Request.querystring indsæt
Fra : j p

Dato : 07-06-06 09:37

Hej

Hvis jeg har en request.querystring("id") som jeg gerne vil have
sat ind i stedet for tekst, hvordan gør jeg så det ?

strSQL = " update skema set "
strSQL = strSQL & " tekst = '" & Request.Form("klasse") & "' "
strSQL = strSQL & " Where id = 1"
Conn.Execute(strSQL)

mvh

JP

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Niels Henriksen

Dato : 07-06-06 10:22

"j p" <donner_63@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> Conn.Execute(strSQL)

strSQL = " update skema set "
strSQL = strSQL & " tekst = '" & Request.Form("klasse") & "' "
strSQL = strSQL & " Where id = " & Request.Querystring("id")
Conn.Execute(strSQL)

Men du bør først lægge dit ID over i en variabel, hvor du så kontrollerer at
den har det rette format. Hvis du bare gør sådan her, så vil det give en
fejl hvis der står et bogstav. Hvis du gør det på SQL Server/mySQL, så er
risikoen for SQL Injections stor.

--
Niels Henriksen
www.netopcom.dk

Fra : j p

Dato : 07-06-06 10:29

Niels Henriksen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> [...]
> fejl hvis der står et bogstav. Hvis du gør det på SQL Server/mySQL, så er

Hej

Jeg ville have indholde af min request.querystring til at være i stedet for
tekst.
og beholde Id=1

Fra : Niels Henriksen

Dato : 07-06-06 14:37

> Hej
>
> Jeg ville have indholde af min request.querystring til at være i stedet
> [...]
ahaa... manglede bare at læse ;)

strSQL = " update skema set "
strSQL = strSQL & " " & Request.Querystring("id") & " = '" &
Request.Form("klasse") & "' "
strSQL = strSQL & " Where id = 1"
Conn.Execute(strSQL)

--
Niels Henriksen
www.netopcom.dk

Fra : j p

Dato : 07-06-06 15:15

Niels Henriksen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> "j p" <donner_63@hotmail.com> wrote in message

> ahaa... manglede bare at læse ;)
>
> strSQL = " update skema set "
> strSQL = strSQL & " " & Request.Querystring("id") & " = '" &
> Request.Form("klasse") & "' "
> strSQL = strSQL & " Where id = 1"
> Conn.Execute(strSQL)
>

> --