Psykologhjælp til 18årig plejesøn?
Fra : Rene' Hjorth

Dato : 06-06-06 23:16

Hejsa,

Der er nogle tanker og overvejelser jeg håber at I kan hjælpe mig med
omkring vores "plejesøn".

Situationen er indledningsvist at jeg engang imellem "falder" over unge
drenge / fyre der har psykiske eller adfærdsvanskelige problemer - men
besidder intelligensen og viljen til at komme videre. Typisk med autisme,
asperger, eller har oplevet et overgreb af psykisk eller seksuel art :(

Mange af dem kan hjælpes meget ved at respektere dem og behandle dem
ligeværdigt - og med massere af tålmodighed, og have tid og lyst til at
hjælpe dem når du har brug for at snakke. Simpelthen ved at "være
storebror" for dem.

Én af dem spurgte til sidst om han måtte flytte ind og blive vores "søn" -
det var en meget stor beslutning både for os og for ham, men det skete i
december 2005 og resultatet er indtil videre fantastisk godt, da vi er
kommet til at fungere som en familie, alle er meget gladere og han er kommet
ind i uddannelsessystemet og starter til efteråret.

Nu er spørgsmålet så hvordan vi bedst hjælper ham fortsat - vi har ikke
mulighed for at adoptere ham officielt, men gør alligevel alt hvad vi kan så
vi kan give ham de trygge og kærlige rammer der først skal til.

Han har ikke kontakt til hans biologiske familie længere, da han siden han
var ca. 5 år har oplevet latterliggørelse, ligegyldighed og psykisk terror
fra både hans biologiske mor og hans plejefars side. Han er rendt væk
hjemmefra flere gange og har boet skiftende steder indtil nu hvor han har
fundet sit hjem (som han siger).

Han er intelligent, velfungerende, velartikuleret og som oftest i godt humør
- men har nogle psykiske problemer der engang imellem manifesterer sig - han
har visse asperger træk og kan pludselig blev enestående vred og ulykkelig
uden selv at kende grunden. Han er urin-inkontinent og har periodevise
søvnproblemer.

Vi vil - naturligvis, da vi holder så meget af ham - fortsætte med at hjælpe
ham efter bedste evne, støtte ham hver eneste dag og give ham de fornødne
sociale- og intellektuelle udfordringer, men frygter at dette måske ikke er
nok og at der skal en professionel psykolog til?

Men... han er jo en "ganske almindelig 18-årig" - han skal studere til
efteråret og får formegentlig uddannelsesstøtte... så hvordan i alverden får
han (vi) råd til en psykolog?

Er dette noget man snakker med sin læge om? Eller med kommunen hvor man får
en socialbehandlers tilsagn?, eller findes der støtteordninger i stil med
dem for sexovergrebsofre man kan søge?

Håber på jeres hjælp - stil endelig spørgsmål :)

Mvh René
www.rene.hjorth.com
www.lowcarb.dk

Fra : Sabina H.

Dato : 06-06-06 23:49

Rene' Hjorth wrote:
> [...]
> støtteordninger i stil med dem for sexovergrebsofre man kan søge?
>
> Håber på jeres hjælp - stil endelig spørgsmål :)

jeg tænker lidt på at det måske var en ide at få ham til at melde sig ind i
sygeforsikringen danmark....
han er en ung fyr, sansyneligvis i godt helbred, og i danmark giver de
tilskud til psykologhjælp efter et år... jeg ved godt det ikke løser det
umiddelbare problem, men det kan måske give lidt ro i sindet til
fremtiden...
her kan i læse lidt om dækningen fra danmark:
http://www.sygeforsikringendanmark.dk/Default.asp?ID=356

ellers er her: http://www.kvalidoc.dk/lov_og_ret/emner/psykologhjaelp.html
en liste over hvilke ting der normalt gives tilskud til fra det offentlige..
og lidt om hvordan....

har i overvejet selvhjælpsgrupper? ikke at jeg ved om det kan hjælpe, men
det kan være at kontakt med ligesindede kan give ham lidt støtte, også uden
for jeres hjem...
eller gruppeterapi, som ofte er en smule billigere end individuel terapi....

måske i også skal snakke om hvilket behov han reelt har for
psykologhjælp.... snakker vi en times samtale hver uge, eller en gang om
måneden eller hvad?

prøv at undersøge om hans fremtidige skole måske tilbyder noget regulær
hjælp?

bare lige de ting der sprang mig i hovedet ;)

--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 08-06-06 20:39

[Sabina H. | Wed, 7 Jun 2006 00:48:45 +0200]

>jeg tænker lidt på at det måske var en ide at få ham til at melde sig ind i
>sygeforsikringen danmark....

Tak skal du have.

Men som du selv kommer ind på, så er 1 år alt for lang tid at vente :)

>ellers er her: http://www.kvalidoc.dk/lov_og_ret/emner/psykologhjaelp.html
>en liste over hvilke ting der normalt gives tilskud til fra det offentlige..
>og lidt om hvordan....

Fint, alle tiders. Jeg læste det og ringede til min læge, men han var
heldigvis imødekommende - også fordi han kender vores plejesøns inkontinens
- så han ville gerne lave en henvisning.

>har i overvejet selvhjælpsgrupper?

Vi har bragt det på banen - men det var alt for skræmmende for ham...

>måske i også skal snakke om hvilket behov han reelt har for
>psykologhjælp.... snakker vi en times samtale hver uge, eller en gang om
>måneden eller hvad?

Psykologen mente at det skulle være noget tilbagevendende, men hvor vores
plejhesøn selv bestemte behovet på længere sigt, så der godt kan være at kun
1 gang om måneden er nok med tiden.

>prøv at undersøge om hans fremtidige skole måske tilbyder noget regulær
>hjælp?

God idé - men han havde brug for noget NU, så det turde vi ikke vente på...

Med "NU" er det ikke fordi at det ellers ville gå helt galt, men han havde
NU bryg for at vide at det var hjælp på vej, for at allerede nu få det bedre
:)

>bare lige de ting der sprang mig i hovedet ;)

Tak :)

Mvh René
www.rene.hjorth.com
www.lowcarb.dk

Fra : Sabina H.

