|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Erfaringer med BMW 525I.. Fra : Henrik Nielsen
 | 
 Dato :  06-06-06 14:51
 | 
 |  | Hej
 
 Jeg har googlet lidt uden held.
 
 Jeg har altid været mest til Volvo og Mercedes, og er ved at skifte min
 Volvo ud (pga gule plader). Jagten har mest været på Volvo 740 i 20-30.000
 krs klassen. Men nu har jeg fået tilbudt en BMW 525 I fra 1992 med ca.
 300kkm på klokken. Er der nogen ting jeg skal være specielt opmærksom på med
 den bil. Den har vel mange km. i sig endnu? Hvordan er den med rust? Og hvad
 med reservedelspriser? Er den lige så billig som Mercedes og Volvo?
 
 Jeg har kun fået billeder tilsendt, og udfra dem, synes jeg at den er
 billig, men stikker der noget under? Når noget er for godt til at være
 sandt, er det som regel for godt til at sandt...
 
 Jeg har undersøgt forsikring.
 
 --
 Mvh.
 Henrik(som aldig har ejet en BMW...)
 
 Fjern de 2 x'er ved svar på mail
 
 
 
 
 |  |  | 
  Troels - around 9000 (06-06-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Troels - around 9000
 | 
 Dato :  06-06-06 14:55
 | 
 |  | > Jeg har kun fået billeder tilsendt, og udfra dem, synes jeg at den er
 > billig, men stikker der noget under? Når noget er for godt til at være
 > sandt, er det som regel for godt til at sandt...
 
 Lyt til motoren, om ventilerne snakker. Du er ikke i tvivl om hvis de gør,
 det lyder INGENLUNDE som ventilerne ;) Knasterne i BMW's 6'ere er kendt for
 at LARME.
 
 Derudover skal den stå roligt og normalt, ved en fornuftig hastighed, i
 tomgang. Nogle af dem går 1500 rpm i tomgang, det duer ikke - andre ruller -
 disse ting kan være forårsaget af flere ting end man gider undersøge.
 
 // Troels
 
 
 
 
 |  |  | 
  Ukendt (06-06-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  06-06-06 15:10
 | 
 |  | "Troels - around 9000" <troels@fjern.dette.plougmann-olsen.dk> skrev i en
 meddelelse news:2Ofhg.15$VD5.4@news.get2net.dk...
 >
 > Lyt til motoren, om ventilerne snakker. Du er ikke i tvivl om hvis de gør,
 > det lyder INGENLUNDE som ventilerne ;) Knasterne i BMW's 6'ere er kendt
 > for at LARME.
 >
 
 Jep ... det behøver dog ikke være Verdens undergang hvis den tikker.
 
 > Derudover skal den stå roligt og normalt, ved en fornuftig hastighed, i
 > tomgang. Nogle af dem går 1500 rpm i tomgang, det duer ikke - andre
 > ruller - disse ting kan være forårsaget af flere ting end man gider
 > undersøge.
 >
 
 Hvor HAR du ret. Jeg har først lige fået min til at gå ordentligt... men nu
 spinder den sateme også som kun en BMW kan.
 
 mvh.
 Kim Frederiksen
 
 
 
 
 |  |  | 
   Troels - around 9000 (06-06-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Troels - around 9000
 | 
 Dato :  06-06-06 15:12
 | 
 |  | > Jep ... det behøver dog ikke være Verdens undergang hvis den tikker.
 
 Nej, kun knastens undergang :) kører man for længe med en slidt knast kan
 det betyde motorens undergang ;)
 
 Men en ny koster ca. 3.000 kr. hos Koed, og kan man skifte en sådan selv, er
 det jo i og for sig ikke voldsomt.
 
 > Hvor HAR du ret. Jeg har først lige fået min til at gå ordentligt... men
 > nu spinder den sateme også som kun en BMW kan.
 
 Altid noget at blive bekræftet.
 
 Hvad var årsagen til dine problemer?
 
