Andet multimedie
bentjuul 3670
PDF til JPG
Fra : Jørgen

Dato : 07-06-06 09:05

Findes der et program der kan konventer PDF fil til JPG fil evt GIF

Jeg har prøvet med et PDF med musik noder og brugt Photoshop til at gemme
det i en JPG fil,
men node linerne blive i forskellige farver, jeg ved ikke om det har noget
at gøre med fonte ?

Kan i hjælpe mig

Jørgen

se evt : http://home20.inet.tele.dk/bodholdt/saxa1/foerste3.html
--
Med venlig hilsen - J. Bodholdt -
http://home20.inet.tele.dk/bodholdt/

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 07-06-06 10:54

"J¯rgen" <xx@xx.dk> on onsdag 7. juni 2006 at 10:05 +0100 wrote:
> [...]
>det i en JPG fil,
>men node linerne blive i forskellige farver, jeg ved ikke om det har

Afhænger af pltform - bruger du mac kan GraphicConverter klare sagen -
både til jpg og gif
Hvis det er noget der haster, mailer du bare filerne til mig - adressen
fungerer.

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Jørgen

Dato : 07-06-06 13:34

Tak.

"Frank Løkkegaard" <fl@net.dialog.dk> skrev i en meddelelse

> Afhænger af pltform - bruger du mac kan GraphicConverter klare sagen -
> både til jpg og gif

Jeg bruger Windows.

> Hvis det er noget der haster, mailer du bare filerne til mig - adressen
> fungerer.

nej det haste ikke men det er noget jeg skal bruge løbene.

Jørgen

Fra : Ukendt

Dato : 08-06-06 22:09

"Jørgen" <xx@xx.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Må jeg spørge, hvorfor konverterer du det til jpg ?
Efter min erfaring burde PS give ordentlig kvalitet, men selvfølgelig kommer
sådan en fil til at veje et par mb. jeg tror du komprimerer for meget.
Send en pdf, så kan vi se om det er den eller PS eller dig
Du kan evt. konvertere til png og se om det hjælper.

MVH
Tomasz

Fra : Jørgen

Dato : 09-06-06 07:23

"Tomasz" <tomasz_jjssll_dbmail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> meget. Send en pdf, så kan vi se om det er den eller PS eller dig
> Du kan evt. konvertere til png og se om det hjælper.

tak.

det er perfekt som pdf i adobe Reader, med det er grafisk og ikke et
billedet.

det jeg gør, er med Cakewalk skriver nogen noder (til min hjemmeside, for at
hjælpe andre.)
jeg bruger så pdfFactor po. til at konventer til pdf fil, den bruger jeg så
i photoshop til at skrive
forklaring til noderne m.m, og gemmen det hele i en jpg fil, men så bliver
kvaliteten dårlig.

Jørgen

Fra : Ukendt

Dato : 09-06-06 14:29

> [...]
> så i photoshop til at skrive
> forklaring til noderne m.m, og gemmen det hele i en jpg fil, men så bliver

Hej igen
Nu ved jeg ikke hvordan du lever hjemmesiden, men jeg vil bibeholde pdf-en
så folk kan hente den og printe det selv ud. På hjemmesiden sætte noget småt
som henviser til pdf-en
Når du lever noget i PS eller anden program så kvaliteten er forbundet med
hvor kraftig du komprimerer filen. Sådan en A4 ark kan sagtens veje 1 mb,
hvis du vil have det i det højeste kvalitet. Jeg tror ikke det er spørgsmål
om programmet, mere at indstille den rigtig.
Men i stedet for, gem det som png, den er meget bedre til dit formål og vil
veje knap så meget.

Mange hilsner
Tomas

Fra : Jørgen

Dato : 09-06-06 16:54

> [...]
> spørgsmål om programmet, mere at indstille den rigtig.
> Men i stedet for, gem det som png, den er meget bedre til dit formål og

tak
men jeg har ikke noget program som kan gemme i png

Jørgen

Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 09-06-06 09:43

> Findes der et program der kan konventer PDF fil til JPG fil
evt GIF

Pdf2Image - Shareware til $59, men prøv demo først.

http://www.verypdf.com/pdf2tif/index.htm

Alternativt, så søg på Google på pdf2jpg

Fra : Jørgen

Dato : 09-06-06 10:06

tak for hjælpen alle

fortsat god weekend

Jørgen

Fra : Jørgen

Dato : 09-06-06 12:00

Lige et spørgsmål mere

Kan man med windows XP egne printer driver, gemme på harddisk som billede
i stedet for at udskriv til printeren ?

Fra : Tomasz

Dato : 09-06-06 18:43

> men jeg har ikke noget program som kan gemme i png
>
> Jørgen

Jo du har Photoshop

Gem som og så vælger du png

Mange Hilsner