Dato : 08-06-06 21:43

Rene' Hjorth wrote:
> [Sabina H. | Wed, 7 Jun 2006 00:48:45 +0200]

> Tak skal du have.
>
> Men som du selv kommer ind på, så er 1 år alt for lang tid at vente :)

som sagt*G* det kan give lidt ro til fremtiden... selvom fremtiden er MEGET
fjern når man er 18 år*G*
jeg fortryder ihvertfald selv at jeg aldrig fik meldt mig ind.... og din
Nicolai må da også kunne se fordelen i det ;)

> Fint, alle tiders. Jeg læste det og ringede til min læge, men han var
> heldigvis imødekommende - også fordi han kender vores plejesøns
> inkontinens - så han ville gerne lave en henvisning.

dejligt ;)

> Vi har bragt det på banen - men det var alt for skræmmende for ham...

måske det er for skræmmende nu, men hvis man bliver ved med at tale om det,
undersøger emnet, og holder muligheden åben, kan det være han på sigt bliver
klar til det....

> Psykologen mente at det skulle være noget tilbagevendende, men hvor
> vores plejhesøn selv bestemte behovet på længere sigt, så der godt
> kan være at kun 1 gang om måneden er nok med tiden.

det er forskelligt fra person til person jo...
jeg har en veninde som i perioder har brug for samtaler hver 14 dag, mens
hun i andre perioder klarer sig helt fint i månedsvis.... hun betaler dog
helt selv....

> God idé - men han havde brug for noget NU, så det turde vi ikke vente
> på...

forståeligt.... men det handler jo også om at udnytte de muligheder der
byder sig....

> Med "NU" er det ikke fordi at det ellers ville gå helt galt, men han
> havde NU bryg for at vide at det var hjælp på vej, for at allerede nu
> få det bedre :)

sæfølig..... har vi ikke alle det?

--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 08-06-06 22:14

[Sabina H. | Thu, 8 Jun 2006 22:43:01 +0200]

>jeg fortryder ihvertfald selv at jeg aldrig fik meldt mig ind.... og din
>Nicolai må da også kunne se fordelen i det ;)

Beklager - "Danmark" vil ikke have astmatikere - uanset om det er i
behandlet form eller ej, så ingen af os kan blive medlem :(

[Selvhjælpsgrupper:]
>måske det er for skræmmende nu, men hvis man bliver ved med at tale om det,
>undersøger emnet, og holder muligheden åben, kan det være han på sigt bliver
>klar til det....

Good point...

Mvh René
www.rene.hjorth.com
www.lowcarb.dk

Fra : Sabina H.

Dato : 08-06-06 22:37

Rene' Hjorth wrote:
> [Sabina H. | Thu, 8 Jun 2006 22:43:01 +0200]

> Beklager - "Danmark" vil ikke have astmatikere - uanset om det er i
> behandlet form eller ej, så ingen af os kan blive medlem :(

det kan jeg så godt se er et problem.... jeg blev jo selv først syg da jeg
var 24, og har da inderligt fortrut at jeg ikke blev medlem før.... mest af
hensyn til min søn, og de skide 2% risiko han har for at arve min
sygdom.....

--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : Anita

Dato : 09-06-06 13:30

"Sabina H." <sabina@websetter.dk> skrev

> mest af hensyn til min søn, og de skide 2% risiko han har for at arve min
> sygdom.....

Kan han ikke blive medlem, hvis du ikke kan?

Venligst Anita

Fra : Sabina H.

Dato : 09-06-06 13:41

Anita wrote:
> "Sabina H." <sabina@websetter.dk> skrev

> Kan han ikke blive medlem, hvis du ikke kan?

først når han bliver 18.... jeg har den fulde forældermyndighed.....

deres indmeldelsesregler her:
http://www.sygeforsikringendanmark.dk/Default.asp?ID=92
det kræver desværre at jeg er medlem for at han kan blive medlem.... jeg
synes det sucks ;)

--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : Holst

Dato : 09-06-06 13:55

Sabina H. wrote:

> [...]
> http://www.sygeforsikringendanmark.dk/Default.asp?ID=92
> det kræver desværre at jeg er medlem for at han kan blive medlem.... jeg

Det skulle faktisk ikke være korrekt. Hvis du er medlem, kan dit barn
under 16 år gratis blive medlem af Sygesikringen Danmark.

Hvis du ikke er medlem, er der dog intet i vejen for, at din søn bliver
medlem og så naturligvis betaler fuldt kontingent for sit medlemsskab.

Ring og tag en snak med Sygesikringen Danmark.

Fra : Sabina H.

Dato : 09-06-06 14:01

Holst wrote:

> Det skulle faktisk ikke være korrekt. Hvis du er medlem, kan dit barn
> under 16 år gratis blive medlem af Sygesikringen Danmark.

problemet er at jeg ikke kan blive medlem.... min sygehistorie er for
voldsom og omfattende.....

> Hvis du ikke er medlem, er der dog intet i vejen for, at din søn
> bliver medlem og så naturligvis betaler fuldt kontingent for sit
> medlemsskab.

jo, for man skal være myndig for at være medlem, de afviser en ansøgning i
samme øjeblik de opdager den er ugyldig.....

> Ring og tag en snak med Sygesikringen Danmark.

har jeg prøvet... og har fået samme svar... han må vente til han bliver
18...
jeg har dog tænkt mig at melde ham/eller få ham selv til at gøre det) lige
så snart han bliver 18.... også selvom jeg skal betale for det....

--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : Holst

Dato : 09-06-06 14:27

Sabina H. wrote:

> [...]
> jeg har dog tænkt mig at melde ham/eller få ham selv til at gøre det) lige
> så snart han bliver 18.... også selvom jeg skal betale for det....

Nu har jeg siddet og rodet rundt på deres hjemmeside og kan intet finde,
der underbygger din påstand.

Hos Sygesikringen Danmark anses man for "voksen", når man fylder 16 år.
Indtil da kan et barn være gratis forsikret sammen med sin forælder,
såfremt denne er forsikret hos Sygesikringen Danmark.

I deres forsikringsbetingelser står der absolut intet om, at man skal
være fyldt 18 år (myndig) for at kunne blive medlem.

Se selv betingelserne her:

http://www.sygeforsikringendanmark.dk/Default.asp?ID=102

Jeg har mødt forældre, som ikke har kunnet være medlem af Sygesikringen
Danmark, men som havde sørget for at indmelde deres barn. Nu kender jeg
ikke de nærmere omstændigheder, så når sandheden skal siges, så skal jeg
ikke afvise, at den anden forælder i disse tilfælde måske har været
medlem. Dog ser jeg intet i deres betingelser, der skulle tale for, at
der er et krav om, at børn under 16 år kun kan blive medlem, såfremt
deres forælder er medlem.