 // Troels
 
 
 
 
 |  |  | 
    Ukendt (06-06-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  06-06-06 15:25
 | 
 |  | "Troels - around 9000" <troels@fjern.dette.plougmann-olsen.dk> skrev i en
 meddelelse news:E2ghg.18$HK5.12@news.get2net.dk...
 >
 > Hvad var årsagen til dine problemer?
 >
 
 Gasspjældskontakten ... en eller anden tumpe der havde haft bilen før mig,
 havde stillet på stopskruen på speedertrækket, så kontakten lige nøjagtigt
 ikke blev påvirket, men spjældet lukkede som det skulle. Det var umuligt at
 se, så jeg opdagede det først da jeg målte kontakten igennem.
 
 mvh.
 Kim Frederiksen
 
 
 
 
 |  |  | 
  Ukendt (06-06-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  06-06-06 15:16
 | 
 |  | 
 
            "Henrik Nielsen" <xng@xpost.cybercity.dk> skrev i en meddelelse 
 news:44858842$0$46978$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
 > Hej
 >
 > Jeg har googlet lidt uden held.
 >
 > Jeg har altid været mest til Volvo og Mercedes, og er ved at skifte min 
 > Volvo ud (pga gule plader). Jagten har mest været på Volvo 740 i 20-30.000 
 > krs klassen. Men nu har jeg fået tilbudt en BMW 525 I fra 1992 med ca. 
 > 300kkm på klokken. Er der nogen ting jeg skal være specielt opmærksom på 
 > med den bil. Den har vel mange km. i sig endnu? Hvordan er den med rust? 
 > Og hvad med reservedelspriser? Er den lige så billig som Mercedes og 
 > Volvo?
 >
 Det er en solid og lækker vogn. Reservedelspriserne er også helt ok. Desuden 
 har den 192 heste og baghjulstræk, så den er underholdende at køre i. Hvis 
 den er passet, er der mange kilometer i den endnu. Hvordan med syn? sørg for 
 at få skiftet tandrem og bagbro-bøsninger. Lyt også efter om den synger i 
 bagtøjet. Vær i øvrigt klar over at den bruger rigtig, RIGTIG meget benzin. 
 Folk der ikke har haft BMW før, har svært ved at forstille sig hvad 
 benzinforbrug er, før de har leget en en tysk række-6'er    ... 
 selvfølgelig er det værst når du træder på den og det kommer du til ... i 
 modsat fald skal du lade være med at købe den    > Jeg har kun fået billeder tilsendt, og udfra dem, synes jeg at den er 
 > billig, men stikker der noget under? Når noget er for godt til at være 
 > sandt, er det som regel for godt til at sandt...
 >
 Ja, det er det altid ....
 mvh.
 Kim Frederiksen, BMW 320i 
            
             |  |  | 
  Henrik Nielsen (06-06-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Henrik Nielsen
 | 
 Dato :  06-06-06 18:26
 | 
 |  | 
 
            "Hvordan med syn?"
 Den er synet for en måned siden.
 Jeg er klar over den bruger benzin. Men nu skriver du rigtig rigtig meget. 
 Hvor meget snakker vi om ved normal kørsel..? 6-8 km/L?
 Selvfølgelig vil jeg "træde på den" i ny og næ    -- 
 Mvh.
 Henrik
 Fjern x i mailadr. ved svar på mail. 
            
             |  |  | 
   Lars Knudsen (06-06-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Lars Knudsen
 | 
 Dato :  06-06-06 20:17
 | 
 |  | 
 
            On Tue, 6 Jun 2006 19:25:38 +0200, "Henrik Nielsen"
 <xng@post.cybercity.dk> wrote:
 >Jeg er klar over den bruger benzin. Men nu skriver du rigtig rigtig meget. 
 >Hvor meget snakker vi om ved normal kørsel..? 6-8 km/L?
 >
 >Selvfølgelig vil jeg "træde på den" i ny og næ    Jeg ved ikke hvor slemme de er, jeg havde en 1992 535iA lånebil fra
 mit værksted sidst jeg var til service med min egen... Gammel svend
 der havde rundet 310.000 km - men den kørte sgu godt må jeg sige!
 Fuldudrustet med automatisk klima (og ja.. det virkede inklusive
 kølingen), kørecomputer, fartpilot, el-soltag, rigtig pænt interiør og
 det hele.. 26.500 sek sælger de den for
http://www.bytbil.com/carinfo.cgi?id=53AD67ECD2EACF&look=jarls Anyway... Iflg kørecomputeren havde jeg et forbrug på cirka 11 L per
 100 km i den. Landevej og motorvej kørt relativt friskt, men ikke
 omkring gældende fartgrænser. 
 Det syntes jeg ikke er slemt for en bil af den årgang med 211 hk! Det
 er nogenlunde sammenligneligt med vores nye legetøj - Peugeot 406
 coupé 3.0 V6 aut fra 1999....
 ** Lars
            
             |  |  | 
   Ukendt (06-06-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  06-06-06 22:46
 | 
 |  | 
 
