Aalborg - Lago Maggiore (Nord - Italien), ~
Fra : Søren O.

Dato : 06-06-06 20:59

Vi kører sydover om nogle uger, og vil selvfølgelig helst finde den nemmeste
vej til søen. Umiddelbart ser den nemmeste rute ud til at gå gennem Schweiz,
men et par stykker jeg har talt med mener at det burde være nemmere at køre
via Østrig??

Vi plejer jo mest at feriere ved Gardasøen, og kender udmærket turen hertil.
Når jeg bruger diverse ruteplanlæggere på nettet er den nemmeste/hurtigste
rute osse over Schweiz. Så er der noget jeg overser, sker der noget i
Schweiz, eller er mine kilder bare ikke klar over hvor Lago Maggiore ligger.

Håber på gode råd fra Alpeerfarne Campister

Go' Sommer fra

Søren O + familie

fjern guzzi i mailadressen, hvis du vil fange mig....

Fra : claus b. p.

Dato : 20-06-06 22:51

"Søren O." <sozfunguzzi@hotmail.com> wrote in message
> [...]
>
> Go' Sommer fra
>
> Søren O + familie
>
> fjern guzzi i mailadressen, hvis du vil fange mig....
Ja, bare du kunne have tilføjet en Guzzi i min, men det er efterhånden længe
siden jeg havde noget fra Mandello del Lario. Du skal selvfølgelig følge
ruten gennem Schweiz, blot skal du tage dig god tid, for der kan være mange
timers ventetid ved sidste tunnel inden Italien. Jeg tror ikke på at den
store omvej gennem Østrig kan tjene sig hjem i tid, for Østrig har jo også
store trafikale problemer. Faktisk er Lago Maggiore halvvejs beliggende i
Schweiz, så det er bare lige igennem Scweiz og så til højre.
Har i bestilt plads, ellers er det nok nemmest at tage den sydvestlige del
af søen, der ligger nogle rimelige pladser.

/Claus

Fra : Klaus Fogh

Dato : 22-06-06 23:26

"claus b. p." <cbp33@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Har i bestilt plads, ellers er det nok nemmest at tage den sydvestlige
> del af søen, der ligger nogle rimelige pladser.

Er lige vendt hjem fra Italien igår efter en herlig ferie ved Iseo søen øst
for Lago Magiore. Vi kørte via Schweiz igennem San Bernadino tunnellen og
selv om der var reparationsarbejde efter sidste stenskred og Sct. Gothart
tunnellen er midlertidig lukket, var der ingen ventetid eller nævneværdig
kødannelse. Kun lastbiler bliver samlet i kolonner og lukket igennem i
samlet flok, -ofte 2 - 3 kilometer kolonner. Det er min erfaring at kun hvis
du er uheldig at komme til at køre lige bag en sådan kolonne vil du opleve
at blive sinket. Vejen igennem Schweiz fra Bregens ved Bodensee til Lugano
ved grænsen til Italien er aldeles glimrende.

M.v.h. Klaus Fogh