Fra : Sabina H.

Dato : 09-06-06 15:06

Holst wrote:

> Nu har jeg siddet og rodet rundt på deres hjemmeside og kan intet
> finde, der underbygger din påstand.

[snip]

så prøv engang at udfylde deres indmeldelsesblanket med en dato fra 94, som
er min søns fødeår....
den vil ikke anerkende det....
og som sagt.. jeg har talt med dem, og fået at vide at jeg ikke kan tilmelde
ham, uden selv at være medlem....

under indmeldelse står der følgende:
citat:
Dine børn under 16 år er gratis medlemmer, hvis de er tilmeldt din police.
Det er en betingelse, at du har forældremyndigheden, og at barnet er
tilmeldt folkeregistret på din adresse.

Hvis du allerede er medlem og ønsker at tilmelde dit barn til en
eksisterende police, skal det ske i afsnittet Egne medlemsoplysninger. Her
skal du først logge på med dit policenummer og dit CPR-nummer og derefter
vælge menupunktet "Tilmelding af børn".

Er du ikke medlem endnu, skal du først selv gennemføre indmeldelsen.
Undervejs i denne vil det være muligt at anføre, at du ønsker dit barn/dine
børn tilmeldt samme police.
citat slut

bemærk der nederst står "tilmeldt samme police"....
--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : Holst

Dato : 09-06-06 15:14

Sabina H. wrote:

> bemærk der nederst står "tilmeldt samme police"....

Ja, men det skal barnet jo heller ikke. Barnet skal have sit helt eget
medlemsskab.

Fra : Sabina H.

Dato : 09-06-06 17:44

Holst wrote:

> Ja, men det skal barnet jo heller ikke. Barnet skal have sit helt eget
> medlemsskab.

og det er det barnet ikke kan få, fordi børn åbenbart kun kan indmeldes
under forældrenes policer.... det fremgår faktisk ret tydeligt synes jeg....
kan du finde noget sted hvor der står at børn kan få deres egen police??

der står endda ret udførligt at hvis man vil indmelde barnet, så skal man:
1. have forældermyndigheden og barnet have adresse hos
forældermyndighedsindehaveren
2.hvis man allerede er medlem kan man tilmelde barnet under sin eksisterende
police
3.Er du ikke medlem endnu, skal du først selv gennemføre indmeldelsen.

hvad er der der fremstår som at man kan tilmelde børn alene?
--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : Holst

Dato : 09-06-06 18:03

Sabina H. wrote:

> hvad er der der fremstår som at man kan tilmelde børn alene?

Helt præcis kan du jo læse:

1.2.1
Børn under 16 år kan mod tilmelding - når helbredsbetingelserne i
punkt 1.3.1 i øvrigt er opfyldt - medforsikres gratis sammen en af
forældrene, der har forældremyndighed, men det er en betingelse, at
barnet er tilmeldt folkeregistret på samme adresse som den
pågældende.

Her står der, at børn uner 16 år mod tilmelding kan medforsikres gratis
sammen med en af forældrene.

Der står intet - INTET - om, at et tilmeldt barn SKAL medforsikres
sammen med en af forældrene. Et tilmeldt barn vil jo så blot skulle
betale kontingent fuldstændig ligesom alle os andre. Det betyder, at vi
hopper til:

1.1.1
Som nye forsikringstagere i Sygeforsikringen "danmark" (og dermed
som medlemmer) kan optages personer, som har bopæl i Danmark
(undtaget Grønland og Færøerne), og som er tilmeldt folkeregistret.
Endvidere kan optages personer, der midlertidigt opholder sig i
udlandet, hvis de har et dansk CPR-nummer.

Og herunder falder nok de fleste af os. Dog kræves der særlige ting, som
kan læses i:

1.3.1
For at førstegangs optagelse kan blive godkendt, er det en
betingelse,

- at begæring herom er et af "danmark"s kontorer i hænde inden det
fyldte 60. år,
- at vedkommende er fuldstændig rask i optagelsesøjeblikket og ikke
lider af nogen ofte tilbagevendende sygdom eller af nogen
legemssvaghed,
- at vedkommende ikke forventer at få eller har haft noget forbrug
af medicin inden for de seneste 12 måneder, og
- at vedkommende ikke har været i behandling hos
fysioterapeut/kiropraktor m.v. inden for de seneste 12 måneder.

og jeg vil jo gå ud fra, at din søn både opfylder kravene i 1.1.1 og 1.3.1.

Hvis du fortsat ikke vil acceptere min udlægning, synes jeg, at du
skulle smutter over i news:dk.videnskab.jura - her plejer de også at
være i stand til at læse og forstå forsikringsbetingelser og lignende.

Jeg har før taget fejl, og det gør jeg måske også denne gang, men det
tror jeg nu ikke.

Fra : Sabina H.

Dato : 09-06-06 18:26

Holst wrote:

> [...]
> sammen med en af forældrene. Et tilmeldt barn vil jo så blot skulle
> betale kontingent fuldstændig ligesom alle os andre. Det betyder, at

bare fordi der IKKE står at børn ikke kan tilmeldes, betyder det altså ikke
at man KAN...
og jeg mener faktisk at de andetsteds gør opmærksom på det i den tekst jeg
allerede har vist dig en gang:
> [...]

> skulle smutter over i news:dk.videnskab.jura - her plejer de også at
> være i stand til at læse og forstå forsikringsbetingelser og lignende.

jamen din udlægning kan jeg skam godt forstå, men så må du jo forelægge det
Danmark, for efter mine oplysninger kan det ikke lade sig gøre....
jeg kan sagtens se at diverse paragraffer og lign, fremstiller det som om at
børn godt kan blive medlem, men hvad hulen hjælper det, når Danmark selv
siger at det kræver at forældermyndighedsindehaveren er tilmeldt også?

det fremstår ganske rigtigt som om at det er et tilvalg at ens børn kan
tilmeldes gratis, når de er under 16 år, men jeg kan stadig ikke finde noget
sted hvor der står at børn kan tilmeldes alene.... hvis du kigger i den
tekst jeg har citeret (som er fra indmeldesessiden), så fremgår det for mig
at se ret tydeligt at børn kun kan tilmeldes hvis man selv gennemfører
tilmeldingen.....