            ----- Original Message ----- 
 From: "Henrik Nielsen" <xng@post.cybercity.dk>
 Newsgroups: dk.fritid.bil
 Sent: Tuesday, June 06, 2006 7:25 PM
 Subject: Re: Erfaringer med BMW 525I..
 >
 > Jeg er klar over den bruger benzin. Men nu skriver du rigtig rigtig meget. 
 > Hvor meget snakker vi om ved normal kørsel..? 6-8 km/L?
 >
 > Selvfølgelig vil jeg "træde på den" i ny og næ    >
 Min 320i kører mellem 5 og 10 Km/l ... og den kommer aldrig over 10.
 mvh.
 Kim Frederiksen 
            
             |  |  | 
    Henrik Nielsen (07-06-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Henrik Nielsen
 | 
 Dato :  07-06-06 07:00
 | 
 |  | Ok, så er jeg ikke så bekymret :-/
 
 --
 Mvh.
 Henrik
 
 Fjern de 2 x'er ved svar på mail
 
 
 
 
 |  |  | 
    Michael Nielsen (07-06-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Michael Nielsen
 | 
 Dato :  07-06-06 16:21
 | 
 |  | 
 "Kim Frederiksen" <kim snabela the-coffeeshop.dk> wrote in message
 news:4485f7b2$0$148$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 >
 > Min 320i kører mellem 5 og 10 Km/l ... og den kommer aldrig over 10.
 Kors i skuret... Min 2-tons 1991 Mercedes 400 SE 4,2 med V8 og små 286 hk
 kører mellem 7-10 km/liter...
 Kører du med af/på-modus på speederen, eller har de biler bare et enormt
 benzinforbrug?
   Mvh.
 Michael Nielsen
www.mercefreaken.com |  |  | 
   Brian S Jensen (07-06-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Brian S Jensen
 | 
 Dato :  07-06-06 13:49
 | 
 |  | 
 "Henrik Nielsen" <xng@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse 
 news:4485ba90$0$173$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 > "Hvordan med syn?"
 >
 > Den er synet for en måned siden.
 >
 > Jeg er klar over den bruger benzin. Men nu skriver du rigtig rigtig meget. 
 > Hvor meget snakker vi om ved normal kørsel..? 6-8 km/L?
 >
 > Selvfølgelig vil jeg "træde på den" i ny og næ    >
 > -- 
 > Mvh.
 Hej Henrik
 Vores kørte, ved "almindelig" kørsel, ca. 7-9km/l - hvis jeg tog mig
 sammen, så kunne den komme op på 12km/l
 Til sammenligning var jeg netop i tyskland i weekenden i vores 528iA
 og på de tilbagelagte ca. 510km kørte den 12.7km/l ved hovedsagelig
 motorvej (max. hast. 140km/t) - på hjemturen holdt jeg en gennemsnits-
 fart på 117km/t - så det er egentlig ganske tilfredstillende
 Mvh.
 Brian S Jensen 
            
             |  |  | 
  Brian S Jensen (06-06-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Brian S Jensen
 | 
 Dato :  06-06-06 18:53
 | 
 |  | 
 "Henrik Nielsen" <xng@xpost.cybercity.dk> skrev i en meddelelse 
 news:44858842$0$46978$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
 > Hej
 >
 > Jeg har googlet lidt uden held.
 >
 > Jeg har altid været mest til Volvo og Mercedes, og er ved at skifte min 
 > Volvo ud (pga gule plader). Jagten har mest været på Volvo 740 i 20-30.000 
 > krs klassen. Men nu har jeg fået tilbudt en BMW 525 I fra 1992 med ca. 
 > 300kkm på klokken. Er der nogen ting jeg skal være specielt opmærksom på 
 > med den bil. Den har vel mange km. i sig endnu? Hvordan er den med rust? 
 > Og hvad med reservedelspriser? Er den lige så billig som Mercedes og 
 > Volvo?
 >
 > Jeg har kun fået billeder tilsendt, og udfra dem, synes jeg at den er 
 > billig, men stikker der noget under? Når noget er for godt til at være 
 > sandt, er det som regel for godt til at sandt...
 >
 > Jeg har undersøgt forsikring.
 >
 > -- 
 > Mvh.
 > Henrik(som aldig har ejet en BMW...)
 >
 > Fjern de 2 x'er ved svar på mail
 >
 Hej Henrik
 I februar solgte vi vores 525i årg.92 som vi have haft i 8 år og
 tilbagelagt ca. 150.000km i (288.000km ved salg) og det er
 den utilmativt mest driftsikre bil vi har haft (sammenlign. med
 6 stk. BMW E30 som vi har haft) - ingen problemer af betydning
 - den skal bare passes med service og køres pænt når den er kold
 Kig efter rust i dørbunde (sealing) og ved nummerpladelys samt
 tankpåfyldning
 ....jo, og med 300.000km på bagen, så løft ud i gummimanchetten
 på fordørene ved dørstoppet og tjek for revner som følge af
 metaltræthed (se billede nederst : http://www.nolle.dk/salg.html) Held og lykke med købet
 Mvh.
 Brian S Jensen
 BMW 528iA E39
 Toyota Previa 2.4i 
            
