godt grillbestik søges - godt værktøj til ~
Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 06-06-06 20:57

Hej

Vi er på jagt efter noget rigtig lækkert grillbestik. Det
eneste vi bliver vist i diverse isenkræmmere er Genses
"old farmer". Det er såmænd pænt nok, men alt for småt.
Vi har begge store hænder og har man lidt fedtede fingre
er det jo som at sidde og spise bøffer med pinde :)

Så altså: Er der nogen der kender noget lækkert grillbestik
i voksenstørrelse. Med træskafter og meget gerne stål i en
super kvalitet. Det skal helst holde i mange år og føles
godt i hånden - altså når man holder ved det...

Mange hilsner
--
| lars.g.j | e-mail: remove dots | www.lgj.dk | oz2lgj |
Jayne: You know what the chain of command is?

Fra : Nick

Dato : 09-06-06 15:38

"Lars Gjerløw Jørgensen" skrev i en meddelelse...
> Vi er på jagt efter noget rigtig lækkert grillbestik. Det
> eneste vi bliver vist i diverse isenkræmmere er Genses
> "old farmer".

Imerco har også andre slags, bla.a. andre fra Gense:
http://www.gense.dk/Default.aspx?ID=293

Og her er Victorinox: http://www.interkoeb.dk/group.asp?group=27&sub=27

Erica: http://net-shoppen.dk/product.asp?product=91513

Athene: http://www.xave.dk/index.php/product_detail/product_id=91

/Nick

Fra : Kim Schulz

Dato : 09-06-06 15:49

On Fri, 9 Jun 2006 16:38:22 +0200
"Nick" <nicklas_kellerFLYTMIGVÆK@hotmail.com> wrote:

> Imerco har også andre slags, bla.a. andre fra Gense:
> http://www.gense.dk/Default.aspx?ID=293

Dem her synes jeg ikke specielt om, men knivene er sgu gode og skarpe.

> Og her er Victorinox:
> http://www.interkoeb.dk/group.asp?group=27&sub=27

Dem her derimod er jeg helt vild med. Det er ikke de kønneste, men shit
for er det en god kniv der bare får alt til at virke som smør når man
skærer i det. Det er dog ikke specielt kæmpehåndsvenligt hvis Genses
ikke var det.

> Erica: http://net-shoppen.dk/product.asp?product=91513

kender jeg ikke, men ser ikke specielt "grill bestik" agtigt ud.

> Athene: http://www.xave.dk/index.php/product_detail/product_id=91

Dem har jeg prøvet. ligger efter min mening elendigt i hånden.

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 09-06-06 17:11

Tak for svarene begge to - der ser dog ikke rigtig ud til at være
bid her :( Genses er for småt (har set dem) - det samme med Victorinox
som jeg ellers kvalitetsmæssigt synes er fin (og så er det jo plastic...)
De to sidste ser heller ikke ret grilleagtigt ud :( egentlig mærkeligt
der ikke er nogen der laver sådan noget - men jeg vil lure videre i diverse
netbutikker - problemet er bare at man ikke kan prøve dem der :(

/hilsner

Fra : TT

Dato : 13-06-06 13:17

"Lars Gjerløw Jørgensen" <dotlars.g.j@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jayne: You know what the chain of command is?
> It's the chain I go get and beat you with 'til you
> understand who's in ruttin' command here.

Jeg er godt tilfreds med Global´s

-TT

Fra : ASKF

Dato : 14-06-06 19:25

Lars Gjerløw Jørgensen ytrede sig i
<Xns97DADF4D3324Fdotlarsgjmaildk@62.243.74.163> med dette:

> [...]
>super kvalitet. Det skal helst holde i mange år og føles
>godt i hånden - altså når man holder ved det...

Tip: Er der behov for grillbestik er det et tegn på at kødet er for
dårligt eller tilberedt forkert.
--
Allan Stig Kiilerich Frederiksen
-Myron Tribus

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 14-06-06 20:01

ASKF <nospam@askf.dk> wrote in news:fsk092hihmh1lri997hhjdpbp25a0a833o@
4ax.com:

> Tip: Er der behov for grillbestik er det et tegn på at kødet er for
> dårligt eller tilberedt forkert.

hehe nej nej - selv til det møreste stykke oksenamnam er jeg
vild med at sidde med store knive med takker på. Det er såmænd
bare fordi vi synes det er fedt :)

Der er dog kødtyper der smager godt men hvor udskæringen giver
sener der skal kappes før fortæring. Eller et stykke flæskesteg
med sprød svær - det er også nemmere med takker.