> Jeg har før taget fejl, og det gør jeg måske også denne gang, men det
> tror jeg nu ikke.

nu har jeg skrevet til danmark i deres spørgeforum, og håber de kan give os
et endeligt svar....

spørgsmålet lyder:
Jeg står desværre i den situation at jeg pga helbredsmæssige problemer ikke
selv kan blive medlem i Danmark... men jeg har en søn på nu 12 år, som jeg
inderligt gerne vil melde ind, men for mig at se er det ikke muligt uden at
være medlem selv...
kan det lade sig gøre at lade børn blive medlem selvom forældrene ikke er?
*******************

jeg har undersøgt lidt mere på sitet og intet sted fremgår det at børn _kan_
indmeldes som individer.....
http://www.sygeforsikringendanmark.dk/Default.asp?ID=367
http://www.sygeforsikringendanmark.dk/Default.asp?ID=92

derudover er det også det faktum at under tilmeldingen (ja, jeg kørte en tur
i den vogn for at kigge), står der KUN priser for voksne medlemmer og det
specificeres yderligt at et medlem betragtes som voksent når de er 16
år.....

så selvom deres site på ingen måde fremstiller det som om at børn ikke kan
blive medlem alene, så fremgår det altså heller ikke noget sted at de
KAN..... hvilket iøvrigt var den oplysning jeg efterlyste...

--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : Holst

Dato : 09-06-06 18:39

Sabina H. wrote:

> det fremstår ganske rigtigt som om at det er et tilvalg at ens børn kan
> tilmeldes gratis, når de er under 16 år, men jeg kan stadig ikke finde noget
> sted hvor der står at børn kan tilmeldes alene....

Nej, men der står jo heller ingen steder eksplicit, at de 20-25-årige
kan tilmeldes. Eller de 40-50-årige. Eller de 0-16-årige.

Alle er omfattet af indholdet i 1.1.1, også børn.

> [...]
> at se ret tydeligt at børn kun kan tilmeldes hvis man selv gennemfører

Ja, det omhandler, hvis børnene skal tilknyttes din police og være
medlem gratis.

Det vil din søn jo ikke skulle, eftersom du ikke kan blive medlem. Din
søn vil skulle have sit eget medlemsskab. Og betale det samme som alle
andre.

Du skal lade være med at se børn som kun børn. Se dem som mennesker som
du og jeg. Gør du det, så er de fuldt ud omfattet af betingelserne og
kan blive medlem individuelt.

Fra : Sabina H.

Dato : 09-06-06 18:59

Holst wrote:

> Nej, men der står jo heller ingen steder eksplicit, at de 20-25-årige
> kan tilmeldes. Eller de 40-50-årige. Eller de 0-16-årige.
>
> Alle er omfattet af indholdet i 1.1.1, også børn.

ja, det virker ganske rigtigt sådan....

> [...]

> Det vil din søn jo ikke skulle, eftersom du ikke kan blive medlem. Din
> søn vil skulle have sit eget medlemsskab. Og betale det samme som alle

nej, for inde i tilmeldesesformen står der KUN prise for voksne
medlemmer.... dvs over 16 år... der er ikke engang antydet noget sted at der
er mulighed for at betale for børn under 16 år....

> Du skal lade være med at se børn som kun børn. Se dem som mennesker
> som du og jeg. Gør du det, så er de fuldt ud omfattet af
> betingelserne og kan blive medlem individuelt.

jeg har netop prøvet IGEN at indmelde ham via ders online indmeldesesform,
hvortil der så kommer en fin popup hvor der ordret står:

"Det indtastede CPR-nummer tilhører et barn under 16 år. Børn kan kun meldes
ind af deres forældre."

hvad antyder det for dig??

--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : Holst

Dato : 09-06-06 19:10

Sabina H. wrote:

> nej, for inde i tilmeldesesformen står der KUN prise for voksne
> medlemmer.... dvs over 16 år... der er ikke engang antydet noget sted at der
> er mulighed for at betale for børn under 16 år....

Det er vel fordi børn under 16 år, som ikke er gratis medforsikret på en
af deres forældres police, skal betale nøjagtig det samme som alle andre.

> "Det indtastede CPR-nummer tilhører et barn under 16 år. Børn kan kun meldes
> ind af deres forældre."
>
> hvad antyder det for dig??

At du som forældermyndighedindehaver skal indmelde barnet.

Fra : Sabina H.

Dato : 09-06-06 19:34

Holst wrote:

> Det er vel fordi børn under 16 år, som ikke er gratis medforsikret på
> en af deres forældres police, skal betale nøjagtig det samme som alle
> andre.

hvorfor står der så meget præcist "voksen pris" og et link til en lille
popup hvor der står at man betragtes som voksen når man er 16 år?

> At du som forældermyndighedindehaver skal indmelde barnet.

hvilket jeg ikke kan uden selv at være medlem....

--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : Anita

Dato : 09-06-06 18:49

"Sabina H." <sabina@websetter.dk> skrev

> først når han bliver 18.... jeg har den fulde forældermyndighed.....

I see.

> deres indmeldelsesregler her:
> http://www.sygeforsikringendanmark.dk/Default.asp?ID=92
> det kræver desværre at jeg er medlem for at han kan blive medlem.... jeg
> synes det sucks ;)

Jeg blev lige lidt nervøs, da jeg ikke selv kan blive medlem, men
naturligvis ønsker at mine (endnu fiktive) børn skal kunne blive det. Men
heldigvis er min mand medlem, så det skulle ikke være et problem, formoder
jeg.

Venligst Anita

Fra : Sabina H.

Dato : 09-06-06 19:01

Anita wrote:
> [...]
> naturligvis ønsker at mine (endnu fiktive) børn skal kunne blive det.
> Men heldigvis er min mand medlem, så det skulle ikke være et problem,

hvis din mand er medlem når barnet bliver født, og har forældermyndigheden,
så skulle det ikke være noget problem ;)
kik her...
http://www.sygeforsikringendanmark.dk/default.asp?ID=500

problemet for mig er jo netop at jeg har ene forældermyndigheden og min søn
bor hos mig..... derfor ville det ike engang hjælpe at min mand meldte sig
ind, for han har ikke forældermyndigheden selvom han har bopælen med sig....

--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : Anita

Dato : 07-06-06 10:15

"Rene' Hjorth" <rene@hjorth.com> skrev

> Er dette noget man snakker med sin læge om?

Jeps. Hvis han har været udsat for overgreb, er jeg ret sikker på at lægen
kan henvise til psykolog. Hvor stor en andel man selv skal betale, kender
jeg ikke til. Men det er da et sted at starte.

