

"Thomas Andersen" skrev

> [...]
>
> Hvis du ønsker at importere varer rundt om i verden, kræver det
> at du bliver momsregistreret, før du kan få en importør-registrering

Okay, det var jeg ikke klar over.

> Hvilke produkter er der tale om ? Der findes jo mange b2b-forums rundt
> omkring

Det lyder interessant. Det drejer sig om papir-varer. De interessante lande
for mig er især Italien, Japan og USA. Men de fleste firmaer har kontorer i
Europa, som jeg håber at kunne handle med.

Er I andre stødt på, at nogle firmaer ikke vil levere til webbutikker?

Venligst Anita

Fra : Stefan Andersen

Dato : 07-06-06 17:29

Anita wrote:
> De der ikke svarer, drejer sig fx om folk i Italien og Tyskland. Jeg har

Min oplevelse med min webbutik der importerer fra bl.a. det tyske
marked er at en del tyske forretninger ikke gider hvis man ikke virker
seriøs.

Og med seriøs er udgangspunkt et nogenlunde engelsk, forespørgsler
på større partier og ikke mindst løfter de somregelt ikke et
øjenbryn før de ser et CVR nummer. (Og brug EU formen DKxxxxxx - hvor
xx er dit cvr-nummer).

Nogle kan være lidt omstændige og kræve en aftale med dig før de
vil handle med dig.

Svarer de ikke på email (og det er alle ikke gode til) så ring til
dem. Det virker - og få dem til at sende dig en email - så har du
nemlig en direkte kontakt adresse til en sælger.

Men en positiv ting ved tyskland synes at være det virker utroligt
billigt at få fragtet varene her til landet i forhold til
indenrigspakker i danmark

Stefan

Fra : Morten Trab

Dato : 08-06-06 20:15

On 7 Jun 2006 09:29:18 -0700, "Stefan Andersen" <tigeren@gmail.com>
wrote:

>Men en positiv ting ved tyskland synes at være det virker utroligt
>billigt at få fragtet varene her til landet i forhold til
>indenrigspakker i danmark

Og en negativ ting er at det tager umådeligt lang tid for en pakke at
komme fra Tyskland til Danmark...

Fra jeg modtog track&trace på min sidste forsendelse fra Tyskland til
jeg modtog pakken gik ikke mindre end 8 hverdage :S

Pakker fra England kommer indenfor 3 hverdage, for det meste allerede
2. hverdag efter afsendelse...

Mvh. Morten

Fra : Leonard

Dato : 08-06-06 22:11

Morten Trab <morten@trab.dk> wrote:

> [...]
>jeg modtog pakken gik ikke mindre end 8 hverdage :S
>
>Pakker fra England kommer indenfor 3 hverdage, for det meste allerede

Pudsigt nok har jeg den direkte modsatte oplevelse.
Jeg har i løbet af vinteren bestilt flere varer i både DE og UK og
hvergang har det været det fra UK, der har været meget forsinket, helt
op til 3 uger for en pakke efter at afsenderen havde meddelt at den
var sendt. Fra DE er de alle kommet senest på 4. dagen ofte på 2.
dagen.