Bider
Fra : Doctor Tennant

Dato : 07-06-06 03:15

Heysan,

Hankatten der kom ind af min havedør for nogle uger siden bor hos mig nu, da
der hverken er øremærke, chip, eller var halsbånd på ham da han kom...

Men jeg kender ikke rigtig til katte adfærd endnu. Ikke helt.

F.eks undrer jeg mig over om han er irriteret på mig, når han bider og river
efter mig, eller om det er leg - hvilket jeg har på fornemmelsen at det er,
men det er noget voldsomt leg efter min smag, haha. Har mange rifter på
hænderne efterhånden... Men han bider ikke særlig hårdt. Ihvertfald ikke
hver gang... Og så logrer han med halen imens dette fis står på...

Og der er godt nok gang i ham ellers. Han FARER frem og tilbage på gulvet,
og ud i haven, og op over stakittet og ud og løbe og retur... Det ser
skideskægt ud, hehe. Når han så er færdig med dét, så går han i seng og
sover - gerne ved siden af mig... Jeg må siges at være helt fortabt i det
lille kræ

HC

Fra : Majbritt Hågensen

Dato : 07-06-06 11:19

Hej

Tillykke med din nye "forgabelse" den holder livet ud...))
Jo din kat er helt almindelig, det du beskriver kender alle vi katte-ejere..
nogle katte er jo mere "skøre" end andre, men men har meget morskab og
dejlige stunder sammen med sin kat (eller Katte )
Når du beskriver bid, riv og logren med halen, betyder det bare at din kat
er blevet helt fortrolig med dig, og gerne vil lege...ja det kan være
heftigt at lege med sin kat...med mange rifter...
Ved du hvor gammel din kat er ?? den lyder som en yngre kat.

Endnu engang tillykke, og held og lykke
med din kat....og tillykke til katten fordi den var heldig af finde dig....

mange hilsner fra Majbritt

Fra : taina

Dato : 07-06-06 13:15

"Doctor Tennant" <buggeroff@bloodyspammers.net> skrev i en meddelelse
> Heysan,
>
> Hankatten der kom ind af min havedør for nogle uger siden bor hos mig nu,
> da der hverken er øremærke, chip, eller var halsbånd på ham da han kom...

Tillykke med den nye roomie

> [...]
> rifter på hænderne efterhånden... Men han bider ikke særlig hårdt.
> Ihvertfald ikke hver gang... Og så logrer han med halen imens dette fis

Jeg ved ikke, om du ved det, men når en kat "logrer" med halen, betyder det
ikke det samme, som når en hund gør det. Hos katte er det typisk et tegn på
aggressivitet/ophidselse - med mindre katten er opdraget af en hund, så kan
de godt have fået indkodet forkerte (katte)signaler.

Jeg synes, at det lyder som en noget voldsom leg, han udfører. Jeg lærte min
gamle kat, at jeg ikke syntes, det var fedt at blive flået og bidt ved at
hyle, når den gjorde noget, der gjorde ondt. Jeg brugte en kort og høj lyd,
der minder om den, en hund bruger, når man kommer til at træde den over
tæerne - et hysterisk av om man vil Når jeg brugte den, stoppede katten
legen med det samme og så forskrækket ud, og efter tre gange havde hun godt
forstået, hvad jeg ikke syntes var sjovt - så vi kunne godt lege, men uden
at hun gjorde noget, der gjorde ondt på mig.

Lyden har i øvrigt også virket på en af mine heste, der lærte at skelne
mellem gulerødder og fingre og at bruge bisserne mit gefûhl, selv om der var
godbidder i nærheden.

> [...]
> skideskægt ud, hehe. Når han så er færdig med dét, så går han i seng og
> sover - gerne ved siden af mig... Jeg må siges at være helt fortabt i det

Det lyder som om I hygger jer med hinanden

mvh. tina

Fra : Tove Krieger

Dato : 07-06-06 19:36

Doctor Tennant wrote:

> haha. Har mange rifter på hænderne efterhånden... Men han bider ikke
> særlig hårdt. Ihvertfald ikke hver gang... Og så logrer han med halen
> imens dette fis står på...

Dejligt for dig at du har fået en god lille ven.

Pas dog på hvis den bider, det er sikkert ikke af andet end kælenskab
den bider og ikke som min lille dejlige trefarvede missepige, der gjorde
mig opmærksom på, at jeg nok var lidt for vild da vi legede.

Jeg tager hele skylden på mig, men hun vendte sig pludselig om og bed
mig hårdt på oversiden af håndledet da hun syntes, at nu kunne det være
nok.

Jeg syntes ikke da, at biddet var gået igennem huden, men i løbet af
næste dag hævede min hånd meget og blev misfarvet. Jeg tog på lægevagten
om aftenen, og fik skam både en stivkrampesprøjte samt en recept på en
10 dages penicillinkur, så der kan man bare se hvor galt det kan gå. Jeg
sov næsten ikke om natten da det gjorde forbasket ondt og jeg måtte
ligge med hånden i vejret for at kunne holde smerterne ud.

Det skal dog bemærkes at hun absolut ikke er galsindet - nærmest
tværtimod - har aldrig bidt før og er helt utroligt kælen. Det kan
tænkes, at hun måske har haft ondt et sted og så har bidt fra sig af den
grund. Har også en stor bamse af en kastreret hankat, som også kan finde
på at bide ganske blidt når han bliver kælet for.

Mange venlige hilsener
Tove