Venligst Anita

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 07-06-06 10:56

"Rene' Hjorth" <rene@hjorth.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> er
> nok og at der skal en professionel psykolog til?

Et goddt alternativ - hvis fyren rent faktisk ikke er psykisk syg - kan være
en dygtig, NLP-uddannet coach!

Sig til, hvis jeg skal spørge i mit netværk, om nogen kan klare sådan en
sag. Jeg kender adskillige professionelle af slagsen - samt en del af dem
der kender NLP-coaches.

Jeg ved ikke på stående fod, hvem der vil være god til netop sådan en fyr.
Herunder hvem, der vil være tættest på jer. Nogen af dem kan helt sikkert
bruges. Og det er måske værd at prøve den løsning før man vælger en
"behandler", der måske vil være tilbøjelig til at fokusere mere på, hvad der
er galt end hvad drengen rummer af styrker og potentialer.

Så har I lyst til en god og professionelt uddannet coach med terapeutisk
viden og erfaring (altså IKKE en coach af den slags, der kun har taget et
aftenskolekursus) så skriv til mig!

Mvh. Lisbeth

Fra : Stefanie

Dato : 07-06-06 12:01

"Lisbeth Jacobsen" <lisbeth_jacobsenFJERNDETTE@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> viden og erfaring (altså IKKE en coach af den slags, der kun har taget et

Kære Lisbeth.
Kan du anbefalde en NLP-terapeut i Holstebroområdet?

Venligst Stefanie
kramzere(snabela)msn.com

Fra : Per Vadmand

Dato : 07-06-06 12:05

Stefanie wrote:

> Kære Lisbeth.
> Kan du anbefalde en NLP-terapeut i Holstebroområdet?

Hvad betyder NLP?

Per V.
--
Det gode ved åndsfællerne Laban og Krarup er, at de giver os ateister
så mange gode argumenter

Fra : Charlotte D. Jensen

Dato : 07-06-06 12:37

On 07/06/06 13:05, in article
4486b2e5$0$38658$edfadb0f@dread12.news.tele.dk, "Per Vadmand"
<perve@post.tele.dk> wrote:

> Hvad betyder NLP?
>
> Per V.

Neuro Linguistisk Psykologi

Det er en alternativ terapeutisk form, der som regel udføres af
NLP-terapeuter ( de har egne skoler hvor de uddanner disse), der ikke er
uddannede psykologer.

Mvh.
Charlotte

Fra : Per Vadmand

Dato : 07-06-06 14:22

Charlotte D. Jensen wrote:
> [...]
>
> Det er en alternativ terapeutisk form, der som regel udføres af
> NLP-terapeuter ( de har egne skoler hvor de uddanner disse), der ikke

Tja, et par kig på hjemmesider om NLP giver mig det indtryk, at det (ligesom
fx dianetics) bare er en ny, smart måde at hive penge ud af folk på og give
dem banaliteter, tom snak og "konsulentlatin" til gengæld.

Er der nogen her med praktiske erfaringer, der kan be- eller afkræfte det
indtryk? (Måske er de bare dårlige til at lave hjemmesider?).

Per V.

Fra : ThomasB

Dato : 07-06-06 14:32

> Tja, et par kig på hjemmesider om NLP giver mig det indtryk, at det
> (ligesom fx dianetics) bare er en ny, smart måde at hive penge ud af folk
> på og give dem banaliteter, tom snak og "konsulentlatin" til gengæld.

NLP er en "skemalagt" behandlingsmotode. Den er bl.a baseret på analyser af
de bedste psykologers "seancer" med klienter.

Jeg synes det er lidt for firkantet, og det kan være et problem at
behandlerne ikke bliver (stats)kontrolleret og (stats)godkendt, som cand.
psyk'ere.

> Er der nogen her med praktiske erfaringer, der kan be- eller afkræfte det
> indtryk? (Måske er de bare dårlige til at lave hjemmesider?).

Mange har glæde af NLP, og de fleste behandlere er seriøse og dygtige -
nogle af behandlerne er sikkert bedre end cand psyk'er.

NLP er meget populært.

Fra : Holst

Dato : 07-06-06 14:44

ThomasB wrote:

> Mange har glæde af NLP, og de fleste behandlere er seriøse og dygtige -
> nogle af behandlerne er sikkert bedre end cand psyk'er.

Mange har også glæde af dianetik.

> NLP er meget populært.

Scientology er også populært.

Fra : ThomasB

Dato : 07-06-06 15:36

"Holst" <newsjun06@shelter.dk> skrev i en meddelelse

> Mange har også glæde af dianetik.

Hehe ja

> Scientology er også populært.

Jeps

Fra : Anja Hansen

Dato : 07-06-06 14:41

"Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> skrev

> [...]
>
> Er der nogen her med praktiske erfaringer, der kan be- eller afkræfte det
> indtryk? (Måske er de bare dårlige til at lave hjemmesider?).

Det kan jeg ihvertfald AFkræfte..

I sommeren '98 søgte jeg hjælp hos en erfaren NLP terapeut til at bekæmpe
min angst for edderkopper (og kryb). Den var efterhånden blevet så
overvældende at det var direkte hæmmende i sociale sammenhænge. Bla er det
ikke fedt at få angstanfald under møder og direkte blive mobbet af
kollegerne bagefter, eller være bange i ugevis for at besøge sine forældre
på landet.. eller at få angstanfald fordi der er en tegning af en edderkop i
avisen.. eller holde sig fordi der er en skygge på væggen på badeværelset
osv

Jeg var til to sessions á 1½ time ca, og har ikke været skræmt af noget
kryb siden! Det er nok de bedste penge jeg nogensinde har givet ud!

Jeg valgte NLP fordi jeg engang så en NLP terapeut helbrede Mette Weyde
(tror jeg det var) for slange-fobi for åben skærm i eleva2eren.

Siden har jeg selv i det små lært NLP teknikker i forbindelse med at
personlig udvikling, kommunikation, coaching og forhandling. Så teknikkerne
kan bruges til mange ting, ikke kun terapeutisk.

mvh Anja

Fra : Charlotte D. Jensen

Dato : 07-06-06 14:48

On 07/06/06 15:40, in article
4486d767$0$38673$edfadb0f@dread12.news.tele.dk, "Anja Hansen"
<ashnospam@nospam.com> wrote:

> [...]
> personlig udvikling, kommunikation, coaching og forhandling. Så teknikkerne
> kan bruges til mange ting, ikke kun terapeutisk.

Hej Anja.

