Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Læsestof til nybegynder
Fra : René Jensen

Dato : 06-06-06 16:59

Hej,

Jeg har lånt mit fars gamle Pentax Spotmatic SPII kamera (købt i 1973),
og jeg kunne godt tænke mig at bruge noget af sommeren til at tage nogle
billeder med det, men nu er jeg kun en almindelig forbruger, så jeg er
på bar bund med at håndtere kameraet - har dog taget et par enkelte
billeder med det før da jeg var mindre, men jeg kunne godt tænke mig at
lære lidt mere om de mange muligheder for at indstille kameraet.

Kan I anbefalde noget læsestof omkring fotografering med analoge
spejlrefleks kameraer?

Min plan på længere sigt var måske at købe et digital SLR kamera, og
arbejde med billederne i Photoshop.

Med venlig hilsen,
René Jensen

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 07-06-06 08:47

"René Jensen" <not4u2know@privacy.org> wrote in message
> Kan I anbefalde noget læsestof omkring fotografering med analoge
> spejlrefleks kameraer?
>
> Min plan på længere sigt var måske at købe et digital SLR kamera, og
> arbejde med billederne i Photoshop.

Clausens bog om
Spejlrefleks fra 1983 er en glimrende bog om SLR. Politikkens bøger om
fotografi finder jeg derimod direkte dårlige.

--
Venligst,
Thomas Schreiber

Fra : Ole Larsen

Dato : 07-06-06 09:07

Thomas Schreiber skrev:

> Clausens bog om
> Spejlrefleks fra 1983 er en glimrende bog om SLR. Politikkens bøger om
> fotografi finder jeg derimod direkte dårlige.

Politiken udgav i mange år en stribe hobbybøger, der ud over ens
design/ydre form havde det til fælles at de imo var enestående grundige
og omfattende. De var, i de eksempler jeg kender, forfattet af landets
førende eksperter på området.

"Jeg Fotograferer" 1 og 2 gør alt senere til overfladisk tegneserie.
Desværre har jeg mistet min 2ér, der var fra 1976, så hvis en eller
anden ligger inde med en.....

--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
New Images And Design, june 2006

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 07-06-06 09:22

"Ole Larsen" <olenospam@nospam.dk> wrote in message
> [...]
>
> "Jeg Fotograferer" 1 og 2 gør alt senere til overfladisk tegneserie.
> Desværre har jeg mistet min 2ér, der var fra 1976, så hvis en eller anden

Ok. Den bog jeg omtaler er også en gammel slager efterhånden. De nyere bøger
fra politikken som bugner på hylderne på det lokale bibliotek for tiden
(Thomas Nykrog) er meget forvirrende og overfladiske imho. Hvis man har mod
på det, og ens engelskkundskaber ligger over middel, kan jeg også varmt
anbefale The camera, The Negative og The print af Ansel Adams. De tre bøger
er enestående.

Fra :    ab©

Dato : 07-06-06 18:04

> Jeg Fotograferer" 1 og 2 gør alt senere til overfladisk tegneserie.

Enig - det bedste modstykke er efter min mening National Geographics
fotobog, der kan fås hos Arnold Buscks Boghandel for ca. kr. 80,-.

ab©

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 07-06-06 23:53

" ab©" <huskFJERN@DETTEc.dk> wrote in message
> Enig - det bedste modstykke er efter min mening National Geographics
> fotobog, der kan fås hos Arnold Buscks Boghandel for ca. kr. 80,-.

Den koster 279kr igen
(har dog selv bogen på hylden, og den er faktisk ganske god)

http://www.arnoldbusck.dk/product.asp?catalog%5Fname=ArnoldBusck&product%5Fid=87%2D562%2D9276%2D7

Fra : JYH

Dato : 08-06-06 10:15

Thomas Schreiber wrote:

> Den koster 279kr igen
> (har dog selv bogen på hylden, og den er faktisk ganske god)
>
> http://www.arnoldbusck.dk/product.asp?catalog%5Fname=ArnoldBusck&product%5Fid=87%2D562%2D9276%2D7

Kan ikke se linket, da jeg ikke vil have cookies slået til.
Men mon ikke prisforskellen skyldes, at den til kr. 80 er den gamle version?

Der er dog ikke den store forskel i indholdet, så hvis de stadig har den til 80,
så køb den. Det er en fremragende fotobog.

Fra :    ab©

Dato : 08-06-06 22:16

"Thomas Schreiber" <fornavn-efternavn@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Den koster 279kr igen
> (har dog selv bogen på hylden, og den er faktisk ganske god)

Jeg mener, at der var ca. den samme prisforskel, da jeg for nogle mdr. siden
købte bogen, hvis man ikke selv "flyttede benene ind i butikken" - jo, den
kostede væsentlig mere over nettet.

- Og JYH, der var ikke tale om den forrige udgave

ab©