Nå - men altså - damn - jeg leder stadig - har ikke fundet noget
endnu - men håber næste gang jeg er i storbyen at kunne gå på jagt
i diverse Salling, Magasin, Illum, Inspiration-butikker. Og måske
kigge på nogle forskærersæt i stedet :D Og så bare købe to ens
af dem.

/hilsner

Fra : Nick

Dato : 14-06-06 21:30

> [...]
> i diverse Salling, Magasin, Illum, Inspiration-butikker. Og måske
> kigge på nogle forskærersæt i stedet :D Og så bare købe to ens

Så skulle du gå hele planken ud og købe 2 forskærersæt fra Gense i Old
Farmer-serien.

De er monster-store, de knive!

/Nick

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 15-06-06 06:28

"Nick" <nicklas_kellerFLYTMIGVÆK@hotmail.com> wrote in news:449071d2$0
$38679$edfadb0f@dread12.news.tele.dk:

> Så skulle du gå hele planken ud og købe 2 forskærersæt fra Gense i Old
> Farmer-serien.
>
> De er monster-store, de knive!

Jeg synes Old Farmer-serien er flot, problemet er bare at bestikket har
for små håndtag - men forskærersættene har måske lidt større? *lure*

http://www.gense.dk/Default.aspx?ID=581&PageNum=7 ser nydeligt ud, tror
da lige jeg vil spørge efter det - de havde det bare ikke ved de isen-
kræmmere jeg har haft besøgt - der kiggede jeg nemlig også efter andre
knive - som fx forskærersæt.

/hilsner

Fra : Nick

Dato : 15-06-06 21:15

> [...]
> da lige jeg vil spørge efter det - de havde det bare ikke ved de isen-
> kræmmere jeg har haft besøgt - der kiggede jeg nemlig også efter andre

Jeg har forskærersættet - og det ser bare kanon flot ud, når man svinger
rundt med kniven

Bare bed den lokale isenkram-pusher bestille det hjem.

/Nick

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 16-06-06 06:01

"Nick" <nicklas_kellerFLYTMIGVÆK@hotmail.com> wrote in news:4491bfc8$0
$38623$edfadb0f@dread12.news.tele.dk:

> Jeg har forskærersættet - og det ser bare kanon flot ud, når man svinger
> rundt med kniven

lyder jo godt :)

> Bare bed den lokale isenkram-pusher bestille det hjem.

Er skaftet større end på grillbestikket?

/hilsner

Fra : Nick

Dato : 16-06-06 20:33

> lyder jo godt :)
> Er skaftet større end på grillbestikket?

Ork ja, også i den grad!!!

Forresten: Så lige idag i et tillæg til Børsen, at Gense er kommet med et
grill-redskabssæt i Old Farmer-serien. Samme flotte design. Desværre koster
det sølle 499,- så deeet...

/Nick

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 17-06-06 08:41

"Nick" <nicklas_kellerFLYTMIGVÆK@hotmail.com> wrote in

> Ork ja, også i den grad!!!

hehe

> Forresten: Så lige idag i et tillæg til Børsen, at Gense er kommet med
> et grill-redskabssæt i Old Farmer-serien. Samme flotte design.
> Desværre koster det sølle 499,- så deeet...

jup - så det godt på nettet - væsentligt flottere end Webers
stål-gejl IMHO.

/hilsner

Fra : Nick

Dato : 17-06-06 21:09

"Lars Gjerløw Jørgensen" skrev i en meddelelse ...
> hehe

Skriv lige om din erfaring, når du har købt 2 forskærersæt og du sidder
konstant med pind på og konen er vil di varmen af at se dig skovle
grillbøffer med en testeteronpumpet kniv og en gigantgaffel

/Nick

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 18-06-06 14:20

"Nick" <nicklas_kellerFLYTMIGVÆK@hotmail.com> wrote in news:44946155$0
$38704$edfadb0f@dread12.news.tele.dk:

> Skriv lige om din erfaring, når du har købt 2 forskærersæt og du sidder
> konstant med pind på og konen er vil di varmen af at se dig skovle
> grillbøffer med en testeteronpumpet kniv og en gigantgaffel

hehe - skal jeg nok :)