Jeg kunne også godt tænke mig, at blive min angst for kryb kvit, så kan du
fortælle mig hvor i landet "din" terapeut bor ? 2 gange lyder som en god
forretning :)

Mvh.
Charlotte

Fra : Anita

Dato : 07-06-06 15:18

"Charlotte D. Jensen" skrev

> Jeg kunne også godt tænke mig, at blive min angst for kryb kvit, så kan du
> fortælle mig hvor i landet "din" terapeut bor ? 2 gange lyder som en god
> forretning :)

Jeg kunne godt tænke mig at høre hvad terapien består i? Samtale eller hvad?

Og er det alle former for angst der kan bearbejdes?

Venligst Anita

Fra : Anja Hansen

Dato : 07-06-06 15:22

"Anita" <anitaoestX@Xgmail.com> skrev

> Jeg kunne godt tænke mig at høre hvad terapien består i? Samtale eller
> hvad?
>
> Og er det alle former for angst der kan bearbejdes?

Det bestod i mit tilfælde i samtale under en slags afslappet tilstand (dog
ikke hypnose). Selve teknikkerne var især visualisering, fx at bevidst ændre
et indre billede af en edderkop, bevidst gøre billedet inde i hjernen mindre
og mindre, afspille indre film fra et angstanfald/ubehagelig oplevelse og
spille den mange gange, forfra, bagfra, på hovedet, sort/hvid osv. Der var
flere teknikker endnu, men de var ret effektive.

Desuden var der også en afsluttende del om hvad man kunne 'erstatte' fobien
med, det har jo fyldt en del i ens hoved. Derfor indlærte jeg også nye,
positive tanker og lærte at forbinde dem med et fysisk tegn jeg kunne give
mig selv hvis jeg fik behov i en kritisk situation.

Meget kort ville jeg kalde NLP for expres 'hjernevask' eller netop
'omprogrammering' som også forkortelsen hentyder til.

Selve forløbet var vældig behageligt og altså supereffektivt, ingen
tilbagefald, meget til min egen overraskelse i øvrigt. Det er en mærkelig
fornemmelse første gang man fuldstændig ignorerer en edderkop i synsfeltet
og først husker 2 minutter senere at man måske skulle være blevet bange

Om den kan bearbejde alle former for angst vil jeg overlade til eksperter at
udtale sig om...

mvh Anja

Fra : Anja Hansen

Dato : 07-06-06 16:13

"Anja Hansen" <ashnospam@nospam.com> skrev

> Meget kort ville jeg kalde NLP for expres 'hjernevask' eller netop
> 'omprogrammering' som også forkortelsen hentyder til.

Nå, faldt lige over en side med en del kritik af NLP benyttet som terapi
(kalder den overfladisk). Den vil jeg for fuldstændighedens skyld også lige
linke til

http://www.malka.dk/sundhed/depend.html

mvh Anja

Fra : ThomasB

Dato : 07-06-06 16:49

"Anja Hansen" <ashnospam@nospam.com> skrev i en meddelelse

> Nå, faldt lige over en side med en del kritik af NLP benyttet som terapi
> (kalder den overfladisk). Den vil jeg for fuldstændighedens skyld også
> [...]

Åhh Det er Cyril Malka der har den side og ham der har skrevet det.

Manden er ikke uddannet psykolog, han må ikke se sine børn fordi han
mishandler dem og så han er nok ikke verdens mest pålidelige mand.

Fra : Charlotte D. Jensen

Dato : 07-06-06 17:07

On 07/06/06 17:48, in article 4486f562$0$15791$14726298@news.sunsite.dk,
"ThomasB" <usenet*fjern*@*SKAL FJERNES*2ma2.dk> wrote:

> [...]
>
> Manden er ikke uddannet psykolog, han må ikke se sine børn fordi han
> mishandler dem og så han er nok ikke verdens mest pålidelige mand.

Kender du ham ?

Fra : ThomasB

Dato : 07-06-06 19:12

"Charlotte D. Jensen" <tullepostDELETE@paradis.dk> skrev i en meddelelse

> Kender du ham ?

Jep, fra usenet.

Fra : Charlotte D. Jensen

Dato : 07-06-06 19:24

On 07/06/06 20:11, in article 448716de$0$15786$14726298@news.sunsite.dk,
"ThomasB" <usenet*fjern*@*SKAL FJERNES*2ma2.dk> wrote:

> "Charlotte D. Jensen" <tullepostDELETE@paradis.dk> skrev i en meddelelse

> Jep, fra usenet.

Ok. På hans side står, at han er gift og har to børn. (Lyder som om det er
børn han har sammen med sin nuværende kone.) Han lyder ellers meget
fornuftig, af det jeg lige hurtigt har læst mig til. Er han dømt for at have
mishandlet sine børn ? Det lyder ganske grumt..

Fra : Per Vadmand

Dato : 07-06-06 22:45

ThomasB wrote:
> [...]
>
> Manden er ikke uddannet psykolog, han må ikke se sine børn fordi han
> mishandler dem og så han er nok ikke verdens mest pålidelige mand.

At dømme efter, hvad han plejer at skrive på usenet, kunne han selv trænge
til terapi.

Per V.

Fra : ThomasB

Dato : 07-06-06 22:57

> At dømme efter, hvad han plejer at skrive på usenet, kunne han selv trænge
> til terapi.

Også i den grad.

Fra : Anja Hansen

Dato : 07-06-06 15:11

> [...]

> fortælle mig hvor i landet "din" terapeut bor ? 2 gange lyder som en god

Hmm det er jo en del år siden nu, tog bare den første i tlf bogen og var
heldig.. jeg mener det var i Hørsholm, men søger lige lidt rundt og vender
tilbage..

mvh Anja

Fra : Anja Hansen

Dato : 07-06-06 15:38

> [...]
> heldig.. jeg mener det var i Hørsholm, men søger lige lidt rundt og vender

Hmm fandt via den adresse jeg ca kunne huske at være kørt til og en del
googling frem til at det må være hende her:
http://www.kristinavankampen.dk/

mvh Anja (hun boede tidligere i Vedbæk)

Fra : Charlotte D. Jensen

Dato : 07-06-06 15:36

On 07/06/06 16:38, in article
4486e4dd$0$38682$edfadb0f@dread12.news.tele.dk, "Anja Hansen"
<ashnospam@nospam.com> wrote:

> [...]
>
> Hmm fandt via den adresse jeg ca kunne huske at være kørt til og en del
> googling frem til at det må være hende her:

Perfekt. Mange tak for hjælpen.