             |  |  | 
  Brian S Jensen (06-06-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Brian S Jensen
 | 
 Dato :  06-06-06 19:06
 | 
 |  | 
 Hov, glemte lige - hvis den har fået tæsk, så kan 1 gearet godt
 synge lidt - har dog ikke indtryk af at det er "alvorligt"
 
 Mvh.
 Brian S Jensen
 BMW 528iA E39
 Toyota Previa 2.4i
 
 
 
 
 |  |  | 
   Henrik Nielsen (07-06-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Henrik Nielsen
 | 
 Dato :  07-06-06 19:06
 | 
 |  | 
 
            "hvis den har fået tæsk..."
 Det bekymre mig også. Jeg synes jeg ser mange unge fyre i BMW'er og det 
 spare dem i hvert fald ikke. Dækafbrænding synes at være en sport    -- 
 Mvh.
 Henrik
 Fjern x i mailadr. ved svar på mail. 
            
             |  |  | 
    Brian S Jensen (07-06-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Brian S Jensen
 | 
 Dato :  07-06-06 19:51
 | 
 |  | 
 "Henrik Nielsen" <xng@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse 
 news:4487159c$0$38694$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
 > "hvis den har fået tæsk..."
 >
 > Det bekymre mig også. Jeg synes jeg ser mange unge fyre i BMW'er og det 
 > spare dem i hvert fald ikke. Dækafbrænding synes at være en sport    >
 > -- 
 > Mvh.
 > Henrik
 Hej
 Ja, desværre - hvordan med den du har kig på ? er den "gejlet" osv. ? dvs.
 KN-filter, sænket, stort anlæg med store højttalere bygget ind over det 
 hele,
 osv. osv. - så hold dig fra den
 Find en som er så standard som muligt, men alligevel velholdt - det lønner
 sig i det lange løb
 Mvh.
 Brian S Jensen 
            
             |  |  | 
     Henrik Nielsen (08-06-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Henrik Nielsen
 | 
 Dato :  08-06-06 07:19
 | 
 |  | 
 
            "er den "gejlet" osv"
 Njaah. Det er sat et par flotte alufælge på. Det er vist alt. Så det er lidt 
 svært at vurdere. Det er der jo så mange der gør, incl. mig selv    Jeg holder mig altid fra biler med skørter osv. Men nogle låner jo fars 
 bil.... Det så jeg så sent som forrige weekend. Der var lige en ung knægt 
 der skulle vise sig, det ene dæk sprang. Og få sekunder senere stod 
 flammerne op ad motorrummet.... Så den kommer nok heldigvis ikke til salg.. 
 :-/ Men ikke sjovt at skulle fortælle far...
 -- 
 Mvh.
 Henrik
 Fjern de 2 x'er ved svar på mail 
            
             |  |  | 
      Klaus G. (08-06-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Klaus G.
 | 
 Dato :  08-06-06 15:24
 | 
 |  | 
 
            > :-/ Men ikke sjovt at skulle fortælle far...
 >
 En af mine kammerater havde lånt farmands ældre volvo, og skulle lige hive
 håndbremsen på noget sne, det gik ikke helt som ventet, og han knaldede det
 ene forhjul i kantstenen, hvilket resulteret i at ophænget knækkede et
 sted...ups :)
 -- 
 Klaus G. / Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk |  |  | 
 |  |