Fra : Charlotte D. Jensen

Dato : 07-06-06 15:35

On 07/06/06 16:11, in article
4486de81$0$38653$edfadb0f@dread12.news.tele.dk, "Anja Hansen"
<ashnospam@nospam.com> wrote:

> [...]
> heldig.. jeg mener det var i Hørsholm, men søger lige lidt rundt og vender

Tusinde tak :)

Fra : Marianne

Dato : 07-06-06 15:11

> [...]
>
> Er der nogen her med praktiske erfaringer, der kan be- eller afkræfte det
> indtryk? (Måske er de bare dårlige til at lave hjemmesider?).

Jeg vil ikke mene, at det blot er en ny, smart måde at hive penge ud af folk
på. NLP er ganske fint til adfærdsændring, fx hvis man ikke tør noget, eller
har angst i forhold til noget. Det er en her-og-nu terapi, hvor man ikke
interesserer sig så meget for 'hvorfor'.

Dert er en effektiv og hurtig metode, som i regelen kun har fokus på netop
eet problem. Dermed er det også overfladisk (og dette er ikke ment
negativt).

Det lyder i mine ører ikke som om, den unge mand har brug for NLP, men for
noget mere dybdegående, hvor han kan få indsigt i sin situation og i årsagen
til sine reaktionsmønstre.

Det vil da være oplagt at starte med at snakke med en læge. Ellers måske
findes der en pårørendeforening? Fx www.sind.dk?

Men René - jeg er fuld af beundring for folk som dig/jer, der har overskud
til at tage sig af folk med problemer som dette. Respekt!

mvh
marianne

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 07-06-06 23:22

"Marianne" <handel@lundbak.dk> skrev i en meddelelse

> Det lyder i mine ører ikke som om, den unge mand har brug for NLP, men for
> noget mere dybdegående, hvor han kan få indsigt i sin situation og i
> årsagen til sine reaktionsmønstre.

NLP kan være dybdegående. NLP er nogle værktøjer der kan bruges overfladisk
eller dybdegående, som du beskriver det.

Hvorvidt den unge omtalte mand har brug for noget mere eller mindre
dybdegående er ikke til at sige ud fra den korte beskrivelse vi har fået.

Mvh. Lisbeth

Fra : Marianne

Dato : 08-06-06 10:01

> NLP kan være dybdegående. NLP er nogle værktøjer der kan bruges
> overfladisk eller dybdegående, som du beskriver det.

Bare at bruge begrebet 'værktøjer' siger IMO alt. Værktøjer er til at
snitte, banke, save, tilrette etc. med. En forlængelse af den, der håndterer
værktøjet.

Fint nok, hvis det er det, der er brug for.

Men hvis det er føreren af værktøjet, der har problemer, så er sagen
anderledes.

> Hvorvidt den unge omtalte mand har brug for noget mere eller mindre
> dybdegående er ikke til at sige ud fra den korte beskrivelse vi har fået.

På baggrund af beskrivelsen vover jeg gerne et bud. Men jeg forestiller mig,
at René kan tænke selv og ikke baserer sin vurdering alene på indlæg i en
nyhedsgruppe.

mvh
Marianne

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 08-06-06 23:52

"Marianne" <handel@lundbak.dk> skrev i en meddelelse

> Bare at bruge begrebet 'værktøjer' siger IMO alt.

Hvad siger det DIG?

Jeg bruger i øvrigt udtrykket "værktøj" (eller teknikker) om de metoder både
psykologer og terapeuter anvender. Og for mig er ordet ganske neutralt.

I øvrigt er der mange psykologer, der bruger NLP-værtøjer.

Mvh. Lisbeth

Fra : Marianne

Dato : 09-06-06 13:02

> Hvad siger det DIG?

Det er der skrevet bøger om - og dem synes jeg ikke, der er grund til at
referere. Et stikord er 'dannelse'.

> Jeg bruger i øvrigt udtrykket "værktøj" (eller teknikker) om de metoder
> både psykologer og terapeuter anvender. Og for mig er ordet ganske
> neutralt.

Jeg tror ikke, at nogen af de ord, vi bruger, er neutrale. Bagved ligger
altid et bestemt verdenssyn, herunder en menneskeopfattelse etc.

> I øvrigt er der mange psykologer, der bruger NLP-værtøjer.

Ja. Det er da fint nok.

mvh
marianne

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 11-06-06 22:33

> Det er der skrevet bøger om - og dem synes jeg ikke, der er grund til at
> referere. Et stikord er 'dannelse'.

Jeg går ikke ud fra, at du mener, at der er skrevet bøger om, hvordan DU
opfatter begrebet værktøjer. Og det var dét, jeg spurgte til.

> Jeg tror ikke, at nogen af de ord, vi bruger, er neutrale. Bagved ligger
> altid et bestemt verdenssyn, herunder en menneskeopfattelse etc.

Ord kan være neutrale selvom vi hver især har bestemte opfattelser knyttet
til ordet. Lad mig nævne ord som landevej, sø, skov, spade, hus, sol, måne,
værktøj.... de er neutrale, selvom vi hver især kan have (og ofte har)
stærke subjektive føleleser knyttet til ordet.

Ord som varm, kold, høj, lav, grim, pæn er ikke neutrale. Men også her
gælder, at vi hver især kan have forskellig opfattelse af, hvad eksempelvis
varmt er. For dig skal vand måske være 22 grader, før du synes, det er varmt
at bade i. Men jeg, der er vinterbader, har måske en anden opfattelse af,
hvornår badevand er koldt/varmt *S*

Men værktøj er i mine øjne et ikke-vurderende og neutralt ord. Du har
tydeligvis nogle følelser/oplevelser eller andet knyttet til ordet "værktøj"
end jeg har. Og jeg var interesseret i at høre, hvad der ligger bag din
reaktion: "Bare at bruge begrebet 'værktøjer' siger IMO alt."

Umiddelbart lyder det til, at du mener det negativt, men jeg er ikke sikker.

Mvh. Lisbeth

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 08-06-06 20:48

[Marianne | Wed, 7 Jun 2006 16:10:37 +0200]

> [...]
>har angst i forhold til noget. Det er en her-og-nu terapi, hvor man ikke
>interesserer sig så meget for 'hvorfor'.

Så det er måske også rigtigt effektivt, hvis man f.eks. som jeg har den
sindsyge "tvangstanke" at der SKAL lækkerier på bordet mens man ser en god
film?

(ikke for at ringeagte NLP eller andet)

>Det lyder i mine ører ikke som om, den unge mand har brug for NLP, men for
>noget mere dybdegående, hvor han kan få indsigt i sin situation og i årsagen
>til sine reaktionsmønstre.

Det er lige præcis også min opfattelse.

Fra : Marianne

Dato : 08-06-06 21:39

> Så det er måske også rigtigt effektivt, hvis man f.eks. som jeg har den
> sindsyge "tvangstanke" at der SKAL lækkerier på bordet mens man ser en god
> film?

Jep - lige præcist

mvh
marianne

Fra : Kevin Vilhelmsen

Dato : 07-06-06 19:34

Per Vadmand wrote:

> [...]
>
> Er der nogen her med praktiske erfaringer, der kan be- eller afkræfte det
> indtryk? (Måske er de bare dårlige til at lave hjemmesider?).

Hej Per
Jeg er meget enig med dig et langt stykke hen af vejen.
Det man kan gøre hvis man synes det ville være godt at
prøve, er jo at finde en autoriseret Pcykolog, der
bruger denne metode, dem findes der en del af.
Og med det siger jeg også at det er en anerkendt metode,
ligesom psykoterapi også er anerkendt, men jeg vil til
enhver tid vælge en autoriseret psykolog til terapeut
uanset hvad jeg skulle i gang med, metoderne er
mangfoldige og en veluddannet psykolog vil jo kunne
hjælpe med at vælge den rigtige metode.

Her ser det en lille smule ud som om man vælger at bruge
en metoide for metodens skyls, og ikke fordi den kan
hjælpe på problemet.
Jeg har hørt uden at have belæg for det at NLP er ret
hårdt og ikke umiddelbarthjælper på depressioner f.eks.
det kræver en ret stor indsats af patienten eller
brugeren eller hvad man nu vil kalde den der søger hjælp.

--
Venlig Hilsen Kevin Vilhelmsen

Fra : Kevin Vilhelmsen

Dato : 07-06-06 13:47

Per Vadmand wrote:

> Hvad betyder NLP?
>
> Per V.

Neuro Lingvistisk Programmering

http://www.rongsted.dk/om_nlp.asp

--
Venlig Hilsen Kevin Vilhelmsen

Fra : mk

Dato : 07-06-06 12:22

> Hvad betyder NLP?

Neuro-linguistisk Programmering

http://www.dci.dk/?artikel=1365&emne=nlp

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 07-06-06 23:18

"Stefanie" <kramzere@*FJERNDETTE*msn.com> skrev i en meddelelse

> Kan du anbefalde en NLP-terapeut i Holstebroområdet?

Nej... det kan jeg ikke. Der er ingen NLP-terapeuter jeg kender godt nok til
at ville ANBEFALE nogen af dem. Men kan du ikke finde en NLP-terapeut i
området kan jeg nok hjælpe. Dog ude på nogen måde at kunne stå inde for
vedkommendes kvalifikationer.

Mvh. Lisbeth

Fra : ThomasB

Dato : 08-06-06 15:05

"Lisbeth Jacobsen" <lisbeth_jacobsenFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:4487519a$0$12109$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

> [...]
> i området kan jeg nok hjælpe. Dog ude på nogen måde at kunne stå inde for

Det vil også være forkert at anbefale nogen du kender godt.

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 08-06-06 23:57

"ThomasB" <usenet*fjern*@*SKAL FJERNES*2ma2.dk> skrev i en meddelelse

> Det vil også være forkert at anbefale nogen du kender godt.

Tjah... i givet fald ville jeg oplyse, at det er en af mine venner.

Men nu forholder det sig sådan, at jeg ikke har nogen udøvende
NLP-terapeuter i vennekredsen. Og med udtrykket "kender godt" taler jeg ene
og alene om kendskabet til vedkommendes faglige kvalifikationer.

Der er en del NLP-terapeuter, hvis faglige egenskaber jeg kender særdeles
godt. Men de bor ikke i nærheden af Holstebro.

Mvh. Lisbeth

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 08-06-06 20:43

[Lisbeth Jacobsen | Wed, 7 Jun 2006 11:55:32 +0200]

> [...]
>en dygtig, NLP-uddannet coach!

>Sig til, hvis jeg skal spørge i mit netværk, om nogen kan klare sådan en

Tak skal du have. Jeg tror at vi starter med en klinisk psykolog, der er én
i området med meget erfaring i unge med slige situationer, men det er altid
godt at vide at der er alternativer.

Mvh René
www.rene.hjorth.com
www.lowcarb.dk

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 09-06-06 00:07

> [...]
> én
> i området med meget erfaring i unge med slige situationer, men det er

Hvis drengen er psykisk syg vil jeg vælge en psykolog eller en psykiater.
Hvis han IKKE er psykisk syg - men kun har nogle "psykiske problemer" og i
øvrigt som beskrevet "er intelligent, velfungerende, velartikuleret og som
oftest i godt humør", er det måske overflødigt at sygeligegøre ham? Men det
afhænger altsammen af, hvad problemet helt konkret handler om og det fremgår
ikke helt klart af din beskrivelse.

Jeg har iøvrigt ikke anbefalet NLP-terapi!
Jeg foreslog en COACH (med en NLP-uddannelse)!

Der er meget stor forskel på terapi og coaching. Jeg foreslog det sidste -
altså forudsat at han ikke er syg!!!!

Er han syg, har han bedre af at komme i terapi! Og så vil en psykolog være
det oplagte valg.

Mvh. Lisbeth

Fra : Lars Raaby

Dato : 07-06-06 20:43

Rene' Hjorth skrev:
> [...]
> efteråret og får formegentlig uddannelsesstøtte... så hvordan i alverden får

Det spørgsmål høre mere til i gruppen dk.videnskab.psykologi
Se evt. fundats
http://www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk.videnskab.psykologi

--
MVH Lars
- Enlig far til en lille dreng

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 08-06-06 20:45

[Lars Raaby | Wed, 07 Jun 2006 21:42:44 +0200]

>Det spørgsmål høre mere til i gruppen dk.videnskab.psykologi
>Se evt. fundats
>http://www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk.videnskab.psykologi

Beklager - jeg var i tvivl da jeg følte at sprøgsmålene havde relevans begge
steder, men jeg vil prøve at begrænse mig i skriverrierne hér herefter :)

Mvh René
www.rene.hjorth.com
www.lowcarb.dk